Enduras Opublikowano 7 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2005 Sorry że zakładam taki głupi temat , ale nie chce rozbierać sprzęgła 2 razy, mam pytanie jak mocno dowalić śrube która trzyma kosz sprzęgłowy, a i czy dać tam może podkładke spręzynową?(poprostu nie chce kiedyś w błocie być zaskoczonym że ja jej na gaz a ona nic :? ) PS Chodzi o Yamahe DT125 z 97roku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hiszpan Opublikowano 7 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2005 Sorry że zakładam taki głupi temat ' date=' ale nie chce rozbierać sprzęgła 2 razy, mam pytanie jak mocno dowalić śrube która trzyma kosz sprzęgłowy, a i czy dać tam może podkładke spręzynową?(poprostu nie chce kiedyś w błocie być zaskoczonym że ja jej na gaz a ona nic :? ) PS Chodzi o Yamahe DT125 z 97roku.[/quote']dokrecasz normalnie zgodnie z książka serwisowa za pomocą klucza dynamometrycznego (raz że nie zerwiesz śruby czy tez gwintu a dwa, że powstały docisk powinien zablokować śrube na tyle skutecznie aby sie sama nie odkręcała) zawsze jeśli boisz się iz śruba się sama odkręci a producent nie przewidział zawleczki czy zabezpieczającej podkładki można przy montażu zastosować preparat do śrub Loctite. Powoduje on, że śruba sama się nie odkręca a i w razie czego zawsze można ją ponownie wykręcić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Enduras Opublikowano 7 Marca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2005 Tam jest taka podkładka Hiszpan , ale problem polega na tym że nie idzie jej zagiąć do końca bo nie ma dojścia bo tak ciasno jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 9 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2005 Czasem podkładkę zaginaną na bok nakrętki, trzeba wykonać na nowo. Czyli kawałek blachy stalowek grubości takiej jak w oryginale, wąski przecinaczek ślusarski, młoteczek, i do roboty. Jeżeli masz starą, lecz zmasakrowaną, to pół biedy, bo jest jakiś wzór. A jak nie mamy starej, to najpierw wycinamy próbkę nożyczkami z kartonu, sprawdzamy czy taki kształt będzie pasował i mozemy sobie zaoszczędzić trochę niepotrzebnej roboty. Dorabiałem podkładkę pod nakrętkę kosza sprzęgłowego do TW 200 z blachy 0.8 mm i na gwint puściłem kroplę farby typu "minia". Grat zrobił dwa sezony pod kursantami i nic się nie rozpadło. Jednak lepszy od farby byłby siuwaks typu LOCTITE, czy jak mu tam...Co do dokręcania, to jak wspomniał kolega wyżej, warto pożyczyć klucz dynamometyczny i dowiedzieć się jaka jest wartość momentu dokręcania nakrętki. Wbrew pozorom, "na oko" łatwo przedobrzyć i zerwać gwint.Powodzenia. Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.