Skocz do zawartości

Yamaha Wild Star , regulacja luzów zaworowych.


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Koledzy mam problem , bo chciałem wyregulować luzy zaworowe w Wid Starze z 2000r

Ściąłem bak i odkręciłem 2 pokrywy zaworowe.

Pod pokrywami znalazłem jedną regulację śrubową na 2 zawory jednocześnie. Powiedźcie jak to się ustawia i na jaką szczelinę .

Dziękuję i pozdrawiam Tadeusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli twój przypadek wygląda prawdopodobnie tak:

 

Masz rozwidlone dzwigienki i śruba regulacyjna jest oparta nie o trzonek zaworu tylko o kadłub głowicy. W tym przypadku mierzysz luz pomiędzy krzywką zaworową a dzwigienką. W momęcie tego pomiaru tlok ma być w GMP pod koniec suwu sprężania, czyli wszystkie zawory mają być pozamykane, a tłok ma być w zwrocie zewnętrznym.

 

Luzów zaworowych ci nie podam, gdyż danych tego modelu nie mam.

 

Pozdrawaim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli twój przypadek wygląda prawdopodobnie tak:

 

Masz rozwidlone dzwigienki i śruba regulacyjna jest oparta nie o trzonek zaworu tylko o kadłub głowicy. W tym przypadku mierzysz luz pomiędzy krzywką zaworową a dzwigienką.  

Luzów zaworowych ci nie podam, gdyż danych tego modelu nie mam.

 

Pozdrawaim.

 

Witam.

Powiem tak jak to wygląda.

Po ściągnięciu pokrywy zaworowej widzimy po prawej stronie 2 popychacze .

1 popychacz reguluje 2 zawory jednocześnie , w tym że tylko na jednym z tych zaworów jest regulacja.

Co w tej sytuacji wyregulować , dlatego że jak będziemy regulować śrubą regulacyjną jeden zawór to drugi automatycznie będzie za ciasny lub za luźny .

Sam nie wiem co jest grane w Virago 1100 regulacja nie sprawiała mi najmniejszego problemu.

Myślę sobie może te zawory reguluje się na 2 szczelinomierze , tego nie wiem .

Jak ktoś wie więcej na ten temat , proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się zabardzo nie znam ale czy Wildstar nie ma przypadkiem hydraulicznej regulacji luzów zaworowych?

 

Tak , Wild Star ma hydrauliczną regulację luzów zaworowych .

Ale , najpierw trzeba dobrze wyregulować zawory ręcznie . Podobno

mają być ustawione bez luzu lub w tolerancji od 0 do 0,04 mm.

W tej sytuacji resztę robi hydraulika .

Pewny nie jestem na to co piszę , tak to widzę na własne oko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak , Wild Star ma hydrauliczną regulację luzów zaworowych .

 

To albo ma albo niema. Pierwsze słyszę żeby była hydrauliczna regulacja "Ale , najpierw trzeba dobrze wyregulować zawory ręcznie".

Z tego co wyczytałem w necie na temat XV 1600 to Wildstar ma regulację hydrauliczną i nietrzeba nic tam kręcić ani regulować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak , Wild Star ma hydrauliczną regulację luzów zaworowych .

 

To albo ma albo niema. Pierwsze słyszę żeby była hydrauliczna regulacja "Ale , najpierw trzeba dobrze wyregulować zawory ręcznie".

Z tego co wyczytałem w necie na temat XV 1600 to Wildstar ma regulację hydrauliczną i nietrzeba nic tam kręcić ani regulować.

 

Jak dzwoniłem do kilku serwisów Yamahy , każdy mówił że zawory reguluje

się . Fakt , faktem , śruba regulacyjna jest .

Ja osobiście nigdy nie spotkałem się żeby zawory regulować na 0 luzu .

W konsekwencji braku luzu zaworowego może nam powypalać zawory , a o

kompresji to możemy zapomnieć.

Hydraulika zaworowa jest w Wild Starze , bez niej nie odpalimy silnika .

Polega to na , nie domykaniu zaworów podczas odpalania silnika .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli luz ma byc znikomy to nie musisz uzywac szczelinomierza krec tylko sruba regulacyjna reka bedziesz czul opor jak skasujesz luz no i bedzie gitara reszte zalatwi hydraulika :clap:

 

Witam.

Dzięki koledzy.

Raz go już wyregulowałem bez szczelinomierza . Jest bardzo duża poprawa .

Zrobię to jeszcze raz , tylko najpierw dorobię kwadratowy kluczyk na śrubę

regulacyjną . Po prostu żeby podczas kontrowania nie dokręcała się śruba.

 

 

Mam jeszcze jedno pytanie , czy podczas pracy Wild Stara słychać w ogóle zawory . Zakładam że motocykl ma dobrze wyregulowane zawory.

W moim przypadku stuki zaworów są bardzo małe {na tą chwilę , bo jest po wstępnej regulacji} .

Nie wiem może te typy tak mają , i dalsze moje regulowanie nie ma sensu.

Muszę przyznać że po tej regulacji nie poznają pracy silnika , oczywiście w sensie pozytywnym . Chodzi bardzo równo nawet na najmniejszych obrotach , a np. błotnik czy tłumik bardzo mało trzęsie się.

Pozdrawiam Tadeusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...