Skocz do zawartości

linka odprężnika (dekompresatora?) gn400


jeszua
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

bry,

 

znajoma posiada taki zabytek, właśnie przygotowuje sprzęt do sezonu. problem polega na tym, że ktoś-gdzieś zgubił ww linkę pod pretekstem dorobienia i teraz trzeba skombinować wzór i dorobić, albo znaleźć dokładne wymiary i rodzaj końcówek i zamówić wg tego...

może ktoś pomóc - skopiować swoją linkę albo podać stronę z serwisówki (?) - może być na necie? jakoś sam nie mogę nic znaleźć...

 

TIA

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ten GN to ma odpręznik sterowany ręcznie, czy automatycznie?

 

ręcznie, dlatego z resztą uległ (słabej?) niewieście... uczyła się kopać sprzęta ;-)

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli odprężnik jest sterowany ręcznie, tak jak w Junaku, to dorobienie nie jest problemem. Żeby linka działała długo i bez komplikacji warto udać się do warsztatu dorabiającego linki wraz z motocyklem.

ZASADY DORABIANIA:

- długość całkowita linki powinna być taka, by kręcenie kierownicą nie miało wpływu na odprężnik. linka zbyt krótka i poprowadzona za ciasno moze powodować uchylenie zaworu przy maksymalnym skręcie kirownicy. silnik gaśnie, większość szuka przyczyny w elektryce (wiązka z pod baku do lampy), a to kampresja kaput.

- zatem linke prowadzimy swobodnie i najlepiej tak jak biegła w oryginale.

- regulacja długości linki na pancerzu (tak jak na lince sprzęgła) powinna być wykorzystana oryginalna, lecz podejżewam że zniknęła wraz z linką oryginalną, lub nie było jej wcale. Jeżeli oryginał nie posiadał regulacji linki odprężnika, mamy bardzo mały margines błędu przy określaniu długości samej linki względem długości pancerza. Damy za krótko - zawór będzie ciągle podparty i szlag go trafi (jeżeli sprzęt da się odpalić). Damy za długo - odprężnik zaworu nie uchyli tak jak byśmy chcieli. to tak jakby go nie było.

:arrow: - zatem warto najpierw określić długość całkowitą pancerza,

:arrow: - potem niech majster dorobi do tego pancerza linkę dłuższą o 10 cm (dla wygody pracy) zakończoną na stałe tylko z jednej strony :!: , najlepiej od strony głowicy.

:arrow: - koniec linki od strony dżwigienki na kierownicy zakańczamy doraźnie, np. przez zaciśnięcie pomiędzy dwoma podkładkami na śrubie z nakrętką.

Teraz mając zakończone oba końce sprawdzamy czy odprężnik działa prawidłowo. Zakończenie doraźne, pozwala nam na regulację wspomnianej czynnej długości linki względem pancerza. Jak już dojdziemy do długości właściwej, to majster od linek wie, w którym miejscu ma zacisnąć baryłkę na stałe. Czas operacyjny ok.15 min, jeżeli majster wie o co chodzi, a my mu trochę pomagamy.

Powodzenia. :D

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...