Skocz do zawartości

Volusia - szarpanie, nagrzewanie.


Schpakoo!
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witka!

 

Chciałem wrzucić do dyskuzji drobny problem, który mam ze swoją armaturą - chodzi dokładnie o Intrudera Volusię VL800. Jedną z rzeczy, która mnie troche martwi to fakt dość dużej konsumpcji oleju przy ostrzejszej jeździe, ale to przypisuję rozwierconym wydechom przez poprzedniego właściciela. Nie o tym jednak chciałem napisać. Sprzęt ma 3 lata i 24 kkm przebiegu - czyli w sumie nowy. Serwisowany zgodnie z wytycznymi (wg poprz. właściciela i wpisów w książce - ja jeszcze w serwisie nie byłem). Objaw jest następujący: przy hamowaniu silnikiem słychać strzały z tłumika i przy powolnym przyspieszaniu silnik szarpie i próbuje zgasnąć. Objaw ten jest bardzo wyraźny przy nie do końca rozgrzanym silniku, ale w pełnej temperaturze też występuje. Przy okazji - bardzo długo się nagrzewa, co przy uszkodzonym cięgnie ssania (nienaprawialne praktycznie) jest czasami wnerwiające. Muszę cięgno przytrzymywać klamerką do bielizny :). Przy ostrym przyspieszaniu praca jest równa i bezproblemowa, ale jak próbuję rozpędzić się powoli - to aż mi żal tego silnika, tak go potrafi zdusić. Dzieje się tak w dolnych zakresach obrotów. Czy ktoś ma jakiś pomysł, co może być przyczyną? Chętnie odpowiem na wszelkie pytania, które mogłyby nasunąć rozwiązanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem to wszystko to wina rozwierconego wydechu. Objawy typowe dla zbyt ubogiej mieszanki. Prawdopodobnie gaźnik wymaga przeregulowania (śruba składu mieszanki i dysze - zależy jak bardzo rozwiercony jest wydech). Polecam topic w tym dziale "A oleju ubywa".

 

Szarpanie na niskich obrotach to typowa przpadłośc VS-ów (wał kardana a poza tym V2 Suzuki nie lubią niskich obrotów).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o strzały w wydech to nie będę powtarzał za kolegą Pompką, a jeśli chodzi o olej to niestety jest to przypadłość tych silników...

 

Dzięki wszystkim za informacje. Zaczynam szukać właściwego wydechu - zacznę od larssona, bo oryginał jest dość, hm, kosztowny. Pytanie tylko, czy wydechy nieoryginalne są zaprojektowane zgodnie z wymaganiami silnika, czy też tylko po to, żeby ładnie hałasowały? Czy ktoś może ma jakieś doświadczenia w tej sprawie? Wątek o oleju oczywiście przeglądnę - dzięki, Pompka, za podpowiedź. Rozumiem, że sposobem może być też zwiększenie oporu dla gazów wylotowych poprzez odpowiednie skryzowanie. Jakieś pomysły, co do średnicy kryzy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli można coś zasugerować, to przereguluj gaźniki (koszt około 80zł), no chyba, że Ci głośny oddech przeszkadza to wtedy kryzy. Może zrób kilka fotek wydechów jeśli się zdecydowałeś naprawić wydeszki i ślij na mail. Zobaczymy co i jak to kryzkę wymyślimy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli można coś zasugerować, to przereguluj gaźniki (koszt około 80zł), no chyba, że Ci głośny oddech przeszkadza to wtedy kryzy. Może zrób kilka fotek wydechów jeśli się zdecydowałeś naprawić wydeszki i ślij na mail. Zobaczymy co i jak to kryzkę wymyślimy.

 

Dzięki _siwy_. Spróbuję się zorientować w okolicy co do korekty ustawienia gaźnika (tu jest jeden). Jeżeli znajdę kogoś, kto wzbudzi moje zaufanie, to mu oddam sprzęt i zobaczymy. Jeżeli efekt nie będzie zadowalający, to Cie pomęczę na privie co do kryzek. Pytanie - czy regulacja gaźnika nie jest półśrodkiem? Czy zabezpieczy to silnik przed niepotrzebnie dużym zużyciem? Z któregoś postów na forum wynikało, że używanie niewłaściwych tłumików powoduje szkody dla silnika - czy chodzi tu tylko o skład mieszanki, czy też powstają jakieś niekorzystne warunki pracy powodujące szybsze zużycie podzespołów? Pytam, bo chcę nawinąć jeszcze jakieś 50kkm bezawaryjnie zanim sprzedam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całkiem pusty wydech w połączeniu ze złym gaźnikiem (chodzi mi o skład mieszanki) dosyć szybko "zdemoluje" silnik. Jesli masz powiercone tylko te "zaślepki" na końcu wydechu to pół biedy. Wystarczy podkręcić srubę składu mieszanki i powinno być OK. Jeśli masz wyciętą "zaślepkę" i wyciągnięte bebechy z tłumka to potrzebne bedzie trochę więcej kombinacji. Daj zdjęcie wydechów na forum to napewno ktoś rzuci jakiś pomysł. A wydechy z Louisa itp. Na ogół mają jakieś kryzy/tłumiki w środku ale i tak trzeba do nich przeregulowac gaźnik(i).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całkiem pusty wydech w połączeniu ze złym gaźnikiem (chodzi mi o skład mieszanki) dosyć szybko "zdemoluje" silnik. Jesli masz powiercone tylko te "zaślepki" na końcu wydechu to pół biedy.

 

Wydaje mi się, że tylko końcówka jest przewiercona, ale się przyjrzę i wrzucę na forum.

 

 

Wystarczy podkręcić srubę składu mieszanki i powinno być OK. Jeśli masz wyciętą "zaślepkę" i wyciągnięte bebechy z tłumka to potrzebne bedzie trochę więcej kombinacji.

 

Spróbuję (jak trochę śniego zejdą) delikatnie wzbogacić mieszankę. Póki co zrobię fotki i powrzucam. Dzięki za info! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...