bronx Opublikowano 15 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2005 Po prostu uwazam ze zawory to wyzsza szkola jazdy' date=' do ktorej warto wziac "kirowce" czyli warsztat, bo to sie po prostu zwraca i oplaca.[/quote'] To chyba co miasto (kraj) to obyczaj.Zabraklo by Ci dominik palcow u rak aby policzyc ile jest tu warszatow i ile spiprzy regulacje zaworow. Ja mowilem ze sa tolerancja to sie dowiedzialem niestworzonych zeczy....powiem tak : na autoryzowane warsaty wiekszosc z nas niestac( choc i tam jest przeroznie z jakoscia) to co oferuja to.... poplakac sie mozna.Przyklad , reheneracja napinacza, lancuchy skuwane mlotem i majzlem... wiec JA wychodze z zalozenia ze chce sam poprobowac nauczyc sie. Naprawde jakby ceny byly przystepne a i jakosc odpowiednia niebawilbym sie z tym wszystkim , niezawracal ludziom gitary i bym niesiwail , ale jest jak jest... jeszcze troszke czsu musi uplynac zanim cos bedzie dobrze.Wiec wydaje mi sie ze podstawa domowego majsterkowania jest odpowiedzialnosc , zebranie wiadomosci teoretycznych , przemyslenie czy da sie zrobic i ew zabranie sie samemu , ale bez pospiechu , spokojnie .... O jeszcze jeden przyklad z zycia:2 lata temu szczelila mi uszczelka pod dekielkiem sprzegla.Olej plynal po silniku, splywal na miske olejowa i wygladalo jakby z tamtad lecialo. Wystraszony pojechalem do serwisu (znanego ) ogladneli i powiedzieli:Zmiana uszczelki pod miska 100zl uszczelka 50zl , czas oczekiwania tydzien. Podziekowalem pojechalem do drugiego a tu bylo to za 2 dni ale koszt 200zl.Wq*** pojechalem do domu , wyczyscilem ogladnolem i co zadna uszczelka pod miska tylko dekielek , pojechalem do sklepu sam wyciolem uszczelke , calkowity koszt ok 10zl... Wiec naprawde osoby ktore na forum udzielaja wiadomsoci jak cos naprawic , szkolo po 1 zyskuja uznanie( iz dysponuja wiedza) po 2 pozyskuja potencjaknych klientow ( niejezdze juz do tych serwisow - jak cos musze zrobic - nietylko mechanika - to osobom z 4u to powierzam , bo wiem ze koszt bedzie maly a i jakosc duza)ok tak sie rozpisalem , ale niestety taka jest zeczywistosc w naszym kraju.I jeszcza raz wielkie dzieki wszystkim ktorzy pomagaja !!! ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość koza0007 Opublikowano 16 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2005 No uzylem ;)))Chodzi o to ze nie tylko w GMP tloka zawory beda zamkniete, a jezeli wyzej wzmiankowany Koza ustawil je na wydechu to mu teraz klepia i niedomykaja jednoczesnie. Adam M. Tak naprawde to nie patrzylem na polozenie tloka tylko wlasnie na to w jakiej pozycji sa krzywki na walku w stosunku do popychaczy. Ustawialem w takiej pozycji, że popychacze opierały się o tą okrągłą częśc wałka więc musiały być zamknięte. Ale po ustawieniu lużniej niz w serwisówce troche ucichło ale nadal klepie.Zna ktoś jakiś warsztat w Koszalinie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketchupvfr Opublikowano 16 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2005 trochę off topic, ale dzisiaj moje V4 zagadało na 16V, po regulacjach własnoręcznych - czysta poezja, tylko gwizd zębów słychać :twisted: pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 17 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2005 Tak naprawde to nie patrzylem na polozenie tloka tylko wlasnie na to w jakiej pozycji sa krzywki na walku w stosunku do popychaczy. Ustawialem w takiej pozycji, że popychacze opierały się o tą okrągłą częśc wałka więc musiały być zamknięte. Ale po ustawieniu lużniej niz w serwisówce troche ucichło ale nadal klepie. To dlaczego napisales ze patrzyles na ustawienie tloka ???Jezeli dalej klepie a luzy sa wlasciwe to moze nie zawory klepia ? Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KML Opublikowano 17 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2005 Do ustawienia zaworów powiniemn być znak na wale, Wtedy wiadomo że tłok jest w GMP.Tłok w górze jest w dwóch momentach:1 Pomiędzy sówem wydechowym a ssącym.2 Pomiędzy sówem ssącym a wydechowym (czyli podczas sprężania). Ustawiasz właśnie tłok przy 2 opcji, wtedy wiadomo że krzywki na wałku w żaden sposób nie napierają na popychacze zaworów.Ustawiasz luzy na zimnym silniku, obracasz pare razy wałem i ustawiasz ponownie tłok w GMP w opcji 2.Sprawdzasz ponownie luz, powinien być taki jak ustawiłeś poprzednio. Jeśli nie wiesz jak ustawić wałek w pozycji 2-giej, to podczas obracania wałem obserwuj śruby do regulacji.Gdy tłok będzie w pozycji 1-szej (którą opisałem wyżej) sztrzelą najpierw zawory wydechowe a potem ssące zaraz po wydechowych.Następne położenie tłoka w GMP to właśnie opcja 2 przy której powinno wykonywać się regulację. Po regulacji zaworów może się wydawać że silnik dziwnie pracuje co nie jest zawsze złym wykonaniem regulacji, poprostu przyzwyczaiłeś się do poprzedniej pracy silnika. Mam nadzieje że zbytnio nie namieszałem i wiadomo o co mi chodzi ;) PS. piszę tu na przykładzie swojego silnika czyli jeden gar i jeden wałek, przy większych silnikach jest więcej zabawy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.