Skocz do zawartości

Wyciek z pod cylindrów XJ 600 '93


saffron
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Wlasnie sie okazalo (mam dosc niedawno kupiona XJte), ze ma lekki wyciek z pod cylindrow i z takiej srobki pomiedzy (ponizej wybitej pojemnosci). Nie jezdzilem na razie dluzo, tak,ze nie kapie mi na ziemie, ale wiedac wyciek na silniku.. Domyslalm, sie ze trzeba bedzie wymienic uszczelke pod cylindrami oraz te wszystkie oringi dookola srob mocujacych i cylindrow. Pytanie, co trzeba jeszcze wymienic, jaki koszt takiej naprawy (juz znalazlem kogos kto by mi pomogl, jak bym sie sam do tego zabral). P.S. Wydaje mi sie,ze wlasnie zamias uszczelki cylindry sa na takim specjalnym silikonie mocowane ( XJta byle sprowadzona z Niemiec i mam rachunki z serwisu, wiec chyba jakiejs gigantycznej fuszerki nie odwalili ale ... ). Dodam moze, ze motor jest mocny, a jak sie nagrzeje to ladnie reaguje na gaz i wkreca sie i zchodzi z obrotow... jedyny mankament to ten wyciek. A cha.. czy taki wyciek jest sprawa bardzo pilna, czy zajac sie tym jak trzeba bedzie olej wymienic ? a teraz najwyzej dolewki robic ( wlasnie zrobilem wymiane z filtrem ..).

Dzieki za dopowiedz.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie srobilem zdjecia, troche sie uspokoilo,ale tylko zagrzalem motor pare minut...

http://www.bikepics.com/pictures/341633/

http://www.bikepics.com/pictures/341634/

 

na foto bardziej sie poci, wycieki byly troche wieksze przy nagrzaniu nieco mocniejszym, ale tez to bylo pare kropel, wiec nie wiem czy sie bawic w rozkrecanie, czy kupic butelke oleju i poczekac co bedzie dalej..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też miałem ten problem w vx, zawiozłem moto do serwisu do Łodzi i powiedzieli mi żeby wymienić tylko tą uszczelkę spod której cieknie(200zł oryginał). Będę musiał zapłacić 400zł dodatkowo za naprawę i jeszcze ch.j wie kiedy to zrobią :cry:

Mówili, żeby reszty uszczelek nie ruszać, co sądzicie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest podobnie w GS'ce. Jak postawię na boku (na stopce) to po czasie kapnie kropelka oleju na podłoże. Też kupiłem olej na dolewki.

 

Gdy zapytalem w pewnym "serwisie" co by było dobrze z tym zrobić, otrzymałem krótką lecz treściwą odpowiedź -"pierdul to..."

 

:lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To samo - umyj wszystko, zobacz skąd dokładnie cieknie. Nie zawsze można "olać" sprawę, jak wyciek jest duży, to warto jest to zrobić, szczególnie jak to np, uszczelka pokrywy alternatora itp - prosta robota, małe koszty. Innym razem, jest to tylko "pocenie" które można zostawić, jak będzie czas, kasa na naprawę, luz w warsztatach itp.

 

Pozdro, Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten syf sie zrobil od zimy, bo na wiosne mylem dokladnie, sprobuje jeszcze przemyc i oszacowac wyciek przy dluzszej trasie. Niestety koszty byly by spore z tego co sie orientuje, bo saczy z pod uszczelki pod cylindrami i prawdodpodbnie z pod srob ja mocujacych... wiec dochodzi troche uszczelek... moze jak bym malo poniszczyl przy demontazu, ale caly komplet to kszt rzedu 600zł. Zobaczymy... Syf jest miedzy zeberkami, moze sprobuje szczoeczka do zebow ;P

 

Dzieki za odpowiedz

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim GSie też tak cieknie. Winna uszczelka pod cylindrami (dzięki Paweł za wsparcie! - diagnoza potwierdzona)

 

Koszty wymiany niemiłosierne - może kiedys na to zarobię... Na razie półśrodki. Też w serwisie usłyszałem coś w stylu "olej to" :buttrock:

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

saffron

masz identyczna xj jak ja(mialem) ten sam rok kolor i to samo:)

KAzda diversionka tak ma , dokladnie chodzi o bardzo delikatne pocenie sie miedzy zeberkami , jakos tak , leci to po szpilce na 4 cylindrze. Niczym sie nieprzejmuj to w niczym nieprzeszkadza !!! Chyba ze mas zpoazby wyciek.

Jak to tylko delikatne pocenie nieruszaj i niedokrecaj glowicy bo przekrecisz jeszcze srubki.

Zostaw one tak maja to naprawde niejest problem:)

Mnie bardzej wnerwial walacy kosz sprzeglowy :buttrock:

....ach te spomniemia....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki wszystkim. Masz racje Bronx, dokladnie leci po szpilkach, a jak ja troche przegonilem dzisiaj, to wcale wiecej sie nie lalo, wlasciwie to nie wiem czy jedna kropla wiecej przybyla.... Moze tek troche napocila po wymianie oleju .... zobaczymy :buttrock: Sprzeglo nawet mi nie dokucza ( ale poprzedni wlasciciel wymienial ;P ) Mam pytanie jeszcze jedno.. Tez tak dlugo Ci sie grzala ? Mnie ladnie wchodzi w obroty czasami nawet po 10 min grzania... jak sie jezdzi, troche szybciej, ale pare kilosow minie..

jeszcze raz THX

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dlugo sie grzala , i przez to zawsze zostawalem w tyle poniewaz nigdy niekrecilem zimnego silnika ponad 4 tys... i dzieki temu tyle tys km bezawaryjnie zrobilem:)

Ja wylanczalem ssanie po ok 500m jazdy jak widzielm ze niebede sie zatrzymywac i wsumie tak calkiem rozgrzana byla po ok 5-7km.

I jakbys jechal w deszcz a nastepnego dnia mialbys problem z dziura w gazie to zakrec kranik wypal gazniki (zapal motor i niech wypali cala benzyne) i zalej ponownie, czasmi zdazalo sie ze jakos deszczyk gdzies dolecial ....

Ale wiem jedno XJ rulezzz !!!! to jest the best !!!!

p.s

Najprawdopodobniej wruce do XJ a jak kasa pozwoli to 900 i pozostawie ja na dlugoooo.

 

3m sie i ciesz sie jazda ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w mojej xj też pokazuje się czasami olej w tym miejscu chociaż śladowe ilości,uszczelniłem natomiast miskę olejową i pokrywę sprzęgła.Ja na twoim miejscu nie przejmował bym się tym.

;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam!

 

Dzisiaj wreszcie mialem chwile czasu, wiec wyczyscilem silnik beznyna eks. I zrobilem rundke jakies 13km. Tak zeby sie silnik w miare rozgrzal. Co sie okazalo : Cieknie po szpilkach... zwlaszcza po skrajnej prawej patrzac z przodu silnika. Po takim krotkim dystansie 2 byly czyste jedna zapocila sie odrobine, a z pod tej prawej wycieklo tak z 2 krople.... Jestem otwarty na sugestie.. czy sa na to jakies sposoby ? Czy trzeba skladac na ten komplet uszczelek, a do tej pory robic dolewki ?

 

Jeszcze raz dzieki wszystkim za posty.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

saffron... tys sie chłopie uparl ;)

zerkaj na to okiem czy sie niepowieksza :!:

narazie olej , sprawdz ile oleju bierze ci na 1000km

i jak bedzie w okolicach 200ml to wydaje mi sie ze mozesz olac sprawe.

Te XJ tak maja , da sie to zrobic ale trza nowe uszczelki , i moze planowac glowice.

Dla spokoju duszy sprawdz se sprezanie,jak kazdy cylinder bedzie mial tyle samo to wrzucsz na luz i lejesz do baku ;) (no jak bedzie tyle ile manual daje :mrgreen: )

A jak bedzie duzo mnie to moze sjakas dziurka w cylindrach ;)

3maj sie i nawijaj kilometry na tym cudownym mopliku !!!!!!!

 

p.s

najpiekszniejsze wspomnienia mam wlasnie z XJ w roli glownej :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...