Mario_90 Opublikowano 15 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2005 Witam!Mam silnik na dotarciu i chciałbym wlewać do benzyny jakiś półsyntetyk (MOBIL EXTRA 2T). W jakim najlepiej stosunku mieszać ten półsyntetyk z benzyną podczas docierania, a później jaki stosunek po dotarciu?Silnik od Jawy 50!Z góry odrazu dziękuję! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domieniek Opublikowano 15 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2005 WitamMoim skoromnym zdaniem nie ma sensu lac półsyntetyka do jawki, mixol w zupełności wystarczy. Cytuj Motorynka - Komar 50 - Jawa TS 350 x2 - Mz Etz 251e - Kawasaki zx6r 636 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BULLSON FOREVER Opublikowano 15 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2005 jasne!szkoda przeplacac, lej miksol. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mario_90 Opublikowano 15 Kwietnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2005 Wiecie czemu mam nowy tłok pierścienie i cylinder?Ponieważ uzywałem Mixola i to się skończyło rozpie****niem pierścieni i zmasakrowaniem tłoka i cylindra. Ja potrzebuje lepszego oleju poniewaz mieszkam koło Nowego Sącza i tam jest teren górzysty. I chce aby moja Jawka jeszcze długo pochodziła! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domieniek Opublikowano 15 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2005 Wiecie czemu mam nowy tłok pierścienie i cylinder?Ponieważ uzywałem Mixola i to się skończyło rozpie****niem pierścieni i zmasakrowaniem tłoka i cylindra. Ja potrzebuje lepszego oleju poniewaz mieszkam koło Nowego Sącza i tam jest teren górzysty. I chce aby moja Jawka jeszcze długo pochodziła! W życiu w to nie uwierze, na pewno mixol nie był przyczyną tej usterki (zatarcia, domyślam się). Może przegrzałes gdzieś sprzęta albo zrobiłeś za małą mieszankę ale na pewno nie uwieże, żę mixol mógł spowodować takie szkody.pozwolę sobie podać Ci linka do strony naszego kolegi z forum, który dobrze opisał działanie mixolu i rozwiał wątpliwości czy jest sens stosować droższe oleje do 2T.miłej lektury.pozdro Cytuj Motorynka - Komar 50 - Jawa TS 350 x2 - Mz Etz 251e - Kawasaki zx6r 636 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lechu Opublikowano 16 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2005 Watek ten bardzo sie rozwinal na forum Motorowery/Skutery, zapraszam. Co do Twojego przypadku to wystarczy SYSTEMATYCZNIE lac do paliwa olej w stosunku 1:30. Do miksolu nic nie mam, ale znacznie lepszy jest do dwusuwow olej Stihl albo Husquarna - tez lac 1:30, a nie jak jest napisane na butelce 1:50. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domieniek Opublikowano 16 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2005 Wiecie czemu mam nowy tłok pierścienie i cylinder?Ponieważ uzywałem Mixola i to się skończyło rozpie****niem pierścieni i zmasakrowaniem tłoka i cylindra. Ja potrzebuje lepszego oleju poniewaz mieszkam koło Nowego Sącza i tam jest teren górzysty. I chce aby moja Jawka jeszcze długo pochodziła! W życiu w to nie uwierze, na pewno mixol nie był przyczyną tej usterki (zatarcia, domyślam się). Może przegrzałes gdzieś sprzęta albo zrobiłeś za małą mieszankę ale na pewno nie uwieże, żę mixol mógł spowodować takie szkody.pozwolę sobie podać Ci linka do strony naszego kolegi z forum, który dobrze opisał działanie mixolu i rozwiał wątpliwości czy jest sens stosować droższe oleje do 2T.miłej lektury.pozdro Zapomniałem dodać linka: http://www.mz251r.prv.pl/dział FAQ Cytuj Motorynka - Komar 50 - Jawa TS 350 x2 - Mz Etz 251e - Kawasaki zx6r 636 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mario_90 Opublikowano 16 Kwietnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2005 No dobrze przekonałeś mnie że nie ma sensu kupować lepszego oleju.Ale co zrobić z NAGAREM?? Ja nie moge lać w stosunku 1:50 tylko musze 1:30. Ale przez to jest pełno nagaru! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuskus Opublikowano 16 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2005 Jak masz kase Lej Sthila, ok 25 zł za litr. Stosunek 1:30 jak docierasz i ok 1;35, 1:40 po dotarciu. PZdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domieniek Opublikowano 16 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2005 WitamNie wiem czemu tak bardzo obawiasz się tego nagaru, przecież po zrobieniu paru tysięcy kilometrów za dużo nagaru się nie nagromadzi. Nagar ponownie będziesz mógł usunąć dopiero wtedy gdy będziesz robił kolejny szlif cylindra. Wcześniej nie ma sensu sobie zawrać głowy nagarem. Możesz spokojnie nawijać kilometry. A jeśli tak bardzo będziesz chciał usunąć ten nagar (najwcześniej za parę tysięcy kilometrów) to zdejmiesz głowicę i wyczyścisz ją np. benzyną, tłok również (górna część tłoka of kors), chociaż moim zdaniem nie ma sensu się tak bawić. Więc jeździj i nie myśł o tym nagarze bo nie masz czym sie przejmować :) pozdrawiam Cytuj Motorynka - Komar 50 - Jawa TS 350 x2 - Mz Etz 251e - Kawasaki zx6r 636 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuskus Opublikowano 16 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2005 Pomyśl, silnik nie jest w stanie spalić w 100% mixolu i powstaje nagar. Im mniejszy stosunek oleju do paliwa(lepsze smarowanie) tym więcej nagaru. W związku z tym silnik szybciej sie nagrzewa i szybciej sie może przegrzać, pozatym zapycha sie tłumik i wogule wszystko sie syfi kilka razy bardziej niz np. na sthilu. Jeśli chłopak ma kase i chce dbać o silnik to nie oddalaj go od tego pomysłu ,, bo mixol jest dobry'' . Nie jest. Różnice możesz gołym okiem zauważyć, a cena nie jest taka kosmiczna. Sthil spala sie niemal bezśladowo i masz pewność ze dobrze chroni cyl+tłok. Nagar ponownie będziesz mógł usunąć dopiero wtedy gdy będziesz robił kolejny szlif cylindra. a to niby czemu ?? To jakis problem zdjąć głowice i tłumik ?? Idąc twoim tokiem rozumowania, własnie powinno sie unikać zbyt dużego nagromadzenia nagaru, a najprostszym sposobem jest stosowanie odp. stosunku oleju do benzyny i nie uzywanie tego '' oleju ''. PZDr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domieniek Opublikowano 17 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2005 masz pewność ze dobrze chroni cyl+tłok. Jesteś pewien, że stihl ochroni tak dobrze silnik??? Dam Ci przykład. Na wakacjach często pracuje kosząc trawe wykaszarkami stihla lub husqvarny, lejąc do nich oryginalne oleje. Kosiarki pracowały ok. 8 godzin dziennie i co? efekt taki, że trzy razy kosiarka została zatarta, więc nie mów że te oleje tak świetnie chronią silnik bo to nie prawda. Teraz lejemy mixol, mineło już kilka lat a problemów wyżej wymienionych już nie ma. Co do nagaru to troche przesadzasz, przecież po kilku kilometrach nie zasywi mu tłumika i głowicy... wiadomo nagar się robi a troche tych kilometrów trzeba zrobić. Jeżeli chłopak chce to niech leje jakiś droższy olej, nie mam nic przeciwko, tylko twierdzę, że moim zdaniem nie ma najmniejszego sensu lać droższego oleju. Pozdrawiam Cytuj Motorynka - Komar 50 - Jawa TS 350 x2 - Mz Etz 251e - Kawasaki zx6r 636 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuskus Opublikowano 17 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2005 Tylko ze te kosiarki to troche inna technologia niz jawki 50 z Czech ;) Troche bardziej wysilone i trzeba robić przerwy jak sie kosi w upalny dzien,a nie je**ć 8h bez przerwy, nie dziwne ze sie przegrzewa. Po kilku km moze i nie, ale po kilkuset, hmmm nie chce znowu rozpętać zażartej dyskusji, chłopak zrobi co ze chce, tylko za przeproszeniem nie p****** ze nie ma róznicy jak jest. PZdr. PS. Byłem ostatnio w Ustrzykach na zawodach, hehe drógw mieście to wam nie zazdroszcze. :) ale tych poza miastem tak :twisted: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domieniek Opublikowano 17 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2005 a nie je**ć 8h bez przerwy' date=' nie dziwne ze sie przegrzewa. [/quote'] Musiałbym być jakimś robotem żeby przez 8 godzin non stop robić, przerwy robimy po 30 minutach pracy i kosiary odpoczywają ponad 20 minut Po kilku km moze i nie' date=' ale po kilkuset, hmmm [/quote'] po kilkuset też nie zbieże się tyle nagaru, żeby mogło coś się zjeb...ćTo nie są moje wymysły, wiem to z autopsju. Byłeś w Ustrzykach ale Dolnych, a ja mieszkam jeszcze 46 km dalej, w Ustrzykach górnych, tam są drogi dobre, tylko wąskie. pozdrawiamnie chce znowu rozpętać zażartej dyskusji ja też nie.PS. Byłem ostatnio w Ustrzykach na zawodach' date=' hehe drógw mieście to wam nie zazdroszcze. ale tych poza miastem tak [/quote'] Cytuj Motorynka - Komar 50 - Jawa TS 350 x2 - Mz Etz 251e - Kawasaki zx6r 636 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domieniek Opublikowano 17 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2005 a nie je**ć 8h bez przerwy' date=' nie dziwne ze sie przegrzewa. [/quote'] Musiałbym być jakimś robotem żeby przez 8 godzin non stop robić, przerwy robimy po 30 minutach pracy i kosiary odpoczywają ponad 20 minut Po kilku km moze i nie' date=' ale po kilkuset, hmmm [/quote']po kilkuset też nie zbieże się tyle nagaru, żeby mogło coś się zjeb...ćTo nie są moje wymysły, wiem to z autopsji. nie chce znowu rozpętać zażartej dyskusji ja też nie. PS. Byłem ostatnio w Ustrzykach na zawodach' date=' hehe drógw mieście to wam nie zazdroszcze. ale tych poza miastem tak [/quote'] Byłeś w Ustrzykach ale Dolnych, a ja mieszkam jeszcze 46 km dalej, w Ustrzykach górnych(a to już malutka miejscowośc gdzie jest tylko 12 domów), tam są drogi dobre, tylko wąskie. pozdrawiam Cytuj Motorynka - Komar 50 - Jawa TS 350 x2 - Mz Etz 251e - Kawasaki zx6r 636 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.