Skocz do zawartości

Jak mocno dowalić śrube


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Sorry że zakładam taki głupi temat , ale nie chce rozbierać sprzęgła 2 razy, mam pytanie jak mocno dowalić śrube która trzyma kosz sprzęgłowy, a i czy dać tam może podkładke spręzynową?(poprostu nie chce kiedyś w błocie być zaskoczonym że ja jej na gaz a ona nic :? )

 

 

 

 

 

PS Chodzi o Yamahe DT125 z 97roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry że zakładam taki głupi temat ' date=' ale nie chce rozbierać sprzęgła 2 razy, mam pytanie jak mocno dowalić śrube która trzyma kosz sprzęgłowy, a i czy dać tam może podkładke spręzynową?(poprostu nie chce kiedyś w błocie być zaskoczonym że ja jej na gaz a ona nic :? )

 

 

 

 

 

PS Chodzi o Yamahe DT125 z 97roku.[/quote']

dokrecasz normalnie zgodnie z książka serwisowa za pomocą klucza dynamometrycznego (raz że nie zerwiesz śruby czy tez gwintu a dwa, że powstały docisk powinien zablokować śrube na tyle skutecznie aby sie sama nie odkręcała) zawsze jeśli boisz się iz śruba się sama odkręci a producent nie przewidział zawleczki czy zabezpieczającej podkładki można przy montażu zastosować preparat do śrub Loctite. Powoduje on, że śruba sama się nie odkręca a i w razie czego zawsze można ją ponownie wykręcić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasem podkładkę zaginaną na bok nakrętki, trzeba wykonać na nowo. Czyli kawałek blachy stalowek grubości takiej jak w oryginale, wąski przecinaczek ślusarski, młoteczek, i do roboty. Jeżeli masz starą, lecz zmasakrowaną, to pół biedy, bo jest jakiś wzór. A jak nie mamy starej, to najpierw wycinamy próbkę nożyczkami z kartonu, sprawdzamy czy taki kształt będzie pasował i mozemy sobie zaoszczędzić trochę niepotrzebnej roboty. Dorabiałem podkładkę pod nakrętkę kosza sprzęgłowego do TW 200 z blachy 0.8 mm i na gwint puściłem kroplę farby typu "minia". Grat zrobił dwa sezony pod kursantami i nic się nie rozpadło. Jednak lepszy od farby byłby siuwaks typu LOCTITE, czy jak mu tam...

Co do dokręcania, to jak wspomniał kolega wyżej, warto pożyczyć klucz dynamometyczny i dowiedzieć się jaka jest wartość momentu dokręcania nakrętki. Wbrew pozorom, "na oko" łatwo przedobrzyć i zerwać gwint.

Powodzenia.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...