Skocz do zawartości

Stojan alternatora / SUZUKI DR600 / 1986rok


XTomek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam,

 

Mam powazny problem z ktorym nie moge upoac sie juz od ponad 2 sezonów. W mojej DR600 znikneła iskra na świecy. Od tamtego czasu przewineła sie przez 5 mechaników i zaden nie potrafił jej naprawic, kazdy natomiast wymieniał w niej kolejno wszystkie czesci (moduł, cewka, przewody, itp..) niestety wymieniony został również stojan alternatora wraz występującą na nim cewką zasilającą moduł zapłonowy.

 

Problem polega na tym że (jak mnie uświadomiono w ostatnim warsztacie) stojan który mi tam wsadzono jest od wersji z elektrycznym rozrusznikiem (a moja jest na kopa) I podobno cewki bardo roznią się w wersjach elektryczn rozrusznik/kick-starter oraz wersja z jednym/dwoma impulsatorami w silniku...

 

No i cały problem polega na tym że brakuje mi tej własciwej cewki (stojana alternatora). Tej co mam nie moge nawet przewinąć bo nie wiem jakie parametry miał bym uzyskac - nie ma na czym sie wzorować..

 

Będe wdzieczny a wszystkie pomysły na rozwiazanie tego problemu.

Od 2 lat szukam na allegro / ebayu i lokalnie w warsztatach i nie moge tej czesci (od tej wersji) nigdzie trafić :(

 

pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

iskra w tym moto bierze się z cewki ?????????

To dziwne bo tak jest zrobione w motorowerach , w moim iskra jest brana z akumulatora i bez aku nie ma szans na jazdę

 

TAK, dokładnie. Dlatego spokojnie mozna smigac zupelnie bez akumulatora. -No moze nie tak zupełnie bo przegrzewają sie wtedy cewki alternatora (gdy nie ma odbiornika prądu - aku) Ale ogolnie jesli wszystko jest ok to nie ma najmniejszych problemów z odpaleniem bez akumulatora. Wystarczy jeden konkretny wykop kick-starterem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ale co ma alternator do zaplonu chodzi oto ze sa tam wszystkie cewki i impulsator na takim deklu kola zamachowego jak mam w kawie :?:

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wiec masz alternator z magnesami,  jezeli wyminili cewki na inne to nie ma szans zeby moto chodziło,

 

magnesy to jedno, al stojan alternatora to drugie. Z kołem magnesowym jest wszystko OK i nie ma tu nic do tego. Stojan alternatora to kilka (chyba 6) uzwojeń odpowiedzialnych za wytrzarzanie prądu do ładowania akumulatora, oświetlenia itp... oraz jedna mniejsza cewka odpowiedzialna za zasilanie modulu zapłonowego itp...

 

Mechanicy wymienili mi ten stojan z innej DRki (ten sam typ, ten sam rok, ) lecz z wersji z jednym impulsatorem.. i elektrycznm rozrusznikiem a jak sie okazuje wartosci tych cewek sie róznią - o czym dowiedziałem się dopiero teraz.

 

Tak wiec jedyne rozwiazanie to poszukiwanie takiego stojana alternatora od SUZUKI DR rocznik 1986, pojemnosc 600 silnik SN41A wersja z dwoma impulsatorami, palona na kick-starter... inne choć są identyczne to nie pasują :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spisz kolory przewodów tego co masz, a ja spróbuje jutro poszukac dokumentacji bo robiłem kiedys wymiane instalacji w 650 miedy wersjami z rozrusznikiemi i bez. Porównamy i ewentualnie podpowiem co trzeba sprawdzic i w jaki sposób. Niekoniecznie cewka zasilająca będzie wymagała wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...