Skocz do zawartości

Romet Ogar 205


kowalskimarcin
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Znacie sie na tuningu Rometa Ogara 205 jeżeli tak to piszcie :) , słyszałem że romecik posiada jakąś blokade :D na gaźniku jak to sprawdzić i że gdy stosuje sie zwykły mixol to szybciej zużywa sie silnik to prawda ? I co zyskam zmieniając tłok, cylinder oraz zębatki i łańcuchi co proponowali mi byście wymienić w nim aby były lepsze osiągi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdy nie słyszałem, żeby ogar miał jakąś blokadę. Chyba zwyczajnie... nie ma co blokować (ale romety to i tak świetne sprzęty, kto jeździł ten wie :)).

Na tuningu ogara się nie znam, ale nie sądzę aby można było jeszcze dużo wycisnąć z silnika dezamet 23. Mimo wszystko jeżeli zamierzasz się w to bawić to życze powodzenia. No i koniecznie opisz jakie efekty udało Ci się uzyskać :D

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje ni się że mówimy o Ogarze z czeskim silnikiem pochodzącym od Jawki

Jeżeli tak to:

Ogar oryginalnie po wyjściu z fabryki posiadał dławiony silnik.

Wymiana tłoka i cylindra nic nie da jeżeli są one w dobrym stanie.

Blokady są w dwóch miejscach:

Króciec gaźnika.

Kolanko wydechowe.

Króciec można łatwo rozpoznać. Wystarczy odkręcić gaźnik. Jeżeli powierzchnia dyfuzora gaźnika odpowiada powierzchni wlotu do króćca to albo jest to króciec od jawki albo już ktoś odblokował można to poznać po śladach obróbki pilnikiem lub innym narzędziem. Oryginalnie jest tam bardzo mały otwór. Króciec z jawki ma okno o kształcie czworokąta.

Kolanko można rozpoznać po tym że wchodzi bardzo głęboko do tłumika gdzieś do 1/3 długości. Żeby układ wydechowy funkcjonował poprawnie kolanko musi kończyć się na początku dyfuzora w tłumiku czyli tam gdzie zaczyna się stożek tłumika.

Teraz w handlu dostępne sa obie wersje. Widziałem i długie kolanka i krótkie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeżeli chodzi o Ogara 205 to on nie ma żadnych blokad założonych. Można go natomiast ztuningować przez rozwiercenie silnika, gaźnika oraz rury wydechowej (tłumika). Ja mam tak przerobiony i jedzie max. 63. A powera też ma ładnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...