AddaM Opublikowano 17 Marca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2005 Wracajac do sprzegla (poniewarz 2 raz mi sie slizgnelo) to czy jak wywale ta podkladke od strony wlau to cos pomoze??Cieple dni juz tuz tuz a tu taki numer .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luk Opublikowano 17 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2005 A co ma do tego podkladka? Podstawa jest odpowiednio mocne dokrecenie nakretki na wale. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 18 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2005 pomoze wywalenie podkladki np. falistej lub/i oporowej na wale. dlaczego? jezeli stozek jest zjechany, sprzeglo oprze sie o podkladki i mozesz uzyc nieskonczonej sily do przykrecenia sprzegla i nic nie uzyskasz. to sprzeglo ma pasowanie na stozku, wiec powierzchniowe. jezeli powierzchnie stozkowe walu i sprzegla nie beda do siebie przylegaly - sprzeglo bedzie sie slizgac. innym patentem jest odpoiwedni loctite - naprawde dziala. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AddaM Opublikowano 18 Marca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2005 innym patentem jest odpoiwedni loctite - naprawde dziala. co to jest "loctite" ??jak mam to zrobic??Na czym to polega?? A pomoze wymiana tuleji sprzegla??pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luk Opublikowano 18 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2005 pomoze wywalenie podkladki np. falistej lub/i oporowej na wale. dlaczego? jezeli stozek jest zjechany, sprzeglo oprze sie o podkladki i mozesz uzyc nieskonczonej sily do przykrecenia sprzegla i nic nie uzyskasz. to sprzeglo ma pasowanie na stozku, wiec powierzchniowe. jezeli powierzchnie stozkowe walu i sprzegla nie beda do siebie przylegaly - sprzeglo bedzie sie slizgac.Co Ty opowiadasz? Wiesz ile musialby sie zuzyc stozek zeby sprzeglo zaczelo sie opierac o podkladki? U mnie przy dokreconym sprzegle (stozek mam skatowany bo kilka razy obrocilo mi sie sprzeglo zamim opracowalem na nie patent) zabierak ma jeszcze ok 2 mm luzu, tyle mozna go przesunac zamin podkladka sprezysta scisnie sie na plasko. IMO nie ma mozliwosci zeby stozek az tak sie zeszlifowal. AdamM jak blokujesz wal przy dokrecaniu sprzegla? Na biegu, trzymajac hamulec? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 18 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2005 Co Ty opowiadasz? Wiesz ile musialby sie zuzyc stozek zeby sprzeglo zaczelo sie opierac o podkladki? U mnie przy dokreconym sprzegle (stozek mam skatowany bo kilka razy obrocilo mi sie sprzeglo zamim opracowalem na nie patent) zabierak ma jeszcze ok 2 mm luzu, tyle mozna go przesunac zamin podkladka sprezysta scisnie sie na plasko. IMO nie ma mozliwosci zeby stozek az tak sie zeszlifowal. hmmmm.... Luk, nie krytykuj, tylko idz do garazu i zdejmij swoje sprzeglo ze stozka. co widzisz? widzisz falista podkladke, ktora opiera sie na oporowej, ktora opiera sie faza na wale. przytrzymaj mocno palcami podkladke sprezysta lub sama oporowa do walu i nastepnie poruszaj zabierakiem wzdluz walu. tak, tak, rusza sie :!: to jest luz wzdluzny zabieraka, ktory powyzej 0.1mm powoduje w stanie nieobciazonym silnika halas - czyli wtedy, gdy sprzeglo nie przenosi momentu, zabierak obija sie na wale od podkladki do podkladki tej przy simmerze wsuwajac sie i wysuwajac ze sprzegla. u Ciebie to jest 2mm ? :D mozliwe, nie takie rzeczy widzialem. wcisnij sprzeglo na luzie. i co? silnik cichnie? normalka, przy za duzym luzie. a wracajac do sprzegla: wchodzi ono na wal na stozek i naciska na falista, ktora dosuwa oporowa do walu. to powoduje, ze zabierak "lata" miedzy podkladkami. w przypadku, gdy stozek jest wyrobiony (obojetnie ktory) sprzeglo sciska falista na plasko, ale jeszcze dobrze nie siedzi. chcialoby dalej:D dalej niestety przeszkadza oporowa oparta o wal :cry: jest ona gruba, gdy ja wywalimy stanie sie tylko jedno - silnik bedzie bardziej halasowal, ale sprzeglo wejdzie glebiej i bedzie cacy. czasem pomiedzy lozysko oporowe umiejscowione w docisku a sprzeglo nalezy dac podkladke, bo jak sprzeglo poszlo dalej, a dociskiem dokrecimy sprzeglo, to jest opcja, ze docisk sie oprze o obudowe kapy i sprzegla sie nie dokreci, a rozwali tylko lozysko, a sprzeglo spadnie. tyle teorii praktyka:naprawione z powodzeniem jakies 40? sprzegiel. najtragiczniejszy przypadek: stozki tak zjechane, ze po wywaleniu podkladek sprzeglo oparlo sie o zabierak i jeszcze nie siedzialo dobrze na stozku 8O co teraz? toczenie zabieraka o 1mm. wszystko cacy juz, ale przy wysprzeglaniu sprzeglo wlazi w kolo 68 zebow 8O co teraz? toczenie kola 68 zebow :twisted: nadmienie, ze klient mial silnik w super stanie i za zadne skarby nie zgodzil sie na rozbiorke i wymiane walu. na jego wyrazna prosbe skaleczylem oba elementy mz tokarka, gdyz nie bylo innej mozliwosci Luk, ty masz ftp. zamiesc prosze fotki/skany walu i elementy sprzegla (te podkladki, zabierak, itd) latwiej bedzie wytlumaczyc/zrozumiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luk Opublikowano 19 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2005 Luk, ty masz ftp. zamiesc prosze fotki/skany walu i elementy sprzegla (te podkladki, zabierak, itd) latwiej bedzie wytlumaczyc/zrozumiecI mam nawet silnik rozlozony w pokoju... Ale jest problem bo nie ma czym zrobic zdjec. :D Ale co tam, zawsze mozesz sie pokusic o narysowanie prostego rysunku w paincie i zobrazowac o co Ci chodzi bo nie do konca rozumiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 19 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2005 Ale co tam, zawsze mozesz sie pokusic o narysowanie prostego rysunku w paincie i zobrazowac o co Ci chodzi bo nie do konca rozumiem.napisz dokladnie czego nie rozumiesz. ja jakbym mial cyfrowke, sfotografowalbym wal i elementy skladowe sprzegla. niestety tez nie mam:cry: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 19 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2005 co to jest "loctite" ??jak mam to zrobic??Na czym to polega?? A pomoze wymiana tuleji sprzegla?? pozdr. loctite jest to specyfik do klejenia/uszczelniania gwintow/pasowan. wystepuje wiele loctitow, kazdy ma inny numer i do czego innego sluzy. tam gdzie ja to kupuje wisi wilegachna tabela do czego, z jakim uzem, w jakiej temp., do jakiego momentu przenoszonego, itd. i zawsze sobie moge dobrac. a jak nie, pytam sie gosci co to sprzedaja. gowniana buteleczka 15ml kosztuje okolo 30 zeta :cry: ale nie ma innej mozliwosci np. zabezpieczyc sruby dokrecajace kolka rozrzadu, czy tarcze hamulcowe. sa specjalne tez kleje loctite do wklejania luzno pasujacych lozysk w gniazdach, taki wlasnie Tobie by sie przydal. zobacze w warsztacie nr i Ci podam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AddaM Opublikowano 26 Marca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2005 A ma ktos pomysl jak zablokowac skrzynie jak mam wyjety silnik z ramy??pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AddaM Opublikowano 27 Marca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2005 co to jest "loctite" ??jak mam to zrobic??Na czym to polega?? A pomoze wymiana tuleji sprzegla?? pozdr. loctite jest to specyfik do klejenia/uszczelniania gwintow/pasowan. wystepuje wiele loctitow' date=' kazdy ma inny numer i do czego innego sluzy. tam gdzie ja to kupuje wisi wilegachna tabela do czego, z jakim uzem, w jakiej temp., do jakiego momentu przenoszonego, itd. i zawsze sobie moge dobrac. a jak nie, pytam sie gosci co to sprzedaja. gowniana buteleczka 15ml kosztuje okolo 30 zeta :cry: ale nie ma innej mozliwosci np. zabezpieczyc sruby dokrecajace kolka rozrzadu, czy tarcze hamulcowe. sa specjalne tez kleje loctite do wklejania luzno pasujacych lozysk w gniazdach, taki wlasnie Tobie by sie przydal. zobacze w warsztacie nr i Ci podam[/quote'] i to na pewno pomoze??Jak mozesz to podaj mi te numery.Sprobuje jeszcze wywalic podkladke.pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AddaM Opublikowano 2 Kwietnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2005 Wymienilem korpus sprzegla (ta czesc ktora bezpośrednio styka sie z walem).Wywalilem podkladke miedzy zabierakiem a sprzeglem i jest O.K.Tylko teraz mam taki problem ze gdy wcisne sprzeglo to moto wchodzi na obroty.To wina sprzegła czy gaznika.Na poczatku bylo dobrze...co to moze byc??pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.