Skocz do zawartości

Jazda na gumie:)


Alf007
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ale pamiętajcie że przebijanie przebijaniu nie równe...

Kiedyś czytałem w amerykańskiej gazetce "Sport Bike Rider" dośc obszerny artykuł na ten temat i autorzy(redaktorzy, zawodowo związani z wyścigami) udowadniali(i w teoretyczny i praktyczny sposóB) że prawidłowa zmiana biegu na wyższy bez użycia sprzegła nie jest niczym złym, nagannym i niebezpiecznym dla skrzyni.

 

Poprostu konstrukcja skrzyń biegów w nowych motocylach(nie wiem czy chodzi o wszystkie ale tutaj cały czas była mowa o sportowych i na 100% dotyczy to wszystkich w miare świerzych sportowych maszyn)pozwala na taką zmiane i tyle. Tak więc nie do końca sie zgodze z tym trąbieniem że zmiana bez sprzęgła jest be. Fakatycznie można zmienić bez sprzegła bieg praktycznie bezszelestnie i bardzo czysto bez szarpnięcia.

 

Teraz tylko pytanie jak to jest gdy moto jest w pionie- na to pytanie nie znam niestety odpowiedzi... moze wtedy coś sie zmienia bo jest gorzej smarowane- trudno powiedzieć.

Jedyne co z praktyjki wiem to że zmiana biegu na wyższy jadąc na kole to raczej zabawa dla ludzi którzy obrze gumują bo można to zrobić na mocnym sprzęcie(bardzo mocnym) i poprostu przebić a potem potworna moc pozwoli motocykl unieśc ponownie nawet gdy koło znacznie opadnie...

 

Jednak jeśli ktoś potrafi utrzymać motocykl w pionie bardzo stabilnie i płynnie(i naprawde jest to punkt balansu gdzie kierowca widzi tylko zegary i nic ponadto a nie ostro ciągnięta guma gdzie moto mocno ciągle sie rozpędza) to wtedy da sie zmienić bieg bardzo spokojnie, nie na siłe i wchodzi naprawde bezszcelestnie.

Także myśle że w tym miejscu też zmiana zmianie nie równa... :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mi się tak wydaje. Praktycznie już zapomniałem, jak się zmienia biegi w górę ze sprzęgłem (no, może jak wolno jadę i przerzucam czasem na dwójkę - ale i to od wielkiego święta). A biegi wchodzą jak w masło - bez szarpania, stuku, zgrzytu. Był ten temat już chyba przerabiany.

 

Ale jak ktoś na wkręcającym się silniku, bez odpuszczania na chwilę gazu wbija bieg, to nie ma przebacz. Skrzynia długo nie wytrzyma... nie ma szansy na zsynchronizowanie się kół. To jak włączanie jedynki w toczącym się maluchu.

Mózg elektroniczny będzie za nas tak myślał, jak krzesło elektryczne za nas umiera... (S.J. Lec)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale pamiętajcie że przebijanie przebijaniu nie równe...

Kiedyś czytałem w amerykańskiej gazetce "Sport Bike Rider" dośc obszerny artykuł na ten temat i autorzy(redaktorzy, zawodowo związani z wyścigami) udowadniali(i w teoretyczny i praktyczny sposóB) że prawidłowa zmiana biegu na wyższy bez użycia sprzegła nie jest niczym złym, nagannym i niebezpiecznym dla skrzyni.

 

Poprostu konstrukcja skrzyń biegów w nowych motocylach(nie wiem czy chodzi o wszystkie ale tutaj cały czas była mowa o sportowych i na 100% dotyczy to wszystkich w miare świerzych sportowych maszyn)pozwala na taką zmiane i tyle. Tak więc nie do końca sie zgodze z tym trąbieniem że zmiana bez sprzęgła jest be. Fakatycznie można zmienić bez sprzegła bieg praktycznie bezszelestnie i bardzo czysto bez szarpnięcia.

a ja widzialem skrzynie z gsxr1000k3 i niewyglądała za ciekawie ->zmiana bez sprzegła :twisted: gazety gazetami , wyścigi wyścigami , a życie życiem 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a skąd wiesz jak była traktowana??

Przeciez wyraźnie napisałem że bieg trzeba umieć zmienić i wyjaśnione to zostało i udowodnione zarówno teoretycznie jak i praktycznie.

Jak ktoś nie umie zmieniać biegu bez sprzęgła to jasna sprawa ze posadzi skrzynie nawet robiąc to na dwóch kołach...

Pozatym ludzie często bardzo niedbają o sprzety, olej nie wymieniany na czas albo na poziomie sporo poniżej minimum... wszystko do kupy sie składa tutaj na posadzoną skrzynie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ryży masz racje ale to pomijaliśmy chyba dlatego bo sprawa jest oczywista dla wszystkich a jeśli chodzi o zmiane biegów bez sprżegła jest strasznie dużo legend i mitów...

 

Jeśli chodzi o sportowe maszyny to pod tym względem najlepiej wypadają CBRki(jeśli chodzi o 900tki to od roku 96w góre, ze starszymi było nieco gorzej a 600tki pocżawszy od F2 bardzo dobrze znosza gumy- generalniewystarczy ćwierć litra oleju ponad standartowy maxymalny poziom i bez bólu znoszą jazde na gumie z 12stkami włacznie...).

Najgorzej wypadają SRADy bo mają taką konstrukcje i umiejscowienie smoka do oleju że bez przeróbek przy naprawde długich gumach albo ostrych pionach można szybciutko zatrzeć silnik i nie pomoże tutaj nawet nieco więcej oleju ponad standartowy poziom).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alf sory ale Twój argument jest bez sensu ale OK...niech Ci będzie...:(

 

A co do jazdy na ylnych podnózkach to spróbuj prawą zostawić na normalnym podnóżku(kierowcy) a lewą noge postawić na podnóżku pasażera. Dzięki temu jak już przywykniesz stoisz bardzo stbilnie, o wiele łatwiej kierować motocyklem podczas jazdy na gumie no i co bardzo ważne zawsze masz hamulec tylny pod noga żeby sie asekurować.

A żeby dobrze ją wyrwac na dwójipomóż sobie zawieszeniem- czyli w momencie gdy już stoisz przygotowany do gumy naciśnij całym ciałem dynamicznie na zawieszneie(tak jakbyś chciał ugiąc mocno i szybko prżód) i w momencie gdy je wbijesz odwiń gaz...to odbijające zawieszenie sporo pomagfa a jak będzie mało, albo wono będzie wstawał to zawsze mozesz jeszcze po dobiciu pmóc sobie ręakmi i szarpnąć do tyłu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak sobie wymyśliłem spidi:) chociaz ostatnio czytalem w kwietniowym fast biku o przerabianiu miski olejowej w gixerze zeby miała wieksza pojemnosc własnie do stuntu wiec moze ma to jakis sens?bede probowal jak narazie to sie pogoda pie........li z tego co widze wiec musze poczekac:)dzieki za rade:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Źle zrozumiałeś ten artykuł... zwiększenie pojemności michy w tych GIXERach to był skutek uboczny przeróbki misy i smoka tak żeby silnik zawsze, nawet w totalnym pionie pozostawał smarowany...

Jasne że w tym momencie więcej oleju nie zaszkodzi ale bynajmniej nie był to cel zasadniczy i nie o to chodziło... :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...