Gość SirAdam Opublikowano 28 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2005 kiedys tez myslalem nad vfr 800 z 2002 r. bo jezdze z plecaczkiem ,ale boje sie ,ze vfr nie bedzie tak zwinna jak cbr na winklach a glos tego sprzecika bardzo mi sie podoba ;) Rocznik 2002 to juz jest VFR VTEC !!Nie polecalbym tego modelu,wlasnie ze wzgledu na te zawory.A pozatym tezesz zawory sa napedzane lancuchem,i VFR stracila swoje "gwizdanie" od 4.000U/min.Kto ma RC46I to wie o czym mowie,ten gwizd jest jak narkotyk ;) Co do skladania sie na winklach,ja np. nie mam zadnego problemu,po malutkich "przerobkach" VFR-ka sama sie w zakret sklada.Ale z drugiej strony porownywanie turystyka z supersportler , to jest troche jak porownywanie jablek i gruszek. ;) Jakby ktos chcial wiedziec jak zrobic swoja VFR "lzejsza" do prowadzenia ,to dajcie znac,to napisze extra post na ten temat ;) ............skrytykowal duze spalanie jednoski jak na moto o turystycznym charakterze i niby nowoczesnej jednostce {wtrysku}ze powyzej 7tys.obrotow konczy sie ekonomia. i, ze moto w tym zakresie dolacza pozostale uspione zawory i jest przy tym troche chalasu. Co do zuzycia paliwa w RC46II nie moge nic z wlasnego doswiadczenia powiedziec, ale to co czytam na niemieckim forum VFR to raczej chlopaki nie narzekaja.Pisza ze od 5-7 Ltr./100 zaleznie od jazdy.Ja mam zuzycie 5,5-6,chyba ze "katuje" moja maszyne(obroty 5-10.000) to mam lekko ponad 6 Ltr/100.W tym kontekscie i zwazywszy na ciezar VFR-ki nie uwazam ze to jest zbyt duze zuzycie paliwa.Tak wiec - VETO ............pozatym stwierdzil ,ze nie jest tak bardzo elastyczny jak na v-ke i wogule prowadzi sie na niskich obrotach jak z przyczepka. :? :) tak wiec odgonil mnie tym troche od kupna ;) Na temat elastycznosci czy tez niskich i wysokich obrotow...................No coz ja uwazam ze kazdy czlowiek jest "indywidualnoscia" kazdy podchozi do tego inaczej.Co jednemu pasuje , jest dla innego nie do przyjecia.Dlatego testy itd. sa ok,ale NIC NIGDY I NIGDZIE nie zastapi jazdy probnej.Sam musisz sie przejechac (najlepiej tak 100-200 Km) i wtedy mozesz stwierdzic czy Ci ta maszyna pasuje czy nie.Opierac sie w tym momencie tylko na testach z gazety , to tak jakby sie ozenic z kobieta ktora Ci wybrali rodzice,a na to bys sie nie zgodzil,co nie ??? O matko, ale sie rozpisalem :P SirAdam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit_1 Opublikowano 28 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2005 tak czytam i czytam i coraz bardziej mi sie podoba heheh.. hmmm czyżby nastepny użytkownik vfr ?? :mrgreen: :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciejdubis Opublikowano 28 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2005 Jakby ktos chcial wiedziec jak zrobic swoja VFR "lzejsza" do prowadzenia ,to dajcie znac,to napisze extra post na ten tematMimo, że nie mam problemów ze składaniem mojej w zakręty nawet przy jeździe z pasażerką chętnie dowiem sie co i jak można usprawnić :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość SirAdam Opublikowano 28 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2005 Mimo, że nie mam problemów ze składaniem mojej w zakręty nawet przy jeździe z pasażerką Ja rowniez nie mam problemow (sam i z pasarzerka)Chociaz , tak - mam;regularnie , raz w miesiacu musze nowe graniczniki na podnozkach przykrecac, bo sie na zakretach zeszlifowuja :-D Dzisaij wieczorem siade i opisze co i jak zrobic. SirAdam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciejdubis Opublikowano 28 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2005 Chociaz , tak - mam;regularnie , raz w miesiacu musze nowe graniczniki na podnozkach przykrecac, bo sie na zakretach zeszlifowuja :-D Dzisaij wieczorem siade i opisze co i jak zrobic. Moje "czujniki przechyłu" są jeszcze nietknięte :oops: Ale czekam cierpliwie, z czasem na pewno dotkną asfaltu.Czekam na opis z niecierpliwością. Przy okazji zapytam.Na jakich oponach jeździcie swoimi VFR? Jakie macie uwagi?Ja mam założony świeży (2000km) komplet Dunlopów D220. Jak narazie są ok, nie zawiodły mnie ani razu, ale nie wiem jak wiele mogę od nich wymagać. W końcu to bardziej turystyczne gumy :? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LAMASSU Opublikowano 28 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2005 Ja mam założony świeży (2000km) komplet Dunlopów D220. Jak narazie są ok, nie zawiodły mnie ani razu, ale nie wiem jak wiele mogę od nich wymagać. W końcu to bardziej turystyczne gumyja jezdze na Brigdestone batlax bt056 i biore w srodku zakretu R6 na mischelinach pilot race . batlaxy mam zamkniete do konca a nawet stopione po winklach na slowacji i w Rabce . Typowe torowki jak pilot race wymagaja naprawde duzego rozgzania inaczej ujezdzaja w zakrecie bardziej od sport-turyst.Jak nie jezdzi sie na nich non stop po winklach to na prostej moment stygna i traca wlasciwosci.Na bt56 moge szlifowac buty i podnuzki i niema zadnych ujazdow. Wiadome ze na torze gdzie jest extrema moglo by byc juz inaczej ale to tylko tor. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciejdubis Opublikowano 28 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2005 A jak sprawują się te BT056 na mokrym? No i na jak długo wystarcza komplet? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość SirAdam Opublikowano 28 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2005 Zalezy jaka jazde preferujesz.W sumie juz wszystko opisal @LamassuJa osobiscie szukalem opon ktore wytrzymaja czeste jazdy typowo turystyczne (czyli duzo prostej) i nie beda po 3,000 km do wymiany.Ale rowniez opony ktore bez rozgrzewania i obawy bede mogl "gwalcic" po zakretach az do szlifujacych podnozkow.I ZNALAZLEM !!!!!!!!!!!! Metzeler Z6 Jak dla mnie to najbardziej uniwersalna opona dla VFR.Ale bedac fair musze powiedziec ze z tego co slyszalem i widzialem od innych kolegow to Michelin Pilot Road jest w swioch wlasciwosciach BARDZO do Metzeler Z6 podobna.Niektorzy mowia ze ta Metzeler ma bardzo niesportowy bieznik,fakt , ale jej plusem jest "brak bieznika" w samym srodku, dlatego mozna na niej robic dlugie dystansy po prostej, bez wyjechania sobie "lysiny" na samym srodku opony.Jak dotychczas zrobilem na niej ok. 6000km i jeszcze pol bieznika zostalo. A tak wyglada ta opona; SirAdam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LAMASSU Opublikowano 28 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2005 No i na jak długo wystarcza komplet?sie okaze :) zrobilem dopiero 1000 ale nie widze jakiegos zuzycia wogule :? [ Dopisane: 28-09-2005, 15:36 ]chyba,ze przytlone boczki ;) [ Dopisane: 28-09-2005, 15:37 ]ale to szpanersko wyglada :-D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciejdubis Opublikowano 28 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2005 Zalezy jaka jazde preferujesz. Właśnie szukam albo raczej będę szukał kompromisu jak mi się te D220 skończą. Chodzi oczywiście o kompromis pomiędzy trwałością, a pewnością w zakręcie.Jak te Metzeler'y Z6 sprawują się na mokrym? Bo kolega mial z Metzelerami raczej przykre doświadczenia w deszczu, ale on jechał na Z4 chyba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LAMASSU Opublikowano 28 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2005 nie kupujcie sportowych opon jesli nie zamykacie ich do konca. Jest to bezsensowne wydawanie kasy gdy zuzywacie tylko srodek a boki pozostaja jak nowe.W takiej oponie srodek szybko zleci i trzeba kupic nowa. Lepiej miec sportowo-turystyczna bo naprawde wystarcza na nawet bardzo wymagajacej trasie i nie stygnie tak szybko a wystarczy na wiele dluzej. [ Dopisane: 28-09-2005, 15:44 ]pozatym na typowych sportach jak pilot race w deszczu tragedia :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość SirAdam Opublikowano 28 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2005 hehe,Z4 to sa takzwane "drewniane opony" (tak je w niemczech nazywaja)20.000km mozesz na nich zrobic, a teraz juz chyba wesz jakie bezpieczne one moga byc :) Z6 zajely w testach czasopisma "Motorrad" na mokrym 2. miejsce Ale poczekaj gdzies mam tutaj link do tego testu................ http://www.motorradonline.de/static/specia...amtwertung.html Wiem ze to po niemiecku, ale jakbyscie mieli problemy to dajcie znac to wam przetlumacze te pojecia. SirAdam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciejdubis Opublikowano 28 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2005 Dzięki za ten link :) Jak widać to ta sama klasa opon co moje D220, czyli sportowo turystyczne.Z6 wypada w tym teście faktycznie dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość SirAdam Opublikowano 28 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2005 Jako ze wszyscy napewno "szwabskiego" nie rozumieja, to sprobowalem moich umiejetnosci jako tlumacz :roll: :) Kurvenverhalten - Zachowanie w zakretach Shimmy - to chyba kazdy wie co to jest,im mniej punktow - tym wieksza tendencja do shimmy.Handlichkeit - porecznosc w zakretachLenkpräzision - precyzja kierowania w zakretachHaftung Kurven - przyczepnosc w zakretach.Haftung Beschleunigung - przyczepnosc przy przyspieszeniu z zakretu.Kurvenstabilität - stabilnosc w zakrecie.Grenzbereich - jak daleko lezy granica przyczepnosci (im wiecej punktow - tym dalej)Aufstellneigung - tendencja do "stawiania motocykla" w czysie hamowania w zakrecie.Gesamt - punktacja ogolnaPlatzierung - miejsce (w tej dyscyplinie) Nasstest - test na mokrej nawierzchni Lenkpräzision - precyzja kierowania w zakretachHaftung Kurven - przyczepnosc w zakretach.Haftung Beschleunigung - przyczepnosc przy przyspieszeniu z zakretu.Grenzbereich - jak daleko lezy granica przyczepnosci (im wiecej punktow - tym dalej)Rundenzeiten (min.) - czas na przejechanie okreslonej rundy (w min)Gesamt - punktacja ogolnaPlatzierung - miejsce (w tej dyscyplinie) Verschleiss bei Kurvenverhalten - zuzycie opony przy jezdzie w zakretach Vorderrad - przednie koloHinterrad - tylne koloVerschleissbild - hmmm....jak to przetlumaczyc?Jak wyglada zuzycie opony "na oko" sa zeby rekina , "wymyte" miejsca itd.Gesamt - punktacja ogolnaPlatzierung - miejsce (w tej dyscyplinie) Mysle ze mnie nie wysmiejecie.Jakby jeszcze cos bylo nie jasne to pisac. SirAdam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciejdubis Opublikowano 28 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2005 Mysle ze mnie nie wysmiejecie. Mam nadzieję, że to był zart ;) Mimo, że w prawie wszystkie słówka prawidłowo przełozyłem na polski to baaardzo dziękuję za pełne tłumaczenie - rozwiało jakieśtam wątpliwości.Świetnie, że Ci się chciało :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.