tador2004 Opublikowano 24 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2005 Witam.Koledzy mam problem , bo chciałem wyregulować luzy zaworowe w Wid Starze z 2000r Ściąłem bak i odkręciłem 2 pokrywy zaworowe.Pod pokrywami znalazłem jedną regulację śrubową na 2 zawory jednocześnie. Powiedźcie jak to się ustawia i na jaką szczelinę .Dziękuję i pozdrawiam Tadeusz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Idaho Opublikowano 24 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2005 Czyli twój przypadek wygląda prawdopodobnie tak: Masz rozwidlone dzwigienki i śruba regulacyjna jest oparta nie o trzonek zaworu tylko o kadłub głowicy. W tym przypadku mierzysz luz pomiędzy krzywką zaworową a dzwigienką. W momęcie tego pomiaru tlok ma być w GMP pod koniec suwu sprężania, czyli wszystkie zawory mają być pozamykane, a tłok ma być w zwrocie zewnętrznym. Luzów zaworowych ci nie podam, gdyż danych tego modelu nie mam. Pozdrawaim. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tador2004 Opublikowano 25 Marca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2005 Czyli twój przypadek wygląda prawdopodobnie tak: Masz rozwidlone dzwigienki i śruba regulacyjna jest oparta nie o trzonek zaworu tylko o kadłub głowicy. W tym przypadku mierzysz luz pomiędzy krzywką zaworową a dzwigienką. Luzów zaworowych ci nie podam, gdyż danych tego modelu nie mam. Pozdrawaim. Witam.Powiem tak jak to wygląda.Po ściągnięciu pokrywy zaworowej widzimy po prawej stronie 2 popychacze .1 popychacz reguluje 2 zawory jednocześnie , w tym że tylko na jednym z tych zaworów jest regulacja.Co w tej sytuacji wyregulować , dlatego że jak będziemy regulować śrubą regulacyjną jeden zawór to drugi automatycznie będzie za ciasny lub za luźny . Sam nie wiem co jest grane w Virago 1100 regulacja nie sprawiała mi najmniejszego problemu.Myślę sobie może te zawory reguluje się na 2 szczelinomierze , tego nie wiem .Jak ktoś wie więcej na ten temat , proszę o pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pompka Opublikowano 25 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2005 Ja się zabardzo nie znam ale czy Wildstar nie ma przypadkiem hydraulicznej regulacji luzów zaworowych? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tador2004 Opublikowano 25 Marca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2005 Ja się zabardzo nie znam ale czy Wildstar nie ma przypadkiem hydraulicznej regulacji luzów zaworowych? Tak , Wild Star ma hydrauliczną regulację luzów zaworowych .Ale , najpierw trzeba dobrze wyregulować zawory ręcznie . Podobno mają być ustawione bez luzu lub w tolerancji od 0 do 0,04 mm.W tej sytuacji resztę robi hydraulika .Pewny nie jestem na to co piszę , tak to widzę na własne oko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
falko Opublikowano 25 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2005 Według moich danych serwisowych wynika , że zawór ssący jak i wydechowy należy ustawiać na zimnym silniku i luz dla obu wynosi 0,00- 0,04. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pompka Opublikowano 25 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2005 Tak , Wild Star ma hydrauliczną regulację luzów zaworowych . To albo ma albo niema. Pierwsze słyszę żeby była hydrauliczna regulacja "Ale , najpierw trzeba dobrze wyregulować zawory ręcznie". Z tego co wyczytałem w necie na temat XV 1600 to Wildstar ma regulację hydrauliczną i nietrzeba nic tam kręcić ani regulować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tador2004 Opublikowano 25 Marca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2005 Tak , Wild Star ma hydrauliczną regulację luzów zaworowych . To albo ma albo niema. Pierwsze słyszę żeby była hydrauliczna regulacja "Ale , najpierw trzeba dobrze wyregulować zawory ręcznie". Z tego co wyczytałem w necie na temat XV 1600 to Wildstar ma regulację hydrauliczną i nietrzeba nic tam kręcić ani regulować. Jak dzwoniłem do kilku serwisów Yamahy , każdy mówił że zawory reguluje się . Fakt , faktem , śruba regulacyjna jest .Ja osobiście nigdy nie spotkałem się żeby zawory regulować na 0 luzu .W konsekwencji braku luzu zaworowego może nam powypalać zawory , a o kompresji to możemy zapomnieć.Hydraulika zaworowa jest w Wild Starze , bez niej nie odpalimy silnika .Polega to na , nie domykaniu zaworów podczas odpalania silnika . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Idaho Opublikowano 25 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2005 Czyli hydraulicznie jest uchylany zawór w trakcie rozruchu, dla zmniejszenia kompresji! Ustaw luzy na 0,04 i bedzie git, ten sprzęt za mocno się nie zgrzewa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiśnia Pawel Opublikowano 26 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2005 jezeli luz ma byc znikomy to nie musisz uzywac szczelinomierza krec tylko sruba regulacyjna reka bedziesz czul opor jak skasujesz luz no i bedzie gitara reszte zalatwi hydraulika :clap: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tador2004 Opublikowano 26 Marca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2005 jezeli luz ma byc znikomy to nie musisz uzywac szczelinomierza krec tylko sruba regulacyjna reka bedziesz czul opor jak skasujesz luz no i bedzie gitara reszte zalatwi hydraulika :clap: Witam.Dzięki koledzy.Raz go już wyregulowałem bez szczelinomierza . Jest bardzo duża poprawa .Zrobię to jeszcze raz , tylko najpierw dorobię kwadratowy kluczyk na śrubę regulacyjną . Po prostu żeby podczas kontrowania nie dokręcała się śruba. Mam jeszcze jedno pytanie , czy podczas pracy Wild Stara słychać w ogóle zawory . Zakładam że motocykl ma dobrze wyregulowane zawory.W moim przypadku stuki zaworów są bardzo małe {na tą chwilę , bo jest po wstępnej regulacji} .Nie wiem może te typy tak mają , i dalsze moje regulowanie nie ma sensu.Muszę przyznać że po tej regulacji nie poznają pracy silnika , oczywiście w sensie pozytywnym . Chodzi bardzo równo nawet na najmniejszych obrotach , a np. błotnik czy tłumik bardzo mało trzęsie się. Pozdrawiam Tadeusz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.