Skocz do zawartości

Sprzęgiełko jednokierunkowe


Lukasz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Już po raz kolejny (bo zaledwie rok temu tez było wymieniane) padło sprzęgiełko jednokierunkowe w mojej Hondzie CB 450S ('87, PC17).

Nie wiem co jej sie stało? W zeszłym sezonie łądnie jeździła, a w tym zapaliła moze z malutkimi problemami ale zapaliła, wyjechałem z garażu zatankowałem na stacji, odpalam i nic :oops: spróbowałem ze 3 razy i dałem sobie spokój :buttrock: 3 km pchania do garazu, potem próbowałem w garazu odpalic i czasem odpaliła czasem nie, pojeździłem nia jeszcze z 50 km (konczyło sie to czasem pchaniem ale niedługim ;) ) po czym wyjąłem silnik i do pana Piotra Dudka. Diagnoza: sprzegiełko a dokładniej zębatka i rolki :flesje: ;) :)

 

Cały sezon odpalałem tylko dotykajac na chwile, jak tylko słyszałem taki "głuchy" dzwiek rozrusznika ani nie próbowałem dalej, poprostu wyczuliłem sie na to bo drogo to kosztowało a tu znowu to :D

 

Moze apropo problemu padna jakies rady i wskazówki czego nie robic a co tak.

 

PS

Moze wiecie gdzie mozna kupić tą cześć (po za salonem hondy)?

 

Pozdrawiam

Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem moją CB450S 86` z takim samym właśnie felerem.

Gdy była zimna- paliła tylko na pych. Jak była ciepła- niekiedy załapało, ale raczej nie łapało.

Co do słyszenia odgłosu metalu- nic takiego nie było- tylko odgłos wyraźnego jakby ślizgania się, coś jak wiertara.

Dałem to do zrobienia znajomemu mechanikowi- Musiał rozpoławiać cały silnik, aby się do tego dostać (400 pln), sprzegiełka szukaliśmy bite 5 miesięcy, uwzględniając motobazary w łodzi i katowicahc- nikt nie miał- poza jednym gościem fuksem- - za ok 500 pln.

Tak więc, choc nie jestem zbytnim szpecem od moturów- to chyba dość wredna wada- Zwłaszcza ze pisąłem z kilkoma włascicielami takich hond- i to ponoc najczestsza wada- oraz czesto podobno wał pada.

Ja mam nowe sprzegiełko- i pali na dotyk- choc duzo to kosztowało.

 

Chić jakis czas temu widziałem na Allegro cały silnik z CB450 S za 600 pln z ......wymienionym sprzęgiełkiem rozrzrusnzika.

 

Pozatym dobry fachowiec moze to zregenerowac chyba, choc regeneracja to regeneracja.

powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik łukasza jest już rozebrany. Na rolkach brakuje kilka dziesiątych ale bieżnia zębatki jest w stanie bardzo fatalnym.

Z nowymi rolkami orginalnymi to nie problem bo są relatywnie tanie ale zębatka kosztuje worek złotówek.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Niestety zauważyłem że bieżnia zębatki szybciej się zużywa niż rolki Jak by ktoś potrzebował zestaw sprzęgła do zregenerowania to mogę udostępnić, wymieniłem u siebie cały komplet - obudowę, zębatkę, rolki, sprężynki, stare leży w garażu. Rolki od oryginału praktycznie nie odbiegaja wymiarem. Gorzej z zębatką.

 

Pozdrawiam

Bart

CB450S/Gdynia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bieżnia z rolkami już jest nowa i teraz czas na składanie.

W trakcie rozmowy z Łukaszem dowiedziałem się że ta awaria była już raz usuwana (?) jesienią i to za duże pieniądze a warsztat nie oddał mu żadnych starych części po wymianie. No comments.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem fakturę

 

na której jest napisane:

 

- wymiana sprzęgiełka jednokierunkowego

 

aktualnie u Piotra

 

- kompleksowa obsługa gaźników

- regulacja luzów zaworowych

 

jeździłem do nich ja autem ojciec na moto co parę dni zeby zrobili wkoncu do porzadku to co wystawili na tej fakturze. Niestety cały czas nie było miejsca w warsztacie (sądzę ze jak moto do poprawki to powinno mieć jakis minimalny priorytet)

 

dostałem telefon do Piotra, przyjął moto wieczorem, na nastepny dzien moto był do odbioru po regulacji gaxników i zaworów

 

- wymiana filtra oleju MIW

spuszczałem olej jak wiozłem silnik do Piotra, odkreciłem też filtr był CHAMPIONA :mrgreen: ale to to juz olac mało istotne ;)

 

dodam tylko ze moto kika krotnie do nich wracało, a naprawa trwała ok miesiaca

 

gdzie to było robione? powiem tylko ze polecali mi ten warsztat na forum ...

 

za to nie moge negatywnie pisać o innym warsztacie ... :D

nie żebym sie podlizywał, ale podoba mi się warsztat DND Motocykle. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie tak szybko ;) przed wczoraj przyszły czesci

 

a dzis zakonczyłem mature pisemną i mnie takie lumbago chyciło ze chyba bym nie posiedział nawet na moto :oops: :D

 

moto juz fajnie przygotowałem tzn.

- wydech wyczyszczony i wysmarowany olejem (jak odpale to ostro bedzie walic i dymić) :mrgreen:

- rame całą szczoteczka wyczysciłem, jeszcze musze poprawić szczegóły :oops:

- siodło kremem nivea nasmarowałem :mrgreen: wyczysciłem i nasmarowałem zeby sie wchłonęło

- naped wyczyszczony i nasmarowany

- aku musze dobrze naładować

 

wszystko inne robiłem w zime ;) potem przejchałem 80 km i mamy 11 maja ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...