Skocz do zawartości

XJ 650 Obroty, stukot w silniku i wskażnik poziomu oleju.


sitars
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.

Korzystając z przerwy świątecznej zabrałem się za porządki z moją XJ 650.

Wymieniłem olej, filtr(trzeba u mnie wykręcić kolektory wydechowe żeby się dostać bo mam 4w1) i w drogę. Co sie okazało: Jeżdziłem i wszystko było ok do momentu gdy w czasie jazdy na wciśniętym sprzęgle zrobiłem małą przegazówe. Od tego momentu moto nie chciało za bardzo schodzić z obrotów.

Czy od razu mam sugerować się wytartymi osiami przepustnic, czy może być inny powód? Wykręcałem świece, są idealne (piękny ceglasty kolor :-) ). Gdy na drugi dzień odpaliłem sprzęta sytuacja się poprawiła z tym, że nie jeździłem długo i moto nie zdąrzyło się rozgrzać nawet porządnie. Tak bez problemu trzyma wolne obroty (1000) tylko czasem się przycina. Jednak mogłoby szybciej schodzić z obrotów.

Jak obroty się zawieszały wystarczyło lekkie odpuszczenie sprzęgła na biegu i wszystko wracało do normy.

 

Druga sprawa: Stukot z silnika, podobny do stukania łańcuszka rozrządu w maluchu :lol:. Czy to też łańcuszek rozrządu, czy może to ten łańcuch na alternatorze(jaki to dźwięk) ?

 

Wskaźnik poziomu oleju-kiedy on powinien się świecić?. U mnie zapala się na krótko podczas uruchamiania silnika, wtedy gdy mam wciśnięty starter. Czy to normalne?

 

Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi.

SQ7NSQ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Sistars, myślę, że z olejem jest u Ciebie raczej wszysko w porządku. Kontrolka świeci się tylko chwilę, bo wtedy jeszcze nie ma ciśnienia oleju. Raczej w każdym sprawnym silniku tak jest. Więc tu, myślę, że nie ma powodu do obawy, a co do tego, że jakieś stuki...to nie wiem niestety...

A co do wolnych obrotów to wydaje mi się, że faktycznie troszkę za niskie - 1000. Ja mam u siebie w GS 1200-1300 - czyli tak jak pisze producent.

Co do oleju to proszę kolegów specjalistów, żeby mnie poprawili, jeśli się mylę.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kazdym silniku poza yamaha powinna kontrolka swiecic sie po przekrecenieu zaplonu.

Yamaha ma tylko czujnik poziomu oleju i swieci sie w momencie nacisniecia na starter , i to jest tez test sprawnosci dzialania owego patencika.

Fajna sprawa bo teraz po zmianie na honde ciagle cos mi niepasuje z ta kontrolka ze sie tak sweci zanim silnik zapale :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak mówi bronx, xj ma czujnik poziomu oleju nie ciśnienia! Jak już zaczniesz zbliżać się do dolnej graniy na wzierniku zacznie ci sie zapalać na postoju, a po odpalaneniu silnika gasnąć, to znak że już trzeba dolewać.

 

Z wytartymi osiami przepustnic bym za bardzo nie szalał. Sugerował bym najpierw sprawdzić poprawnośc działania linek, czy przypadkiem żadne cięgno się nie przycina. Jeśli osie są dojechane, to widać jak oski przepustnic obrotowch pulsują w kadłubie gaźnika. Może być też to wina złego dokręcenia krućców ssących lub ich popękania (lewe powietrze).

Wolne obroty ustaw w zakresie 1100-1200.

 

Jeśli chodzi o stukot, to trudno orzec. Najlepiej zwal pokrywe głowicy, la najlepiej oddaj sprzęta na reg. luzów zaworowych (bardzo ważna sprawa-szybko się zmieniają 6000km) z zaleceniem aby sprawdzili

łańcuch.

 

Ps. Do poprawnej synchronizacji gaźników potrzeba sprzeta do blokowania kanałów YICS, no chyba że masz wersje non- YICS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi.

Moja wersja jest z 1980 roku :) bez YICS. Rzeczywiście guma na krućcach jest już trochę popękana. Czy da się to jakoś zakleić? Czy trzeba wymienić?

A jeśli tak to czy tylko zostaje ebay czy może w Polsce się je gdzieś dostanie?

 

Pozdrawiam

SQ7NSQ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słyszałem kiedyś o patenjcie obwijania krućców taśmą wulkanizacyjną i zgrzewaniu, ale nie mój to patent i długo zapewne nie trzyma. Nie radził bym kupować używanek, zwłaszcza bez wnikliwych oględzin, ale niestety nowe są dość drogie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A z tą kontrolką oleju to zrobiłem taki myk,że aż sie głupio przyznać :oops:

Właśnie w czwartek skończyłem składać sprzeta(także XJ650).Pospinałem całą elektrykę do kupy,włożyłem akumulator i sprawdzam działanie.

Wszystko pięknie - cacy,tylko dlaczego mi się kontrolka oleju nie świeci???

Siedziałem z godzinę i sie głowiłem,co źle pospinałem,żaróweczki sprawdzałem itp.

12000 km w zeszłym sezonie na tym sprzęcie,a mi z głowy wyleciało,że kontrolka się dopiero przy odpalaniu zaświeca :oops: (ale zwalam to na karb zmęczenie,bo składałem sprzeta po 12godzinnej zmianie w pracy).

 

I jeszcze jedno-czy klakson powinien działać tylko przy pracującym silniku,czy już po włączeniu zapłonu(przekręceniu kluczyka)???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam prośbę czy ktoś mógłby mi powiedzieć ile obrotów powinny być wykręcone śruby regulujące skład mieszanki w XJ 650 z 82r. Motocykl posiada system YICS nie mam manuala ani książki serwisowej więc nie mam skąd wsiąść tych danych a chce się pobawić w synchronizacje gaźników za odpowiedzi z góry dziękuję

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki Idaho teraz jak się nie mylę mam ustawione ok 4 więc chyba trochę za dużo mechanik który ma mi wyregulować gaźniki będzie miał od czego zacząć mam nadzieje że jakoś mu to pójdzie i poradzi sobie z YICS i może moto zacznie w końcu chodzić tak jak powinno

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...