Filip Opublikowano 1 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2005 Witam,mam problem z ładowaniem w mojej MZ TS 250. Sęk w tym, że co 2-3 tygodnie musze doładowywać akumulator (często jeżdze pod wieczór i używam długich świateł). Prąd nigdzie nie ucieka (sprawdzałem), napięcię na zaciskach wynosi w zależności od obrotów 6,3-7,8V. Co jeszcze wypadałoby sprawdzić?? Obawiam się, że może to mieć zwiazek ze zmianą regulatora na elektroniczny RP-15t, bo wcześniej ten problem nie występował. (da się go jakoś wyregulować?) Pozdrawiam Filip Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 1 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2005 jezeli chcesz sprawdzic ladowanie jest tylko 1 sposob: miernik na bak i jechane w trase. wtedy sie okaze, jakie masz naprawde ladowanie. jezeli bedzie ok (powyzej 7V w czasie jazdy na swiatlach na obrotach uzytkowych) to faktycznie dziwny problem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filip Opublikowano 2 Maja 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2005 Zrobiłem jak radziłeś...i rzeczywiście. Ładowanie bez obciążęnia jest ok, ale wystarczy włączyć światła, nie mowie juz o kierunkowskazie napięcie znacznie spada, dopiero na dużo wyższych obrotach osiąga ok 6,8-7 V 8O Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 2 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2005 czyli masz klopoty z ladowaniem jednym slowem. pradnica, regler, kable <- te rzeczy sprawdz, bo aku masz dobre? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filip Opublikowano 2 Maja 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2005 Sprawdziłem styki, otworzyłem regler i podkręciłem ładowanie o 0,6V. Powinno pomoc :) Z drugiej jednak strony jakby policzyć moc wszystkich odbiorników (światła mijania 40W, tylne 5W, kontrolki 2 x 1,2W=47,4W do tego niewiadomo ile na zapłon i czasami 21W światło stopu i 2 x 21W kierunkowskazy)...niedziwota ze akku siada przy 60W prądnicy. ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miki660 Opublikowano 2 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2005 no to moze powiedz mi filip jak sie podkreca ten regulator bo ja nie bardzo wiem jak sie zabrac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filip Opublikowano 2 Maja 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2005 Regler Rp-15t. Obudowa jest "zalana" na poczatek trzeba ją delikatnie rozwiercić w miejscach mocowania. W środku jest jeden potencjometr. Teraz kręcąc w kierunku przeciwnym do ruchu wskazowek zegara (regler zwrocony konektorami w nasza strone) zwiekszamy napięcie na wyjściu "+6V" (sprawdzone na mierniku). Na początek zalecam ostrożność...sam kreciłem dopiero dzisiaj i nie wiem na ile to pomoże/zaszkodzi. pozdrawiam Filip Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.