Skocz do zawartości

Blokady Dt125r


Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

Kumpel oddal wlasnie taka Dt do odblokowania i mechanik powiedzial ze jej sie nie da odblokowac :lol: . Dyfuzor chyba byl robiony bo widac slady ciecia. Koncowka Gianelli. YPVS zrobiony, ale trzeba doregulowac. No to zostal chyba tylko modul bo Dt leci 80-90km/h. SLyszalem ze trzeba cos zmostkowac albo przepilowac. Bardzo mi zalezy na dokladnym wytlumaczeniu co i jak zrobic, no bo modul droga rzecz i nie wesolo by bylo jakby sie zwalil :? . Wydaje mi sie ze bylo juz na forum ale nie moge znalesc. Jesli ktos zna inne blokady tego rocznika prosilbym o pomoc.

P.S. Podobno rocznik 1996 jest najmocniej blokowany, rozcinam wydech w swojej DT a tam tylko wata :P . Warto ja usuwac czy to malo da?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P.S. Podobno rocznik 1996 jest najmocniej blokowany' date=' rozcinam wydech w swojej DT a tam tylko wata . Warto ja usuwac czy to malo da?[/quote']

Temat setki razy przerabiany - Usuwamy wszytko co tam jest.

 

YPVS zrobiony, ale trzeba doregulowac

Co to znaczy zrobiony?? Precierz go sie tylko reguluje a ostatecznie linki sie zamienia bo spotkałem sie z odwrotnie założonymi :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Linki zamienione?? :roll: Czy to znaczy ze po odkreceniu gazu okno wydechowe sie zamykalo?? Niezla kiszka hehe . Najwiekszy problem to ten modul. podobno na DT125.de jest wszystko opisane, ale niestety jezyk niemiecki jest mi obcy :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dobra, tez mialem zalozyc taki topik ale Enduroguy był szybszy wiec pewnie On dostanie zjebke to to juz ktorys taki temat o dt :lol: :P postaram sie zwiezle i na temat

 

moja dt (97rok) byla kiedys odblokowana i leciala ponad 120 km/h (nie bede pisal skad wiem ale tak jest i koniec ;) )

poprzedni wlasciciel przy wymianie tloka zle ustawil zawór, ja podczas swojej dlubaniny zerwalem "kontaktron" (chyba to sie tak nazywa=> taka jakby zaroweczka z 2 blaszkami ktore w pewnym momencie sie ze soba zwierają). był on ukryty pod obudowa predkosciomierza i przy predkosci 70 km/h trzeba bylo przelaczyc polaczony z kontaktronem przycisk w celu "oszukania" kostki cdi . po przełaczeniu maszynka szla do 120 km/h , jesli sie nie przelaczylo cdi nie bylo "oszukane" i maszynka leciala tylko 80 km/h

i teraz chce zrobic tak, żeby rozblokowac calkowicie cdi bez potrzeby uzywania przelacznika i kontaktronu (bo to bardzo denerwuje :P )

predkosciomierz u mnie dziala na linke a nie na czujnik . miał ktos tak że predkosciomierz chodził na linke i jednoczesnie byl ten kontaktron?

 

druga sprawa. po dłuuugim postoju, remoncie itd składalem wszystko do kupy i nie bardzo moglem podłaczyc silniczek sterujacy zaworem :P po ktorej stronie (po przykreceniu tego silniczka do ramy) ma byc to kólko na ktorym zaczepione sa linki? bo jesli kolko skierowane jest na lewą strone motocykla (tam gdzie magneto) to wtedy linki sie ze soba krzyzuja (bo kazda dziurka na linke ma oznaczenia 1 i 2), natomiast jesli kolko sierowane jest na prawa strone moto to sie ze soba niekrzyzują ale wtedy dostep do silniczka jest utrudniony (wydaje mi sie ze wczesniej bylo tak jak w pierwszym wariancie opisanym przeze mnnie wyzej)

 

obecnie silniczek jest zdjety, zawór "unieruchomiony" w pozycji takiej, że okno wydechowe ma maxymalny otwor. na nizszych obrotach ma strasznego mula ale od ok 7 tys pokazuje pazurki :P na pozostalych jest dalej zablokowana. jednak po ok 30 sekundach ciaglego otwarcia przepustnicy na jednym biegu moto lapie jakby odciecie zaplony, strasznie przerywa (to tak jak przy 80 km/h odcinanie zaplonu (?) przez kostke)

 

dodam jeszcze, że ma usuniete blokady z dyfuzora, czesciowo wypatroszona koncowke tlumika, zdjety dlawik z filtra , odblokowany 6 bieg (no i zaworek otwarty na maxa, teoretycznie gdyby nie cdi to moto osiagnelło by te 120 km/h), zebatki takie jak fabryka przewiduje (czyli nie sa nastawione max. na teren). na 6 biegu osiaga max 6,5 tys obrotow

 

ups, mialo byc zwiezle ;) ,mam nadzieje że napisalem w miare jasno o moich problemach

ja i Dt czekamy na pomoc bo inaczej grozi nam separacja albo nawet rozwód :mrgreen: bo juz mam dosyc motorowerow ;) :P

SPRZEDAM CZĘŚĆI HONDA XR XL NX 600 650, kontakt 600031499 lub [email protected]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

druga sprawa. po dłuuugim postoju' date=' remoncie itd składalem wszystko do kupy i nie bardzo moglem podłaczyc silniczek sterujacy zaworem po ktorej stronie (po przykreceniu tego silniczka do ramy) ma byc to kólko na ktorym zaczepione sa linki? bo jesli kolko skierowane jest na lewą strone motocykla (tam gdzie magneto) to wtedy linki sie ze soba krzyzuja (bo kazda dziurka na linke ma oznaczenia 1 i 2), natomiast jesli kolko sierowane jest na prawa strone moto to sie ze soba niekrzyzują ale wtedy dostep do silniczka jest utrudniony (wydaje mi sie ze wczesniej bylo tak jak w pierwszym wariancie opisanym przeze mnnie wyzej) [/quote']

Linki nie moga siek krzyżowac. Poszukaj na bikepics jak to ma wyglądać.

Kurd wpsółczuje ci jazde bez silniczka bo masz praktycznie tylko wysokie obroty a zero niskich i średnich, Zrób to bo wtedy naprawde duzo przyjemniej sie jeździ a i łatwiej w terenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli mam zrobic tak, że linka wychodzaca z dziurki nr. 1 (na cylindrze) ma wchodzic w otwor nr. 2 w silniczku sterujacym zaworem? i odwrotnie z druga linką?

 

ok, w sobote zalatwie aparat to zarzuce fotki i moze cos wspolnimi silami wymyslimy :P bo oblukalem bikepics i nic nie znalazlem co by mnie interesowalo

no wiec tak, ogolnie slaby silnik na niskich obrotach nie przeszkadza tak bardzo, jak "odcinanie" zaplonu po 30 sekundowej jezdzie na jednym biegu na otwartej na maxa przepustnicy. wyglada to tak, ze np wdrapuje sie pod ostra gorke na maxymalnym gazie, moto idzie super , ma az nadmiar mocy i w pewnym momencie "zaskakuje" blokada z kostki CDI , obcina zaplon i silnik wtedy wkreca sie tylko do 7 tys obrotow i juz nie ma szans na podjechanie pod gore. trzeba zsiasc z moto (zeby sie nie stoczyło na dól), dać mu chwilke pochodzic na wolnych obrotach i dopiero wtedy mozna znowu wkrecic go do 10 tys obrotow zeby znowu mial powera :P i tak jest co 30 sekund przy maxymalnie otwartej prepustnicy , no chyba ze sie zmienia biegi :P na bank jest to wina okstki a nie np brudnego gaznika

 

a np. przy ostrym ruszaniu jest cos takiego że 1, 2 i 3 bieg ida super (moto wkreca sie do 10 tys, po czym trzeba od razu przebic na 5 (!) bieg, bo po przebiciu na 4 od razu "odcina zapłon" (chyba dlatego ze na 4 biegu moto osiaga juz ponad 80 km/h wiec kostka go blokuje). na wyzszych biegach wkreca sie juz tylko do 7 tys

SPRZEDAM CZĘŚĆI HONDA XR XL NX 600 650, kontakt 600031499 lub [email protected]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy to dobry sposób ale ja mam ten cały YVPS czy jak to tam idzie :P , kompletnie odłączony..nie ma tam żadnych linek, z wydechem nie miałem nic robione (najwyżej z tłumikiem), a moto idzie jak złe, póki co nie moge podać v-max, ponieważ zdążyłem sprawdzić tylko 3 pierwsze biegi (= 100km/h) po czym siadła mi elektryka i jeste w trakcie naprawy :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy to dobry sposób ale ja mam ten cały YVPS czy jak to tam idzie :P , kompletnie odłączony..nie ma tam żadnych linek, z wydechem nie miałem nic robione (najwyżej z tłumikiem), a moto idzie jak złe, póki co nie moge podać v-max, ponieważ zdążyłem sprawdzić tylko 3 pierwsze biegi (= 100km/h) po czym siadła mi elektryka i jeste w trakcie naprawy :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy to dobry sposób ale ja mam ten cały YVPS czy jak to tam idzie :P , kompletnie odłączony..nie ma tam żadnych linek, z wydechem nie miałem nic robione (najwyżej z tłumikiem), a moto idzie jak złe, póki co nie moge podać v-max, ponieważ zdążyłem sprawdzić tylko 3 pierwsze biegi (= 100km/h) po czym siadła mi elektryka i jeste w trakcie naprawy :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robak niezle masz namotane z tymi blokadami ;/ U mnie etz cos dziwnego :jak robilem remont to patrze przeciety kabelek (gdzies tam pod bakiem/kanapa) i wzielem go zlutowalem ( myslalem ze to jakis kabelek odpowiadajacy za nieswiecaca sie kontrolke oleju) , jak sie okazalo byl to kabel ktroy dawal podswietlenie na obrotomierz ( wczesniej swiecil tylko w pozycji Neutral) . Najdziwniejsze jest to ze moja DT raz jest zablokowana (wkreca sie do 7,5 tys , 80 km/h ) a raz (wtedy nie wiem jakim cudem nie siweci obrotomierz ) leci na maxa . Z pewnosia to jest wina tego malego kabelka ktry bede musia rozciac ;d i pytanie podczepic go do ramy czy niech sobie dynda :P . Wczesniej Dt szla 105km/h ale nie ma co porownywac bo jak sie okzaalo chodzila na 1 piercieniu ( przy czym chce zaznaczyc ze nie bylo sladow zmielenia pierscienia ) , po prostu jakis dupek go nie zalozyl , fakt gdniazda pierscienia byly wybite i dlatego ni zakladal bo od razu by spadl te jeden pierscien i narobil by syfu. Teraz dt chodiz jak marzenie jedynie ta dziwna blokada. I nie jest to chyba blokada 6 biegu bo jak tlumacyzlem z dt125.de to moj rocznik juz nie mial tej blokady ( wklejalem kiedys na forum tlumaczenie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy to dobry sposób ale ja mam ten cały YVPS czy jak to tam idzie :P , kompletnie odłączony..nie ma tam żadnych linek, z wydechem nie miałem nic robione (najwyżej z tłumikiem), a moto idzie jak złe, póki co nie moge podać v-max, ponieważ zdążyłem sprawdzić tylko 3 pierwsze biegi (= 100km/h) po czym siadła mi elektryka i jeste w trakcie naprawy :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy to dobry sposób ale ja mam ten cały YVPS czy jak to tam idzie :P , kompletnie odłączony..nie ma tam żadnych linek, z wydechem nie miałem nic robione (najwyżej z tłumikiem), a moto idzie jak złe, póki co nie moge podać v-max, ponieważ zdążyłem sprawdzić tylko 3 pierwsze biegi (= 100km/h) po czym siadła mi elektryka i jeste w trakcie naprawy :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej DT jest tak: Jak krece ja na luzie na maxa to dochodzi do 10tys obr/min po czym tak jakby strzelalo w silniku. Dodam ze 110km/h szla takze blokady na CDi raczej nie ma. Co moglo byc przyczyna tych strzalow?? Moze zle wyregulowany YPVS, Wydech wylozony wata lub przytarty tlok?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...