Kuba Cz. Opublikowano 8 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2005 ALMOT żądzi!!! 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Z3US Opublikowano 10 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2005 No widzę że tu są znawcy matematyki ... Skok tłoka to niejest odległość między górą tłoka a głowicą ... Do obliczenia pojemności potrzebny jest też stopień sprężania. Jak będe miał ochotę to policzę wszystko dokładnie. A co do ALMOT'u to w kemocie są właśnie te zestawy ! Mam u siebie i również jestem bardzo zadowolony. W dolnym zakresie obrotów dynamiki poprawiła sie jak cholera :D Niemówiąc już o reszcie zakresu obrotów ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lechu Opublikowano 10 Maja 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2005 No widzę że tu są znawcy matematyki ... Skok tłoka to niejest odległość między górą tłoka a głowicą ... Do obliczenia pojemności potrzebny jest też stopień sprężania. Jak będe miał ochotę to policzę wszystko dokładnie. A co do ALMOT'u to w kemocie są właśnie te zestawy ! Mam u siebie i również jestem bardzo zadowolony. W dolnym zakresie obrotów dynamiki poprawiła sie jak cholera :D Niemówiąc już o reszcie zakresu obrotów ...Ja mysle ze istotny wplyw na pojemnosc ma takze cisnienie w oponach ;) Forum "humor" troszke nizej, serdecznie zapraszamPozatym nikt nie mowil ze skok tloka to odleglosc miedzy gora tloka a glowica. A stopien sprezania to ma znaczenia tylko jezeli chodzi o moc, a nie o pojemnosc ;). Pozatym im wieksza pojemnosc tym stopien sprezania mniejszy. Radze jeszcze troche sie poduczyc zanim sie pisze takie glupoty na forum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Z3US Opublikowano 11 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2005 No to wg Ciebie jeśli bym miał silnik np. 1,6 litra, to bym nie miał komprechy ? W końcu mam dużą pojemność ... Kompresja zależy od proporcji między szerokością, a skokiem tłoka. No i od szczelnosci układu tłok-cylinder. Niebede tłumaczył jak ja obliczę tą pojemność, ale kompresja będzie miała znaczenie. Ale takich rzeczy w szkole nie ucza. Chociaż można by to obliczyć w banalny sposób : 38 49,9 --- = ---- 40 X 38X=1996 /: 38 X=52,5 ccm Z obliczeń wyszło 52,5 cm3. Ale w ten sposób raczej sie tego sie niepoliczy ... Jak mnie w szkole nauczyli to objętość walca liczymy pole podstawy razy wysokość. Ale niestety niemamy tej wysokosci i trzeba ją jakoś wykombinować ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Cz. Opublikowano 11 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2005 Ale tłok nie jest płaski i głowica też, więc ze wzoru na obiętość walca tego się nieda policzyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rzemyk90 Opublikowano 11 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2005 Z obliczeń wyszło 52' date='5 cm3. Ale w ten sposób raczej sie tego sie niepoliczy ... Jak mnie w szkole nauczyli to objętość walca liczymy pole podstawy razy wysokość. Ale niestety niemamy tej wysokosci i trzeba ją jakoś wykombinować ...[/quote'] No bo ta wysokosc to jest wlasnie skok tloka w cylindrze. Ja wiem ze pojemnosc silnika sie oblicza : skok tloka razy pole tloka. A co do stopnia sprazania. To ja piewrszy raz slysze ze do obliczen pojemnosci silnika potrzebny jest nam stopien sprezania. Ale pomysl logicznie: Im wiekszy stopien sprezania to wieksza pojemnosc. Wiec jak w silniku 50 cm3 splanuje glowice tak zeby stopien sprezania sie podniosl o 2 b. to bedziemy mieli np. 60 cm3, nie bo bedzie nadal 50 cm3 tylko zwiekszy sie sprezanie i co za tym idzie, wieksza moc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lechu Opublikowano 11 Maja 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2005 No to wg Ciebie jeśli bym miał silnik np. 1' date='6 litra, to bym nie miał komprechy ? W końcu mam dużą pojemność ... Kompresja zależy od proporcji między szerokością, a skokiem tłoka. No i od szczelnosci układu tłok-cylinder. Niebede tłumaczył jak ja obliczę tą pojemność, ale kompresja będzie miała znaczenie. Ale takich rzeczy w szkole nie ucza. Chociaż można by to obliczyć w banalny sposób : 38 49,9 --- = ---- 40 X 38X=1996 /: 38 X=52,5 ccm Z obliczeń wyszło 52,5 cm3. Ale w ten sposób raczej sie tego sie niepoliczy ... Jak mnie w szkole nauczyli to objętość walca liczymy pole podstawy razy wysokość. Ale niestety niemamy tej wysokosci i trzeba ją jakoś wykombinować ...[/quote']hahahahahahahahaahaaha mozna sie smiec do rozpuku z tych bredni co piszesz, ale wzor na pojemnosc przebija wszystko :DProsze Cie nie pisz juz nic czego nie jestes pewien, bo sie zwyczajnie osmieszasz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lechu Opublikowano 11 Maja 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2005 No bo ta wysokosc to jest wlasnie skok tloka w cylindrze. Ja wiem ze pojemnosc silnika sie oblicza : skok tloka razy pole tloka. A co do stopnia sprazania. To ja piewrszy raz slysze ze do obliczen pojemnosci silnika potrzebny jest nam stopien sprezania. Ale pomysl logicznie: Im wiekszy stopien sprezania to wieksza pojemnosc. Wiec jak w silniku 50 cm3 splanuje glowice tak zeby stopien sprezania sie podniosl o 2 b. to bedziemy mieli np. 60 cm3' date=' nie bo bedzie nadal 50 cm3 tylko zwiekszy sie sprezanie i co za tym idzie, wieksza moc.[/quote']Przy tuningu gdy zwiekszasz pojemnosc to zmniejsza sie stopien sprezania, bo jak tlok jest juz u gory to masz wieksza powierzchnie na ktorej sie miesci mieszanka wiec stopien sprezania mniejszy, ale nie o to tu chodzi. Co do skoku tloka to odczytuje sie go z instrukcji bo nie da sie w warunkach domowych zmierzyc tego i w nim jest juz zawarta wysokosc kopuly glowicy- bo bylo nie bylo tez jest to jakies pole Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Z3US Opublikowano 11 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2005 hahahahahahahahaahaaha mozna sie smiec do rozpuku z tych bredni co piszesz, ale wzor na pojemnosc przebija wszystko Człowieku Ty chodziłeś do szkoły ? Jeśli pole podstawy razy wysokośc to niejest wzór na objętość walca, to ja jestem biskupem... 38 49,9 --- = ---- 40 X 38X=1996 /: 38 X=52,5 ccm Specjalne objaśnienie dla lecha. Są to najdebilniejsze proporcje. 38 jest to średnica seryjnego tłoka. 40 jest to średnica tłoka od 60cm3. 49,9 jest to pojemnośc seryjniaka, a X to pojemność któej szukam - czyli przy 60 cm3. Wiec jeżeli przy 38mm mam 49,cm3 to przy 40 mm mam X cm3. Rozumiesz już ? co do stopnia sprazania. To ja piewrszy raz slysze ze do obliczen pojemnosci silnika potrzebny jest nam stopien sprezania. Ale pomysl logicznie: Im wiekszy stopien sprezania to wieksza pojemnosc. Wiec jak w silniku 50 cm3 splanuje glowice tak zeby stopien sprezania sie podniosl o 2 b. to bedziemy mieli np. 60 cm3, nie bo bedzie nadal 50 cm3 tylko zwiekszy sie sprezanie i co za tym idzie, wieksza moc.Jeżeli planujesz głowicę, to zmniejszasz wysokośc. Przy czym analogicznie zmniejsza się pojemność. Ale szerokość tłoka zostaje taka sama. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mati Opublikowano 11 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2005 Z3Us dobrze mówi Kiedys o ile się nie myle Emzet liczył pojemność tych zestawów i wyszło nie wiele więcej niz po IV szlifie i tez gówno prawda jest że taki zestwał da ci 2 kucyki więcejPrzy tuningu gdy zwiekszasz pojemnosc to zmniejsza sie stopien sprezania, bo jak tlok jest juz u gory to masz wieksza powierzchnie na ktorej sie miesci mieszanka wiec stopien sprezania mniejszy, ale nie o to tu chodzi. Tak ale zauwaz że przy wiekszej pojemności jest wiecej zassyanej tej mieszanki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Z3US Opublikowano 11 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2005 przy wiekszej pojemności jest wiecej zassyanej tej mieszankiNie do końca tak jest :D Przy większym garze jak wiadomo silnik zasysa więcej mieszanki, ale seryjny gaźnik i dolot nie są przystosowane na coś takiego i podają deczko za mało mieszanki do sprężenia. Przykładem moze być to, gdy montuje się turbosprężarkę do silnika nieprzystosowanego do tego, to należy zmniejszyć mu sprężanie, gdyż dzięki turbinie dostaje się więcej mieszanki do slinka i jest podwyższone sprężanie. Najlepiej założyc gigantyczny gaźnik i już głowicy planować nietrzeba :twisted: U siebie mam ten zestaw 60 cm3 i wkrótce będe zakładał gaźnik 16mm od simsona S70 - poj. 70cm3 żeby zniwelować ten niedobór mieszanki i przy okazji zwiękrzyć nieco moc silniczka... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lechu Opublikowano 11 Maja 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2005 Człowieku Ty chodziłeś do szkoły ? Jeśli pole podstawy razy wysokośc to niejest wzór na objętość walca' date=' to ja jestem biskupem... 38 49,9 --- = ---- 40 X 38X=1996 /: 38 X=52,5 ccm Specjalne objaśnienie dla lecha. Są to najdebilniejsze proporcje. 38 jest to średnica seryjnego tłoka. 40 jest to średnica tłoka od 60cm3. 49,9 jest to pojemnośc seryjniaka, a X to pojemność któej szukam - czyli przy 60 cm3. Wiec jeżeli przy 38mm mam 49,cm3 to przy 40 mm mam X cm3. Rozumiesz już ?[/quote']Ty ukladasz proporcje z ktorej wynika ze srednica tloka jest prporcjonalna do pojemnosci (obietosci walca), w wcale tak nie jest. Pole podstawy czyli = promien do kwadratu * 3.14 (pi). to jeszcze mnozysz przez wysokosc czyli skok tloka (44mm) - tak jest w instrukcji i dostajesz pojemnosc :D Policz moim sposobem i wyjdzie 55cc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lechu Opublikowano 11 Maja 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2005 Tak ale zauwaz że przy wiekszej pojemności jest wiecej zassyanej tej mieszankiWcale tak nie jest bo sybciej juz sie nie da pompowac paliwa przy standardowym moto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Z3US Opublikowano 11 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2005 38 49,9 --- = ---- 40 X 38X=1996 /: 38 X=52,5 ccm Z obliczeń wyszło 52,5 cm3. Ale w ten sposób raczej sie tego sie niepoliczy ... Czytałeś dokładnie ? napisałem "W TEN SPOSÓB RACZEJ SIĘ TEGO NIE POLICZY" i pragnę zaznaczyć że skok tłoka to niejest ta wysokość. No i wnętrze cylindra jest tylko po częęsci walcem. Głowica jest wklęsła, a tłok jest deczko wypukły ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lechu Opublikowano 11 Maja 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2005 Specjalne objaśnienie dla lecha. Są to najdebilniejsze proporcje. 38 jest to średnica seryjnego tłoka. 40 jest to średnica tłoka od 60cm3. 49' date='9 jest to pojemnośc seryjniaka, a X to pojemność któej szukam - czyli przy 60 cm3. Wiec jeżeli przy 38mm mam 49,cm3 to przy 40 mm mam X cm3. Rozumiesz już ?[/quote']Po co pisales tak namietnie te obiasnienia?? i uparcie bronisz bzdur ktore napisales??Zamast sie wymadrzac to policz jak jestes niby taki znawca matematyki i mechaniki :DPozatym w instrukcji jest uwzgledniona juz glowica jesli chodzi o pojemnosc, zawarta jest w skoku tloka. Jest to dosc dokladne, a jezeli chcesz liczyc jeszcze dkokladniej to liczysz oddzielnie cylinder i glowice.Niebieska kreska na ryc jest zbedna, ale jej wartosc wynosi ok 90mm jak by Cie to urzadzalo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.