Skocz do zawartości

kierunek opony a bieznik


Rekomendowane odpowiedzi

Na mokrym zawsze uwazam :(. MZtka nie przekraczalem w deszczu raczej 70 km/h, chyba ze dluga prosta i pusto to 90 km/h...

rozumiem, że to solidny test opon na mokrej nawierzchni???

ja na D208 w ostrym deszczu nawinąłem 2 paczki :(.

nie miałem problemów z przyczepnością - ale wtedy jeszcze były świeżutkie :(.

jak pod sam koniec (ich żywotności) wracałem znad morza, a tylna oponka była w środku przetarta do kordu - to dosyć często łapałem uślizgi.

a co do Conti - naprawdę solidne oponki moim zdaniem :(.

ale ja lubię testować - po Conti kupię BT-014 :(.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czolem!

 

Sgl, Ty chyba lubisz sie mnie czepiac :(.

Nie napisalem ani slowa o zadnym tescie! :(

Moj post nawiazywal do ostatniego zdania z wypowiedzi POM, ze na mokrym uwaza jak jedzie.

Ja tez uwazam i tyle.

 

Qrde, musze sie pilnowac :(.

 

A swoja droga, to ja bym chyba sie nie odwazyl na mokrym tak zapierdzielac. 200 km/h w deszczu 8O.

 

Pozdrowki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sgl, Ty chyba lubisz sie mnie czepiac :(.

Nie napisalem ani slowa o zadnym tescie! :(

Moj post nawiazywal do ostatniego zdania z wypowiedzi POM, ze na mokrym uwaza jak jedzie.

1-a skąd?

2-no - chodziło mi o to, że jak można napisać, że opona jest słaba/dobra na deszczu, jadąc 50-60km/h...

3-to oczywiste - ale uważać trzeba zawsze & wszędzie :(. i to niezależnie od opon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem na Conti Road Attack po deszczu i powiem że średnio mi sie podobało.

a co konkretniej?

i na jakich lepszych twoim zdaniem [w deszczu] jeździłeś?

 

Co do zapylania 200 po mokrym to tylko pogratulować :( trzeba cholernie uważać na kałuże bo aquaplaning może być zabójczy.

a, dziękuję :(.

oczywiście! przecież nie jestem samobójcą :(. jechałem tak obwodnicą Sochaczewa - asfalt jest równy i nie ma kolein :(. fanie, bo przy tej prędkości szybka w kasku w ogóle nie jest mokra :(.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czolem!

 

Sgl, Ty chyba lubisz sie mnie czepiac :(.

Nie napisalem ani slowa o zadnym tescie! ;)

Moj post nawiazywal do ostatniego zdania z wypowiedzi POM, ze na mokrym uwaza jak jedzie.

1-a skąd?

2-no - chodziło mi o to, że jak można napisać, że opona jest słaba/dobra na deszczu, jadąc 50-60km/h...

3-to oczywiste - ale uważać trzeba zawsze & wszędzie :(. i to niezależnie od opon.

 

1 - tak jakos mi sie wydaje :(

2 - zgadzam sie, ze to nie jest test i ze taka jazda nic nie mowi :(. nie wydaje zadnych sadow odnosnie jakosci opon. po prostu przy tej predkosci w deszczu na MZcie czulem sie jeszcze w miare dobrze, tzn. motocykl zachowywal sie prawidlowo. wiecej balem sie rozpedzac na mokrym. to nie byl zaden test. po prostu tak jezdzilem. wcale nie mowie, ze przy 120 km/h te opony zachowywalyby sie zle na mokrym bo nie wiem. wcale nie mowie, ze 70 km/h to byla ich gorna granica bezpieczenstwa na mokrym. taka predkosc dawala mnie i tylko mnie wzgledne poczcie, ze nie przeginam (na mokrym ;)).

3 - wiem, ze uwazac trzeba zawsze i wszedzie. ale jednak jak warunki drogowe i pogodowe sa zle, to nalezy zwiekszyc czujnosc, ograniczyc predkosc. dostosowac styl jazdy do panujacych warunkow. tylko o to mi chodzilo piszac, ze uwazam na mokrym. taki skrot myslowy.

 

:(

 

Pozdrawiam

 

PS

A swoja droga to ciekawe kto z nas jezdzi bezpieczniej jak juz sie mamy czepiac. ja nie przekraczajac 90 km/h w deszczu, czy Ty tnac 200 km/h w takich samych warunkach ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Pytałem w kilku miejscach i jedyną odpowiedź jaka otrzymałem była "bo tak sie robi"...

Otóż dlaczego niekiedy w motocyklach na przednim kole opona jest założona tak jakby "na odwrót", czyli aby bieżnik "choinkowy" zamiast odpompowywac wodę na obie strony zewnętrzne koła spręża ją pod oponą?

Spróbuję to narysować:

 

1. Odpompowanie:

 

kierunek jazdy

/\

|

|

 

bieżnik (ślad)

 

V

V

V

V

 

2. Spręzanie pod oponą

 

kierunek jazdy

/\

|

|

 

bieżnik (ślad)

 

/\

/\

/\

/\

 

No więc dlaczego, bo spac po nocach nie mogę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kieruj się nie kierunkiem "jodełki" tylko strzałką na rancie opony pokazującą kierunek toczenia + oznaczeniem czy jest to "front" czy "back".

Moim zdaniem wszystkie opony w jodełkę mają "odwrotnie" bieżnik na przodzie i tyle - przednia pracuje na hamowaniu, tylna na napędzaniu. Jakiś forumowy fizyk pewnie mógłby to rozwinąć.

Moje "jodełki" zawsze tak miały - anakee, anakee II, tourance...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem wszystkie opony w jodełkę mają "odwrotnie" bieżnik na przodzie i tyle - przednia pracuje na hamowaniu, tylna na napędzaniu.

 

Obojętnie, czy opona hamuje, czy przyspiesza to kręci sie w tą samą stronę... jakoś to tłumaczenie mnie nie przekonuje...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

 

Cytat(MaG_1975 @ 28.10.2010 - 16:16) 1711700[/snapback]

 

Moim zdaniem wszystkie opony w jodełkę mają "odwrotnie" bieżnik na przodzie i tyle - przednia pracuje na hamowaniu, tylna na napędzaniu.

 

 

Obojętnie, czy opona hamuje, czy przyspiesza to kręci sie w tą samą stronę... jakoś to tłumaczenie mnie nie przekonuje...

 

 

 

 

Witam,

Mam dokładnie ten sam problem. Wczoraj zakładałem nową opone AVON model Venom na przód ( vtx 1300 ) i wulkanizator założył zgodnie z opisem na rancie opony. I jodełka była w przeciwnym kierunku niż poprzednia opona dokładnie taka sama tyle ze 5 lat starsza. Zastanawiam sie czy to bezpiecznie na deszczu poniewaz w tym momencie woda bedzie robiła poduszkę wodną zamiast odprowadzać ją na boki. Jeśli ktoś miał podobny przypadek prosze o podzielenie sie opinią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 lat później...

Podstawa problemu to zrozumieć że opona motocyklowa nie jest płaska i działanie jodełki praktycznie nie istnieje. W jeździe na wprost powierzchnia styku opony z asfaltem jest tak mała że spokojnie rozpycha ona wodę na boki. Dlatego też wielu producentów opon rezygnuje z bieżnika w środkowej części. Podczas skrętu pracuje "tylko" połowa opony. Po co więc jodełka lub odwrócona jodełka? Opona motocyklowa musi być symetryczna abyśmy jednakowo odczuwali skręt w lewo jak i w prawo, kierunek jodełki natomiast definiuje w którą stronę będzie wyrzucana woda. W klasycznej jodełce woda była wyrzucana w tę samą stronę w którą skręcamy, a więc tam gdzie zaraz z wodą zmagać się będzie tylna opona. Odwrócona jodełka wyrzuci wodę na zewnątrz zakrętu nie utrudniając zadania tylnej oponie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...