Skocz do zawartości

Ile oleju??


Mario_90
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Mam silnik na dotarciu i chciałbym wlewać do benzyny jakiś półsyntetyk (MOBIL EXTRA 2T). W jakim najlepiej stosunku mieszać ten półsyntetyk z benzyną podczas docierania, a później jaki stosunek po dotarciu?

Silnik od Jawy 50!

Z góry odrazu dziękuję!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiecie czemu mam nowy tłok pierścienie i cylinder?

Ponieważ uzywałem Mixola i to się skończyło rozpie****niem pierścieni i zmasakrowaniem tłoka i cylindra. Ja potrzebuje lepszego oleju poniewaz mieszkam koło Nowego Sącza i tam jest teren górzysty. I chce aby moja Jawka jeszcze długo pochodziła!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiecie czemu mam nowy tłok pierścienie i cylinder?

Ponieważ uzywałem Mixola i to się skończyło rozpie****niem pierścieni i zmasakrowaniem tłoka i cylindra. Ja potrzebuje lepszego oleju poniewaz mieszkam koło Nowego Sącza i tam jest teren górzysty. I chce aby moja Jawka jeszcze długo pochodziła!

 

W życiu w to nie uwierze, na pewno mixol nie był przyczyną tej usterki (zatarcia, domyślam się). Może przegrzałes gdzieś sprzęta albo zrobiłeś za małą mieszankę ale na pewno nie uwieże, żę mixol mógł spowodować takie szkody.

pozwolę sobie podać Ci linka do strony naszego kolegi z forum, który dobrze opisał działanie mixolu i rozwiał wątpliwości czy jest sens stosować droższe oleje do 2T.

miłej lektury.pozdro

Motorynka - Komar 50 - Jawa TS 350 x2 - Mz Etz 251e - Kawasaki zx6r 636

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Watek ten bardzo sie rozwinal na forum Motorowery/Skutery, zapraszam. Co do Twojego przypadku to wystarczy SYSTEMATYCZNIE lac do paliwa olej w stosunku 1:30. Do miksolu nic nie mam, ale znacznie lepszy jest do dwusuwow olej Stihl albo Husquarna - tez lac 1:30, a nie jak jest napisane na butelce 1:50.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiecie czemu mam nowy tłok pierścienie i cylinder?

Ponieważ uzywałem Mixola i to się skończyło rozpie****niem pierścieni i zmasakrowaniem tłoka i cylindra. Ja potrzebuje lepszego oleju poniewaz mieszkam koło Nowego Sącza i tam jest teren górzysty. I chce aby moja Jawka jeszcze długo pochodziła!

 

W życiu w to nie uwierze, na pewno mixol nie był przyczyną tej usterki (zatarcia, domyślam się). Może przegrzałes gdzieś sprzęta albo zrobiłeś za małą mieszankę ale na pewno nie uwieże, żę mixol mógł spowodować takie szkody.

pozwolę sobie podać Ci linka do strony naszego kolegi z forum, który dobrze opisał działanie mixolu i rozwiał wątpliwości czy jest sens stosować droższe oleje do 2T.

miłej lektury.pozdro

 

Zapomniałem dodać linka: http://www.mz251r.prv.pl/

dział FAQ

Motorynka - Komar 50 - Jawa TS 350 x2 - Mz Etz 251e - Kawasaki zx6r 636

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Nie wiem czemu tak bardzo obawiasz się tego nagaru, przecież po zrobieniu paru tysięcy kilometrów za dużo nagaru się nie nagromadzi. Nagar ponownie będziesz mógł usunąć dopiero wtedy gdy będziesz robił kolejny szlif cylindra. Wcześniej nie ma sensu sobie zawrać głowy nagarem. Możesz spokojnie nawijać kilometry. A jeśli tak bardzo będziesz chciał usunąć ten nagar (najwcześniej za parę tysięcy kilometrów) to zdejmiesz głowicę i wyczyścisz ją np. benzyną, tłok również (górna część tłoka of kors), chociaż moim zdaniem nie ma sensu się tak bawić. Więc jeździj i nie myśł o tym nagarze bo nie masz czym sie przejmować :)

pozdrawiam

Motorynka - Komar 50 - Jawa TS 350 x2 - Mz Etz 251e - Kawasaki zx6r 636

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomyśl, silnik nie jest w stanie spalić w 100% mixolu i powstaje nagar. Im mniejszy stosunek oleju do paliwa(lepsze smarowanie) tym więcej nagaru. W związku z tym silnik szybciej sie nagrzewa i szybciej sie może przegrzać, pozatym zapycha sie tłumik i wogule wszystko sie syfi kilka razy bardziej niz np. na sthilu. Jeśli chłopak ma kase i chce dbać o silnik to nie oddalaj go od tego pomysłu ,, bo mixol jest dobry'' . Nie jest.

Różnice możesz gołym okiem zauważyć, a cena nie jest taka kosmiczna. Sthil spala sie niemal bezśladowo i masz pewność ze dobrze chroni cyl+tłok.

 

Nagar ponownie będziesz mógł usunąć dopiero wtedy gdy będziesz robił kolejny szlif cylindra.

 

a to niby czemu ?? To jakis problem zdjąć głowice i tłumik ?? Idąc twoim tokiem rozumowania, własnie powinno sie unikać zbyt dużego nagromadzenia nagaru, a najprostszym sposobem jest stosowanie odp. stosunku oleju do benzyny i nie uzywanie tego '' oleju ''.

 

 

PZDr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz pewność ze dobrze chroni cyl+tłok.

Jesteś pewien, że stihl ochroni tak dobrze silnik??? Dam Ci przykład. Na wakacjach często pracuje kosząc trawe wykaszarkami stihla lub husqvarny, lejąc do nich oryginalne oleje. Kosiarki pracowały ok. 8 godzin dziennie i co? efekt taki, że trzy razy kosiarka została zatarta, więc nie mów że te oleje tak świetnie chronią silnik bo to nie prawda. Teraz lejemy mixol, mineło już kilka lat a problemów wyżej wymienionych już nie ma. Co do nagaru to troche przesadzasz, przecież po kilku kilometrach nie zasywi mu tłumika i głowicy... wiadomo nagar się robi a troche tych kilometrów trzeba zrobić. Jeżeli chłopak chce to niech leje jakiś droższy olej, nie mam nic przeciwko, tylko twierdzę, że moim zdaniem nie ma najmniejszego sensu lać droższego oleju.

 

Pozdrawiam

Motorynka - Komar 50 - Jawa TS 350 x2 - Mz Etz 251e - Kawasaki zx6r 636

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko ze te kosiarki to troche inna technologia niz jawki 50 z Czech ;)

Troche bardziej wysilone i trzeba robić przerwy jak sie kosi w upalny dzien,

a nie je**ć 8h bez przerwy, nie dziwne ze sie przegrzewa.

 

Po kilku km moze i nie, ale po kilkuset, hmmm nie chce znowu rozpętać zażartej dyskusji, chłopak zrobi co ze chce, tylko za przeproszeniem nie p****** ze nie ma róznicy jak jest.

 

PZdr.

 

PS. Byłem ostatnio w Ustrzykach na zawodach, hehe drógw mieście to wam nie zazdroszcze. :) ale tych poza miastem tak :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a nie je**ć 8h bez przerwy' date=' nie dziwne ze sie przegrzewa. [/quote']

 

Musiałbym być jakimś robotem żeby przez 8 godzin non stop robić, przerwy robimy po 30 minutach pracy i kosiary odpoczywają ponad 20 minut

 

 

Po kilku km moze i nie' date=' ale po kilkuset, hmmm [/quote']

 

po kilkuset też nie zbieże się tyle nagaru, żeby mogło coś się zjeb...ć

To nie są moje wymysły, wiem to z autopsju.

 

Byłeś w Ustrzykach ale Dolnych, a ja mieszkam jeszcze 46 km dalej, w Ustrzykach górnych, tam są drogi dobre, tylko wąskie.

 

pozdrawiam

nie chce znowu rozpętać zażartej dyskusji

 

ja też nie.

PS. Byłem ostatnio w Ustrzykach na zawodach' date=' hehe drógw mieście to wam nie zazdroszcze. ale tych poza miastem tak [/quote']

Motorynka - Komar 50 - Jawa TS 350 x2 - Mz Etz 251e - Kawasaki zx6r 636

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a nie je**ć 8h bez przerwy' date=' nie dziwne ze sie przegrzewa. [/quote']

 

Musiałbym być jakimś robotem żeby przez 8 godzin non stop robić, przerwy robimy po 30 minutach pracy i kosiary odpoczywają ponad 20 minut

 

 

Po kilku km moze i nie' date=' ale po kilkuset, hmmm [/quote']

po kilkuset też nie zbieże się tyle nagaru, żeby mogło coś się zjeb...ć

To nie są moje wymysły, wiem to z autopsji.

 

nie chce znowu rozpętać zażartej dyskusji

 

ja też nie.

 

PS. Byłem ostatnio w Ustrzykach na zawodach' date=' hehe drógw mieście to wam nie zazdroszcze. ale tych poza miastem tak [/quote']

 

 

Byłeś w Ustrzykach ale Dolnych, a ja mieszkam jeszcze 46 km dalej, w Ustrzykach górnych(a to już malutka miejscowośc gdzie jest tylko 12 domów), tam są drogi dobre, tylko wąskie.

 

pozdrawiam

Motorynka - Komar 50 - Jawa TS 350 x2 - Mz Etz 251e - Kawasaki zx6r 636

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...