marnykrakow Opublikowano 14 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2005 Zwracam sie do Was - bardziej doswiadczonych z małym pytaniem - jakie opony dobrac do swojego moto ? Temat pewnie nie raz był juz poruszany, nie mniej jednak pewnie nie jestem jedynym, który ma z tym duzy problem...Mam Suzuki GSX 750 F z 2001 roku i zauważyłem jedną rzecz - mam z tyłu oponę Dunlopa o szer. 160/65, o profilu trapezowatym - nie bardzo wiem dlaczego taka, a nie np. taka jak u kumla w Fazerze 600 z 2004 - piękna oponka również Dunlopa, ale 180,50 i pięknym owalu - która z nich ma lepsze własnciwości jezdne ? Czy moze kazda z tych opon lepiej sprawuje sie w innych warunkach? Czy doginanie winkielków na trapezowych lub nietrapezowych oponach ma jakies znaczenie?Czy moge założyć sobie szerszą oponę - na comi to sie przyda - klepsze trzymanie sie drogi, mozliwosc lepszego i "bezpieczniejszego" doginania w zakretach, a moze jeszcze na cos?Czy odpowiednie dobranie firmy oponiarskiej ma również znaczenie? Wiem ze pewnie dla wiekszkosci z Was temat jaki spedza mi sen z powiek jest banalny, nie mniej jednak prosze o udzielenie mi kilku wskazówek - przepraszam ze wymyslanie nowego okreslenia na opony - trapezowe i nietrapezowe, ale nic innego mi nie przyszło do głowy :-)Pozdrawiam :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 14 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2005 Moze podaj modele tych opon, to byloby duzo latwiej. Wedlug mnie ten "trapez" bierze sie glownie z jezdzenia glownie po prostych i od jezdzenia "na kwadratowo", czyli slabego skladania sie w zakret. Po prostu pracuje tylko srodek opony. Co do zakladania szerszych opon-to wedlug mnie poza ladnym wygladem nic nie uzyskasz, a nawet mozesz pogorszyc wlasnosci jezdne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hiszpan Opublikowano 15 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2005 Moze podaj modele tych opon, to byloby duzo latwiej. Wedlug mnie ten "trapez" bierze sie glownie z jezdzenia glownie po prostych i od jezdzenia "na kwadratowo", czyli slabego skladania sie w zakret. Po prostu pracuje tylko srodek opony. Co do zakladania szerszych opon-to wedlug mnie poza ladnym wygladem nic nie uzyskasz, a nawet mozesz pogorszyc wlasnosci jezdne. Zgadzam się z tą opinią... Szersza opona jest dla lanserów (patrzcie jakiego mam buta :) ) nic nie daje a nawet pogarsza prowadzenie się motocykla. Zobacz na stronce producenta opon np www.bridgestone.com jakie opony polecają do Twojej maszyny i takie kup. Jakbyś był zainteresowany to mam do sprzedania opony na przód 120/70 ZR17 i na tył 160/60 ZR17 właśnie Bridgestonea typu BT56 i BT57. Oponki uzywane w bardzo dobrym stanie cena za 1 szt 120zł + koszty wysyłki. PZDR! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
warrior.gwe Opublikowano 15 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2005 Witam Mam Suzuki GSX 750 F z 2001 roku i zauważyłem jedną rzecz - mam z tyłu oponę Dunlopa o szer. 160/65, Może ta opona ma stanowić zamiennik dla oryginału? W moim GSXF mam rozmiary fabryczne (120/70 przód i 150/70 tył). Co prawda nie zdążyłem jeszcze nawinąć za dużo km na nim :oops: , ale moje odczucia z jazdy są jak najbardziej ok. Prowadzi się jak po sznurku w zakręty składa się bez problemów i nawet przy lekkim przymknięciu gazu w zakręcie prowadzi się dobrze. :) Z opinni bardziej doświadczonych :) użytkowników 2oo wynika, że szersza opona jeśli nie była przewidziana przez producenta to poza wyglądem na + (jak kogoś kręci szerokość laczka :lol: ) to taka zamiana powoduje w większości przypadków pogorszenie trakcji.PZDR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.