Skocz do zawartości

Zdlawiony silnik w Virago535


Konik
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Podczas czyszczenia gaznikow wyszlo ze moja Wirowka jest zblokowana do 25kW (napis na kolektorze dolotowym miedzy gaznikiem a glowica) - co na pierwszy rzut oka objawia sie tym ze kolektor ma mniejsza przepustowosc.

I tu moje pytanie: czy ktos juz odblokowylaw Virago535? I z c o dokladnie trzeba z nia zrobic?

Bo na moje to inne kolektory (moze je przetloczyc?) i pewnie dysze beda zmienione... ale nie mam zielonego pojecia czy na tym sie konczy...

z gory dzieki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hey!

 

A może ktoś rozszyfruje tajemnicę mojej Virago :?:

Motocykl sprowadzony z Niemiec w grudniu zeszłego roku.

W briefie, w rubryce, gdzie wpisuje się moc silnika mam podane dwie wartości: 34 kW - ten wpis jest przekreślony dwukrotnie, oraz jest wartość 25 kW - ten wpis przekreślony jest jeden raz.

Mam przez to rozumieć, że fabrycznie motocykl nie był zdławiony, potem założono kryzy w gaźnikach, potem je zdjęto i znów założono :?:

Ma ktoś jakis pomysł :?:

 

Pzdr, D.F.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie Konik mial podobny problem, kupil swoja wirowke i nie bylo wiadomo czy to co jest wpisane pokrywa sie z prawda... najlepszym i najpewniejszym sposobem sprawdzenia tego to wymontowac gazniki i sprawdzic kolektory dolotowe. Jest na nich napisana moc w kilowatach, a jezeli byla zdlawiona pozniej to tez bedzie to odrazu widac.

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale to czy ma się więcej koni czy mniej to chyba jest wyraźnie odczuwalne

 

Moją Virago nie miałem okazji za wiele pojeździć ;) bo w grudniu była sprowadzona i potem powędrowała od razu do garażu. Ze względu na notoryczny brak czasu (praca i studia), nie miałem czasu by przy niej pogrzebać i przgotować do sezonu :) W sobotę mam obronę pracy dypl. więc, po powrocie z pracy, wieczory będę miał wolne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli mnie pamięć nie myli, bo też się nad tym zastanawiałem przy swojej "milady" 5 lat temu, to z 34 do 25kW xv535 dławione są tylko kryzami. ale głowy nie dam. ponoć znający się na rzeczy mekaniker może je wyjąć nie rozbierając nic w moto...

 

z porad, które pamiętam z tamtego okresu: jeśli chcesz wiedzieć, jaka była pierwotna moc moto po opuszczeniu fabryki, zadzwoń do yamahy (jaki mają teraz fajny budyneczek w wawie...) i podaj nr silnika, powinni pomóc i sprawdzić

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszula: dziekiza pomysl... o tym nie pomyslalem ale chyba przedzwonie do "fajnego budyneczka" :)

Tomassoo: troche ma znaczenie. O ile z niedlawionej Virago wyciskane sa 44KM to z dlawionej (sredniej czyli 25kW) juz tylko ok. 33KM. Jakby na to nie patrzyc to jakes 1/3 mocy wiecej!

 

Sprawa Draco Fishera jest conajmniej zastanawiajaca ale...

Tak jak pisalem juz do Draco w PW problem dlawienia Virago 535 mozna rozgraniczyc na dwa:

1) Jesli moto jest zdlawione fabrycznie - gorsza sprawa - to z tego co wiem nalezy wymienic: kolektory dolotowe (maja zmniejszana przepustowosc), dysze i walki rozrzadu ;) Najgorsze sa te walki bo najdrozsze i caly silnik do rozbiorki :)

2) Jesli moto zostalo zdlawione pozniej to najprawdopodobniej do wymiany sa tylko kolektory (moze uda sie zdjac kryzy?) i ewentualnie dysze... odchodza wiec walki :!:

 

Teraz pozostaje pytanie: jak byla zdlawiona twoja/moja wirowka? Chyba najlepiej zadzwonic...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) Jesli moto jest zdlawione fabrycznie - gorsza sprawa - to z tego co wiem nalezy wymienic: kolektory dolotowe (maja zmniejszana przepustowosc), dysze i walki rozrzadu  Najgorsze sa te walki bo najdrozsze i caly silnik do rozbiorki  

2) Jesli moto zostalo zdlawione pozniej to najprawdopodobniej do wymiany sa tylko kolektory (moze uda sie zdjac kryzy?) i ewentualnie dysze... odchodza wiec walki  

 

e-e

jeśli nie pomylili się koledzy, którzy udzielali informacji, to wszystko zależy nie od tego, gdzie było moto blokowane, ale jak bardzo. taką samą informację można znaleźć np. w opisach motocykli serwowanych przez prasę

czyli: jeśli wchodziła z grę blokada "o jedno oczko" (wg. niemieckiej klasyfikacji, gdzie dozwolona moc jest uzależniona od wieku i doświadczenia kierowcy), to zazwyczaj będą to jedynie kryzy. jeśli natomiast motocykl był blokowany mocniej, wtedy w grę wchodziły pozostałe (nie zawsze wszystkie) wymienione przez ciebie elementy

 

ps. blokadę podobno najłatwiej jest sprawdzić (poza telefonem...) rozpędzając moto do maksymalnej prędkości. blokowane jej nie osiągnie :)

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam!

 

Trochę to trwało :oops: , ale jestem już po demontażu gaźników.

Kryz na kolektorach nie mam, więc wygląda na to, że motocykl nie jest zdławiony :lol: Jedynie, co może być nie tak, to założone nieoryginalne dysze :? Ja mam "135" i "70". W miarę możliwości, proszę więc o info, jakie dysze macie założone w swoich XV535 :?:

 

Pozdrawiam, Draco F.

 

p.s. aha, moto fabrycznie nie było dławione :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj Draco! Dawno Cie nie bylo...

Rzeczywisie jesli nie masz kryzow na kolektorach to prawdopodobnie nie masz zdlawionego silnika. Kurka, nie jestem w stanie podac Ci dokladnie jakie ja mam dysze ale na bank byly 135 i 70 - pytanie w jakich konfiguracjach.

Ale bede optymista i powiem ze Ty nie masz zdlawionej a moja tylko ma kryzy.

Czy ktorys z mechanikow moglby sie wypowiedziec? Czy mozliwe jest ze mam kryzy na kolektorach a dysze sa jak do silnika niedlawionego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj Draco! Dawno Cie nie bylo...

Cześć!

A bo Viagre do sezonu przygotowywałem :D

 

Ale nie o tym chcę pisać...

Otóż' date=' podczas buszowania po necie, natrafiłem na stronkę http://parts.yamaha-motor.com/.

I sie bardzo zdziwiłem, ponieważ jako części składowe gaźnika podają dwa rodzaje dysz głównych: 135 i 137,5.

No i pytanie brzmi: która dysza jest montowana w motocyklu dławionym, a która w nie dławionym :?: Ma ktoś jakieś pomysły :?:

 

Pozdrawiam, D.F.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...