Skocz do zawartości

Turystyczne enduro - technika i koszty


Rekomendowane odpowiedzi

Instrukcje sciągnąłem z Niemiec w wersji papierowej. Wszystko po ichniemu, ale rysunki bardzo klarowne - wiadomo, Niemcowi wszystko trzeba dać jak na talerzu. Cena w Niemczech 18€, przesyłka 4€. Jak masz kogoś kto sprowadza motory z Niemiec, to niech Ci przywiezie taką instrukcję. Ja nie mam jak zeskanować. Pozdr.

PS ta instrukcja to nie jest książka warsztatowa, nie ma nic na temat napraw silnika itd., bo w Niemczech to zarabiasz i cię stać na serwis firmowy, a nie taki, gdzie taniej. Książkę mieli ale nie chcieli sprzedać, bo to nie dla klienta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Podpisuje się obiema rekami pod porzednim postem - miałem chrapke na BIGa ale na szczęście go nie kupiłem - 240kg w terenie to porażka - no i przy podobnych osiągach wiecej pali

 

Ta masa jest chyba troszkę przesadzona w rzeczywistości to 194kg suchy, odsyłam do "service manual" . Jest trochę ciężki jak na enduro ale to przecież turystyczna osiemsetka i musi swoje ważyć :evil: . W terenie śmiga całkiem nieźle tylko ciężko wyciągnąć z błotka - Mutomb wie bo pomagał :-) :-) :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

XTZ 660 za duzo palstikow gleba w terenie polamiesz plastiki i co wtedy ?? nowe kosztuja majatek a o uzywkach zapommnij znajomy ma wlasnie 660 i przy terenowej glebie polamam czacze przednia jak cos w teren to jak najmniej palstikow np TTR

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Po dluzszej nieobecnosci powrocilem :evil:. Od listopada smigam DR650RE '94. Jest to bardzo uniwersalne enduro. Swietnie daje sobie rade zarowno w terenie jak i na drodze. Spalanie na trasie to ok 5,5l. W terenie wezmie wiecej. Waga suchego to 167kg (od rocznika 96 chudszy o 20kg). Wiadomo chlodzenie olejowo-powietrzne ale w przeciwienstwie np do XT jest chlodnica oleju. Moim zdaniem bardzo fajna sprawa i wcale ale to wcale nie przeszkadza w jezdzie nawet w trudniejszym terenie. Wiem bo zaliczylem "troche" gleb. Nawet nie drasnieta. Zreszta posiada oslone. Po szuterkach jezdzi sie swietnie, w blotku i piachu tez daje rade no i potrafi poleciec :). Aha ladnie idzie z gazu na kolo ;p. Na dalekie trasy z zona odradzam. Za malo miejsca jak w kazdym enduro tej klasy.

Niestety albo teren albo ulica.

Dr Biggers ma racje. Jesli zamierzasz smigac razem z zona w dlugie trasy no i oczywiscie delikatnie poszalec w terenie to polecam Biga. Z moich obserwacji bo jezdzimy juz troche razem.

1. Big jest naprawde wygodny

2. Jest mocny i szybki. Z gazu idzie na kolo :D.

3. Z tego co sie orientuje spalanie na trasie to okolo 5,5l. Niech Dr Biggers sprostuje jesli zle podalem ;)

4. W lekkim terenie spokojnie daje rade. Nawet w ciezszy sie za mna zapuszcza ;) tylko ze wtedy masa juz daje znac o sobie. Jesli nauczysz sie nim jezdzic to bedziesz mogl pozamiatac. Dla mnie za duzo masy ale Dr Biggers na malych hopkach juz sie od ziemi odrywa :P. Pamietam ten skok przez tory.... hehehe

 

Podsumowujac jesli chodzi o te dwa motocykle to sa one bardzo podobne jednak wiele je rozni :P. Jesli bardziej na trase- zdecydowanie BIG a jesli bardziej w teren to DR650. Nie ma w pelni uniwersalnego motocykla. Sam mam ten problem bo planuje kupno bardziej turystycznego enduro od DR650.

Chcialem jeszcze dodac ze BIG do 9tys spokojnie kupisz. DR650 chodza w podobnych cenach. Koszty eksploatacji niewiele sie roznia. W porownaniu do Transalpa czy Afriki Big to jedyny sensowny wybor w teren.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DR 800S BIG

Od jutra zaczynam specjalny test mojego biga w Bieszczadach :twisted: po tym opiszę go dokładniej. Raczej będe omijał asfalty więc powiem coś o możliwościach terenowych, pewnie też się dowiem ile kosztują plastiki :evil: :) ( bo nie mam gmoli ). A moja kobieta opisze go z punktu widzenia pasażera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....

3. Z tego co sie orientuje spalanie na trasie to okolo 5' date='5l. Niech Dr Biggers sprostuje jesli zle podalem :)

....[/quote']

 

Ludzie jak Wy to robicie... ;)

Choć momentami się starałem i wlokłem 130-140 to i tak poniżej 7/100 nie zszedłem - stan idealny po wszelkich regulacjach...

żeby wyszło 5,5 to musiałby mnie chyba ktoś holować :(:);)

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

czytam z zaciekawieniem caly temat bo tez sie tak pomalu napalam na zmiane etz 250 najakiegos singla enduro, coprawda niewiem jeszcze jak to zrobie ale... :evil: znalazlem na allegro cos takiego http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=...m=60467422-moze sie wypowiecie odnosnie tego egzepalza, moze ktos zna wlasciciela? zastanawialem sie nad dominator"kiem ale raczej mnie niestac :P

Usługi IT - www.tricori.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze, ze temat powrocil.

Skoro go zakladalem to pochwale sie jak rzecz sie ma po paru miesiacach. Kupielem Yamahe XT600E. Fajny stan techniczny, niewielki przebieg, troche rys na plastikach, bo poprzednik byl nieraz w lesie (czego nie ukrywal).

Ogolnie jestem zadowolony, mimo, ze celowalem raczej w XTZ660. Dopiero jak pojezdzlem po okolicznych drogach lesnych na lzejszej XT600 to docenilem, ze trafila sie dosc przypadkowo, ale szczesliwie. Przyznam, ze w dluzsze trasy z zona sie nie nadaje, ale do 100 km to spoko. No a samemu to oczywiscie dalej. Siedzi sie wygodnie (kierowcy), pozycja naturalna, wszystko pod reka. Na trasie brakuje owiewki i blotnik pracuje jak skrzykdo unoszac nieco przednie kolo, ale za to w terenie (nie za trudnym z racji slabych umiejetnosci) jedzie ok.

Spalanie uzyskuje okolo 5 l na setke. Z tego co planuje zrobic w dlugie zimowe wieczory to jedynie wymiana uszczelniaczy na widelcu i koniecznie twardszy olej (w zakretach na szosie wyraznie niedotlumiona). golnie konstrukcja jest bardzo prosta wiec godna polecenia domoroslym mechanikom i oszczednym. I jeszcze jedna wazna sprawa - czesci i drobne akcesoria sa tansze niz do innych modeli (np. suzuki, kawa). Porownywalem w katalagu Louisa.

Zatem szukajacym uniwersalnego enduro bez nastawiania sie na ciezki teren proponuje brac pod uwage XT600.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem dobra jet aprilia pegaso! moze tez yamaha wr 250f,ale nie bedzie Ci to pasowac,bo 250,ale zawsze mozesz zmienic zdanie :-) oczywiscie, tylko i wylacznie chlodzone ciecza,a pojemnosc 650-to duzo,wiec nie wiem jak bedzie z paleniemhttp://www.gratka.wp.pl/moto/tresc.phtml?id_og=3866449&id_region2=8&id_podrubryka=3&id_rubryka=1&id_region=0&z_dnia=-1&rok_produkcji_od=1990&rok_produkcji_do=1999&cena_od=0&cena_do=10000&inte=on&gaze=on&biur=on&nr=4&key_unique=8557b22cbcf3f0ea776d6c6e26b0916b

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pół roku użytkowania XTZ660Tenere jestem z niej bardzo zadowolony. W długiej trasie ok- mogłoby być siedzenie bardziej miękkie i troche więcej mocy, ale cóż to tylko singiel.

Drogi boczne, kręte, z dziurami - jazda rewelacyjna.

Miasto - moc wystarczająca i bardzo wielki plus to wyskie siodło - wszystko widać nad puszkami.

Teren - nie polecam, trochę ciężki i to co pisał Nitomen raz wjechałem lekka wywrotka i plastiki do klejenia, więc od tego momentu unikam terenu. Drogi szytrowe, czy leśne - ok, ale nie teren.

Stąd podsumowanie. Polecam szczególnie dla poszukujących moto uniwersalnego, nie wymaga bardzo wielkich umiejętności, ale trzeba mieć minimum 180 cm wzrostu.

To się rozpisałem :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam.

Chciałbym podzielić się swoimi wrażeniami z użytkowania BIG-a 800

1. Spalanie w trasie 6 do max 6,5 niezależnie od prędkości. Miasto - to samo.

2. Kanapa - masakra. Ultraniewygodna po dłuższej przejażdżce.

3. Plastiki - jeśli oryginalne to niezniszczalne. Zaliczyłem kilka wywałek w tym jedną na asfalcie przy ok 50 km/h kilka rys. Gmoli nie mam.

4. Masa - jeżeli kogoś nie interesuje hard teren, to polecam obniżyć go na zawieszeniu o ok. 2 cm. Prowadzenie na zakrętach poprawia się fenomenalnie. Jeździ wtedy jak typowa szosówka.

5. Niskie obroty - jest nerwowy. Raczej wymaga częstego używania biegałki.

6. Suzuki - same stuki ;) - fakt ale jak się do tego przyzwyczaisz, to w niczym nie przeszkadza. Przecież jeździ.

7. Chłodzenie powietrzem/olejem - konia z rzędem temu, kto udowodni wyższość chłodzenia cieczą. Do Afryki chłopaki jeżdżą na wiatrołapach wlaśnie. Tutaj jeszcze jedna uwaga. BIG długo osiąga efektywną temp. pracy silnika. Chyba jest to spowodowane brakiem termostatu w chłodnicy oleju. NIE WOLNO dawać mu w palnik dopóki się nie rozgrzeje, bo efekt - mikropęknięcia głowicy a ta kosztuje swoje ;)

8. No i największy paradoks BIG-ów. Jest dla wysokich jeźdźców a profilowanie osłon baku nie preferuje długich nóg - poobijane kolana jak się siedzi prawidłowo, tzn. max przy baku.

Podsumowania nie będzie, bo to raczej kwestia gustu. W końcu tyle jest motocykli na rynku, że każdy coś wybierze dla siebie.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...