Skocz do zawartości

Jakie opony...? POMOCY !!!


marnykrakow
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Zwracam sie do Was - bardziej doswiadczonych z małym pytaniem - jakie opony dobrac do swojego moto ? Temat pewnie nie raz był juz poruszany, nie mniej jednak pewnie nie jestem jedynym, który ma z tym duzy problem...

Mam Suzuki GSX 750 F z 2001 roku i zauważyłem jedną rzecz - mam z tyłu oponę Dunlopa o szer. 160/65, o profilu trapezowatym - nie bardzo wiem dlaczego taka, a nie np. taka jak u kumla w Fazerze 600 z 2004 - piękna oponka również Dunlopa, ale 180,50 i pięknym owalu - która z nich ma lepsze własnciwości jezdne ? Czy moze kazda z tych opon lepiej sprawuje sie w innych warunkach? Czy doginanie winkielków na trapezowych lub nietrapezowych oponach ma jakies znaczenie?

Czy moge założyć sobie szerszą oponę - na comi to sie przyda - klepsze trzymanie sie drogi, mozliwosc lepszego i "bezpieczniejszego" doginania w zakretach, a moze jeszcze na cos?

Czy odpowiednie dobranie firmy oponiarskiej ma również znaczenie?

 

Wiem ze pewnie dla wiekszkosci z Was temat jaki spedza mi sen z powiek jest banalny, nie mniej jednak prosze o udzielenie mi kilku wskazówek - przepraszam ze wymyslanie nowego okreslenia na opony - trapezowe i nietrapezowe, ale nic innego mi nie przyszło do głowy :-)

Pozdrawiam :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze podaj modele tych opon, to byloby duzo latwiej. Wedlug mnie ten "trapez" bierze sie glownie z jezdzenia glownie po prostych i od jezdzenia "na kwadratowo", czyli slabego skladania sie w zakret. Po prostu pracuje tylko srodek opony. Co do zakladania szerszych opon-to wedlug mnie poza ladnym wygladem nic nie uzyskasz, a nawet mozesz pogorszyc wlasnosci jezdne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze podaj modele tych opon, to byloby duzo latwiej. Wedlug mnie ten "trapez" bierze sie glownie z jezdzenia glownie po prostych i od jezdzenia "na kwadratowo", czyli slabego skladania sie w zakret. Po prostu pracuje tylko srodek opony. Co do zakladania szerszych opon-to wedlug mnie poza ladnym wygladem nic nie uzyskasz, a nawet mozesz pogorszyc wlasnosci jezdne.

 

 

Zgadzam się z tą opinią... Szersza opona jest dla lanserów (patrzcie jakiego mam buta :) ) nic nie daje a nawet pogarsza prowadzenie się motocykla. Zobacz na stronce producenta opon np www.bridgestone.com jakie opony polecają do Twojej maszyny i takie kup. Jakbyś był zainteresowany to mam do sprzedania opony na przód 120/70 ZR17 i na tył 160/60 ZR17 właśnie Bridgestonea typu BT56 i BT57. Oponki uzywane w bardzo dobrym stanie cena za 1 szt 120zł + koszty wysyłki.

PZDR!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Mam Suzuki GSX 750 F z 2001 roku i zauważyłem jedną rzecz - mam z tyłu oponę Dunlopa o szer. 160/65,

 

Może ta opona ma stanowić zamiennik dla oryginału? W moim GSXF mam rozmiary fabryczne (120/70 przód i 150/70 tył). Co prawda nie zdążyłem jeszcze nawinąć za dużo km na nim :oops: , ale moje odczucia z jazdy są jak najbardziej ok. Prowadzi się jak po sznurku w zakręty składa się bez problemów i nawet przy lekkim przymknięciu gazu w zakręcie prowadzi się dobrze. :)

Z opinni bardziej doświadczonych :) użytkowników 2oo wynika, że szersza opona jeśli nie była przewidziana przez producenta to poza wyglądem na + (jak kogoś kręci szerokość laczka :lol: ) to taka zamiana powoduje w większości przypadków pogorszenie trakcji.

PZDR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...