Skocz do zawartości

co wymienić w uszkodzonej skrzyni gsxr1100 ?funkcja automatu


Gość damGSXR1100
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość damGSXR1100

witam. mam uszkodzona skrzynie w mojej gsxr 1100 - wyskakuje drugi bieg. maszyna stoi juz porozbierana,nie umie dostac uzywanej skrzyni.ostatnio zacząłem kombinowac nad nowymi częściami.dwie pierwsze zębatki sa wyrobione(zaokrąglone) tam gdzie sie powinny zazębiać , wodzik (tylko jeden,reszta ok) jest starty dość ostro , automat jest lekko zeszlifowany na załamaniu ( w rowku gdzie chodzi wodzik z 2-go biegu) . mam problem - jeden fachowiec powiedział żebym automat zostawił a drugi żebym automat wymienił.kosztuje to cholera 500 zł !!! jeden mechanik stwierdził że automat jest tylko po to żeby bieg wrzucic i dalej juz tego nie trzyma,a drugi stwierdził ze automat ten bieg cały czas trzyma i to właśnie przez to lekkie skantowanie wyskakuje. dwójka wchodzi normalnie,wyskakkuje przy niskich i wysokich obrotach. czekam na odpowiedż..bo pogoda juz kusi żeby wyskoczyc a maszyna w garażu.... chyba ze ktos ma kontakt albo taka skrzynie do sprzedania . pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeden mechanik stwierdził że automat jest tylko po to żeby bieg wrzucic i dalej juz tego nie trzyma

i ten mechanik ma racje. tryby zazebiaja sie dzieki przenoszonej sile przez tzw. kly, czyli wypustki z boku trybow zeszlifowane pod odpowiednim katem (okolo 3 stopni). jak wezmiesz 2 dobre tryby i jednego bedziesz chcial krecic np. w prawo, drugiego w lewo, poczujesz sile ktora je do siebie zblizy i bedzie chciala je utrzymac. to jest wlasnie zaleta tego zeszlifowania. jak kly sa zjechane, to nieskonczona nawet sila przenoszona, nie wywola zjawiska zaciagania sie trybow i bieg wyskakuje szlifujac wodzik. kly mozna reanimowac pilnikiem i mnostwem czasu (bo sa hartowane) ale to zdaje egzamin w ostatecznosci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na dobra sprawe nalezaloby wymienic wszystkie czesci uszkodzone, ale mozna sprobowac nie wymieniac automatu - ryzykujesz nastepne rozbieranie motocykla.

Ale i tak je ryzykujesz, bo to ze dwojka wypada znaczy ze cala skrzynia jest podjechana i trzeba by bylo zrobic undercutting klow dla reszty przelozen by miec pewnosc ze nic sie znowu nie sypnie.

Moze przez sezon przejezdzisz po naprawie dwojki ( nowe kola i wodzik ).

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...