Skocz do zawartości

Yamaha XS400 i czujnik poziomu oleju?


tomice
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam taki problem. Od zakupu i wczesniej ponoc tez swieci mi sie czerwona kontrolka oleju, strasznie wkurzajaca. Oczywiscie oleju jest dosyc. Zdjalem dzis pokrywe sprzegla i jest tak:

- do czujnika dochodzi jeden kabelek, ktory podejrzewam ze powoduje "mase" jesli dostanie cynk od czujnika i wowczas zapala sie kontrolka (jak przyloze do czegos metalowego to wlasnie zapala :clap: )

- na jakiej zasadzie dziala czujnki?

- czy mozna go naprawic lub ewentualnie gdzies kupic?

- domyslam sie ze celem wykrecenia czujnika nalezy spuscic olej?

Aha i teraz dalej, wiadomo ze motor musi odpalic, chyba, zeby kontrolka zgasla. Ale wowczas wyleci mi sprzeglem olej, czy moge zostawic te 'iglice' wewnatrz i wowczas odpalic i nie wyleci?

 

P.S. Moj drugi post, oprocz powitalni, wiec prosze o wyrozumialosc, bo jestemzazwyczaj uzykuje sie odpowiedzi typu: "google Twoim przyjacielem", ale mam nadzieje ze nie tutaj.

 

Dzieki

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

XS400 nie ma czujnika poziomu oleju ale czujnik ciśnienia oleju.

To jest duża różnica.

Trzeba wykręcić ten czujnik i wkręcić manometr ciśnienia oleju a potem odpalić silnik.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze wiedziec, ale to moze byc zly znak. Czy mozliwe zebym ze "bez csnienia" jezdzil z jakies 1000km? Bo wydaje sie wszystko byc w porzadku.

A to jest jakis standard czy taki manometr ma uniwersalna koncowke?

A gdzie taki czujnik mozna dostac i orientacyjna cena, bo nie wiem czy wogole to robic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dorabialem koncowke do manometru (wlasnej produkcjei ;) ) u sluzaza.

Podobno moj silnik jezdzil bez cisnienie 4ooo km i panewki niebyly nawed ruszone. tylko ze mi kontrolka zapala sie ponizej 1000rpm (jak chesz wiecej sie dowiedziec to temat posta walenie cbr 1000f tern dzial)

Zrobil mi Piotrek silnik i za 2 odpalenie zapalila sie kontrolka oleju , palila sie non stop (cisnienia).

Wykrecenie przedmuchanie , ponaciskanie pomoglo - juz nieswieci jak niema.

Nieboj sie nic niepopsujesz.

Spusc olej wykrec to i zobacz dokladnie jak to dzial (cisnienie czy poziom)

rusz wyobraznia a cos wymyslisz.

 

p.s strona niedzial ale www.pkt.pl miejscowsoc Bielsko-Biała i masz nr tel ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No bede sie musial za to zabrac. Powiedzcie mi jeszcze jakie powinno byc wowoczas cisnienie ktore skaze manometr, zeby bylo OK.

 

Pozdrawiam, dzieki

 

Aha czyli zeby zmierzyc cisnienie to musze spuscic olej, zalozyc mano, wlac zmierzy i pozniej znow od nowa? :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cisnienie masz w serwisowce , ja mialem przy 5000 rpm tem 80sto c miec cos ok 7 bara , mialem duzooo mniej.

jak dasz rade wkrecic manometr zeby za duzo oleju sie niewylalo to nie , u mnie starczylo przechulic moto , a jak sie nieda i niechesz miec plamy to spuscic zalac nagrzc i sprawdzac ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi w FJ 1200 tez sie kiedyś świeciła kontrolka a spowodowane to było brudną wtyczką którą genialni konstruktorzy umieścili pod zębatką napędową więc cały syf z łańcucha leciał na nią. po przeczyszczeniu wszystko wróciło do normy. ale w FJ jest kontrolka poziomu a nie ciśnienia wiec u ciebie mozę być inaczej ale proponuje ci najpierw wyczyścić benzynką ekstrakcyjną kabelki a przedewszystkim złączke z instalacją.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wreszcie wykrecilem i wyglada to nastepujace (sorki za ostrosc):

 

http://img144.exs.cx/my.php?loc=img144&ima...chowek018la.jpg

 

Takze sam nie wiem od czego (chyba faktycznie od cisnienia) jest, ale chyba naprawilem. Calosc wyplukalem w benzynie ekstrakcyjnej i cinkim drucikiem jakgdyby poruszalem wewnatrz i niejako odblokowalem zapdke.

Przekrece kluczyk swieci, odpalam i gasnie, takze chyba wszystko jest OK.

 

Tylko pojawil sie maly problem tejk natury, ze nie dokrecilem go do konca, bo wydaje mi sie ze ukrecilem do :D Ale czy to jest mozeliwe, nie bylo jakis mega wielkich oporow, ale odnosze wrazenie za za duzo juz krece, wiec zostawilem, jak jest i dziala i chyba olej nie leci. Czy mozeliwe abym ukrecil taki gruby gwint?

 

Dzieki za wszystko, pozdrawiam.[/img]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...