Przemas Opublikowano 12 Lutego 2003 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2003 moze ktos wie czemu teraz sie pompuje kola azotem? nie wiem czy w motocyklach jest to stosowane ale slyszalem ze w katamaranach na pewno?jak macie jakas literature na ten temat to prosilbym o podanie mi tytulowpozdrawiam wszystkich Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
micek Opublikowano 12 Lutego 2003 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2003 Owszem pompuje sie azotem, nawet mój starszy niedawno pompował azotem, chodzi o to że :jak przebijesz opone to azot wolniej schodzi od powietrzataka opona teoretycznie niepowinna wybuchnąć,azot ma inne właścowości fizyczne od powietrza przez co opona staje się troche cichsza,jak pompujesz powietrze z kompresora to dostaje sie do środka para wodna,drobiny oleju i inne syf przez co felga rdzewieje w od środka, natomiast azot pompowany jest czyściutki wieć rdza w środku sie niepojawiaW motocyklach też można by napompować oponki azotem, a co do literatury to o żadnej niesłyszałem Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Browarny Opublikowano 12 Lutego 2003 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2003 Słyszałem, że chodzi o coś innego, mianowicie o wielkość molekuł i wynikającą stąd szybkość przenikania gazu przez powłokę opony. Azot schodzi zdecydowanie wolniej i nie wymaga częstego sprawdzania ciśnienia. Wiem też, że do pompowania balonów gazowych stosuje się obecnie tzw. gaz balonowy czyli mieszaninę helu z azotem, w celu spowolnienia uciekania gazu przez powłokę. Sam hel, jako gaz o małych molekułach, ulatniał się bardzo szybko. Cytuj SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lazyrider Opublikowano 12 Lutego 2003 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2003 Dokładnie. Chodzi o to, że azot jest obojętny dla gumy, którą wyściełane jest wnetrze opony bezdętkowej. A jest ona wrażliwa na starzenie wywołane obecnością tlenu. Dzięki temu wytrzymuje dłuższe przebiegi bez mikropęknięć objawiających się właśnie powolnym uchodzeniem powietrza. Dlatego azot stosuje się tylko do nowych opon i to przy gwarancji, że felga jest cacy, bo gdyby tak nie było, to dopompowywanie zwykłą pompką zniwelowałoby ten efekt. Acha, no i do opon dętkowych też można sobie go darować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemas Opublikowano 14 Lutego 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2003 dzieki za te informacje. mysle ze usatysfakcjonowaly mnie w stopniu celujacym.pozdrawiam i do zobaczenia na drodze :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Donia Opublikowano 17 Lutego 2003 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2003 Każdy ma trochę racji, ale sedno jest inne, najważniejsze, że ta mieszanina (bo sam azot to to nie jest) nie zwiększa tak objętości pod wpływem temperatury jak powietrze, a różnice przy powietrzu mogą dochodzić spokojnie do 1,5 atm. Myślę, że zanim opona się zestarzeje zdąży się zużyć bieżnik, a poza tym i tak od strony zewnętrznej jest narażona na dużo gorsze warunki niż nawet brudne powietrze od wewnątrz. A z tym wolniejszym uciekaniem "powietrza" w przypadku dziury w oponie, to już lekka przesada. Pozdrawiam, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lazyrider Opublikowano 18 Lutego 2003 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2003 Każdy ma trochę racji' date=' ale sedno jest inne, najważniejsze, że ta mieszanina (bo sam azot to to nie jest) [b']Hmm, w tym sęk, że to jest chemicznie czysty azot[/b] :? nie zwiększa tak objętości pod wpływem temperatury jak powietrze, Ejże, jesteś tego pewien??? Myślę, że zanim opona się zestarzeje zdąży się zużyć bieżnik, a poza tym i tak od strony zewnętrznej jest narażona na dużo gorsze warunki niż nawet brudne powietrze od wewnątrz. W tym sęk, że guma używana do wnętrza opon bezdętkowych jest dużo podatniejsza na utlenianie niż ta, z której zrobiony jest bieżnik. Ale niewątpliwie masz rację - pompowanie azotem jest swego rodzaju snobizmem.Szczególnie jeśli opona skazana jest na użytkowanie niedłuższe niż 2 lata. A z tym wolniejszym uciekaniem "powietrza" w przypadku dziury w oponie, to już lekka przesada. Bez cienia wątpliwości!PzdrLazyrider [/b] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Donia Opublikowano 19 Lutego 2003 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2003 Dla dociekliwych : http://www.opony.com.pl/technologie/techno...ogie.asp?ID=320 i odpowiadam na pytania: Lazyrider : Hmm, w tym sęk, że to jest chemicznie czysty azot :? - w linku nikt nie pisze, że jest to czysty azot, tylko miesznina lotna, a to nie to samo, Lazyrider : Ejże, jesteś tego pewien??? - w linku ".."osiągnięto... ...stabilizację ciśnienia w oponach, przy wahaniach temperatury mieszanki wewnątrz opony".." jestem pewien gdyby ktoś znalazł więcej informacji w necie zapraszam Pozdrawiam, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.