Skocz do zawartości

Zawieszenie w enduro


Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

Jak zapewne wiecie Ts-ka ma dosc male skoki zawieszen. Juz od dluzszego czasu probuje dopasowac do niej jakies inne amortyzatory przod i tyl, ale mam 2 glowne problemy:

1. Z tylu na wachaczu sa dzwignie ktore nie pozwalaja zalozyc nawet troszke dluzszego amortyzatora

2. Przednie amortyzatory maja bardzo cienkie lagi gorne.

No i wlasnie co z tym zrobic ;) ?? Czy da sie jakios przerobic takie dzwignie?? Moze w jakis sposob je usunac?? Aha i wiem ze mozna wrzucic inne polki do przedniego zawieszenia (zeby wchodzily grubsze lagi). Na jakie wymiary zwracac uwage zeby pasowaly?? Czy moga posiadac rozne lozyska?? Slyszalem jeszcze ze mozna przetoczyc te orginalne otwory na lagi. Czy straci sie wtedy duzo na wytrzymalosci?? Mi wystarczyloby zawieszenie nawet od Dt80/125 ale ono ma lagi o kilka mm grubsze.

Z gory dzieki za pomoc :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te dzwignie w wachaczu są potrzebne dzieki nim tylni amorek dziala z coraz wieksza siła przy coraz wiekszym ugięciu.

Z przodu nie roztaczej półek. Firma kTM kiedys tak zrobiła i cofneli kilka tyś motocykli spowrotem do fabryki bo pólki były za słabe.

Co do ginnych półek to musisz dobrać średnice tej ośki co wchodzi w główke ramy. Szkoda, ze nie napisałes wczeniesj bo sprzedałem łądne pólki, Teraz mi tylko został jeden amorek Upside down od sxa ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heheh no to zaluje ;) . Nie no ja rozumiem ze przy moim amortyzatorze dzwignie sa potrzebne ale z tego co widze wiele modeli enduro/cross nie posiada owych dzwigienek a sa to motocykle z wyzej polki... Czyli z tylem raczej nic nie zrobie tak?? :cry: Zmieniajac polke musze tylko zmierzyc srednice tej oski?? Bo wiem jeszcze ze wysokosc glowki w motocyklu od ktorejgo pochodzi polka jest wazna. A nie ma roznicy czy kupie polke przystosowana do lozysk walkowych (maszynowych) czy kulkowych?? :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no ja rozumiem ze przy moim amortyzatorze dzwignie sa potrzebne ale z tego co widze wiele modeli enduro/cross nie posiada owych dzwigienek a sa to motocykle z wyzej polki...  

Tylko KTM nie posiada dzwigni bo on ma PDS

Czyli z tylem raczej nic nie zrobie tak??  

Nie. Kiedyś w MTXie widziałem jak wmontowali bezdzwogni to ledwo chodził i na więszej dziurze sie złamał.

 

Zmieniajac polke musze tylko zmierzyc srednice tej oski??  

Sorki zapomniałem o wysokiści.

 

A nie ma roznicy czy kupie polke przystosowana do lozysk walkowych (maszynowych) czy kulkowych??  

 

Myśle, ze nie bo to chyba od główki ramy bardziej zależy jakie w niej sa łożyska. Chodzi mi o te miseczki co one w nich chodza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko KTM nie posiada dzwigni bo on ma PDS  

A no mozliwe bo wlasnie KTM-a mialem na mysli :P. Chociaz widzialem kiedys foto TS i MTX-a z zawieszeniem bez dzwigni - tu masz link do podwyzszonej TS-ki http://bikepics.com/pictures/216364/ - jak sie ma dzwignie to nie ma mozliwosci podniesienia :P . A moze jest jakis sposob na zwiekszenie skoku przedniego zawieszenia?? Wiem ze w rowerze jest to mozliwe ;) , ale w motocyklach o tym nie slyszalem, a nie wiem czy latwo bedzie mi znalesc polki o takich wymiarach jak w mojej Ts tylko przystosowane do grubszych lag (niestety z tego co widze raczej nie ma enduro z lepszym zawieszeniem niz w TS (leszym niz badziewne ;) ) ktore mialoby takie cienkie lagi (sorki ze nie podam jakiej sa grubosci ale nie pamietam- wiem tylko ze sporo ciensze niz w DT 80- 4-5mm- cos takiego)

 

Ps przypomnialo mi sie ze lezy u mnie wahacz od MTX-a. Ani sladu po dzwigniach!! Jest mocowanie do amortyzatora i tyle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak sie ma dzwignie to nie ma mozliwosci podniesienia  

Jest możliwość. Podniesć zawsze mozesz. np W MTXie wystrczy na centralnym wywiercić otówr na moceowanie jakiś 1cm niżej i tył podnosi sie o jakięs 5-10cm. W DT miedzy centralny a dzwignie wkałdało sie takie specjalne kostki które podnosiły tył.

Żeby podnieść przód możesz zastosowac kielichy przedłuzajace, a żeby go utwardzić mozesz wsadzić podkłądki nad spręzyny ( takie małe walce o grubosciokoło 1cm)

 

Ps przypomnialo mi sie ze lezy u mnie wahacz od MTX-a. Ani sladu po dzwigniach!! Jest mocowanie do amortyzatora i tyle

Wszystkie MTXY miały dzwignie nawet te stare HD06. Tam gdzie jest te mocwanie przyczepiesz dzwignie i dopiero centralny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale przeciez to jest tak ze dzwignie nie pozwalaja podniesc motocykla- chociaz moze rzeczywiscie kilka cm mozna zdzialac. Mam amortyzator od Dt i po obnizeniu i wywierceniu otworu jest nadal troszke za dlugi (w porownaniu do orginalu), ale jezeli piszesz ze troche dluzszy moze byc to sprobuje go zamontowac :lol:.

Żeby podnieść przód możesz zastosowac kielichy przedłuzajace

No wlasnie wiem jak jest z tymi kielichami np w MT- tam sa gwinty na gorze i w miejsce tej sruby na gorze goleni wkreca sie kielich ktory ma z kolei na gorze gwint (w celu przykrecenia amortyzatora do polek). U mnie w TS na gorze nie ma gwintu- amortyzator sie sciska w polkach. na gorze jest tylko taka dziura bez zadnego gwintu zatkana kawalkiem plastiku ;) (ale zamotalem). Czy w takiej sytuacji mozna zalozyc kielychy?? Jak one beda wygladac??

żeby go utwardzić mozesz wsadzić podkłądki nad spręzyny ( takie małe walce o grubosciokoło 1cm)

 

Taaak ten patent znam ;) . Mam jeszcze pytanko- czy wlanie bardziej gestego oleju znacznie utwardzi amortyzator czy roznica bedzie malo zauwazalna??

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale przeciez to jest tak ze dzwignie nie pozwalaja podniesc motocykla- chociaz moze rzeczywiscie kilka cm mozna zdzialac. Mam amortyzator od Dt i po obnizeniu i wywierceniu otworu jest nadal troszke za dlugi (w porownaniu do orginalu), ale jezeli piszesz ze troche dluzszy moze byc to sprobuje go zamontowac .  

 

Pokazłeś mi totke podwyzsznego Tsa, w necie jest mnustwo fotek wysokich DT i MTXów. Da sie je podwyżyć. Tylko nie wszytkie ta samą metodą. Dzwignie nie przeszkadzaja, prędzej wahacz o coś zachaczy.

 

No wlasnie wiem jak jest z tymi kielichami np w MT- tam sa gwinty na gorze i w miejsce tej sruby na gorze goleni wkreca sie kielich ktory ma z kolei na gorze gwint (w celu przykrecenia amortyzatora do polek). U mnie w TS na gorze nie ma gwintu- amortyzator sie sciska w polkach. na gorze jest tylko taka dziura bez zadnego gwintu zatkana kawalkiem plastiku  (ale zamotalem). Czy w takiej sytuacji mozna zalozyc kielychy?? Jak one beda wygladac??  

W MTXie kieclichy sie skręca śrubami jak pólki. Enduras kupił odemnie taki komlet moze jescze ma to zagadaj do niego.

 

Taaak ten patent znam  . Mam jeszcze pytanko- czy wlanie bardziej gestego oleju znacznie utwardzi amortyzator czy roznica bedzie malo zauwazalna??

Tak, róznica będzie wyczuwalna, ale moze byc tez tak, że masz jus siadniete speżyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mTXie kieclichy sie skręca śrubami jak pólki. Enduras kupił odemnie taki komlet moze jescze ma to zagadaj do niego.

Ale ja pisalem o Hondzie MT ;). Jak wyjme z Ts-ki tylny amortyzator i spowoduje ze wisi w powietrzu to tylne kolo nie dotknie ziemi- bedzie w takiej pozycji w jakiej jest gdy moto po prostu stoi na nozce. Jutro przyjrze sie czy rzeczywiscie wahacz o cos nie zachacza ale sadze ze to malo prawdopodobne (przygladalem sie juz temu kilka razy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest możliwość. Podniesć zawsze mozesz. np W MTXie wystrczy na centralnym wywiercić otówr na moceowanie jakiś 1cm niżej i tył podnosi sie o jakięs 5-10cm. W DT miedzy centralny a dzwignie wkałdało sie takie specjalne kostki które podnosiły tył.  

Żeby podnieść przód możesz zastosowac kielichy przedłuzajace, a żeby go utwardzić mozesz wsadzić podkłądki nad spręzyny ( takie małe walce o grubosciokoło 1cm)  

Ja miałem na podobnej zasadzie w MTXsie, a co do kielichów to jeszcze leżą na pułce moge sprzedać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, ale martwiłeś sie, że w TS jest inaczej i czy sie da założyć wieć przytoczyłem Ci przykład MTXa.

Sorry zle zrozumialem ;)

W MTXie kieclichy sie skręca śrubami jak pólki. Enduras kupił odemnie taki komlet moze jescze ma to zagadaj do niego.

Jezeli od MTX-a beda pasowaly do Ts to biore te kielichy od Endurasa (juz z nim gadalem). Dzieki za pomoc- jak dobrze pojdzie przod juz bedzie jakos wygladal, teraz zostal jeszcze tyl. SProbuje skrocic amortyzator od Dt80 ktory mam w domu. Slyszalem ze mozna skrocic tez sprezyne przez co amortyzator sie obnizy- czy jest to do wykonania jakims domowym sposobem czy trzeba oddac do warsztatu??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko się da skrucić szlifierką kątową :mrgreen:

 

A tak na poważnie widziałem kiedyś moto które było podwyższone ale z amorkiem nic robione nie było.

Kolo przecioł rame w miejscu d*py kierowcy w otwory wsunoł dwa dopasowanę pręty stalowe wygięte pod odpowiednim kątem.

Na te wygięte pręty nasunoł tylną część ramy i wszystko pospawał.

Tak chyba podnoszą zadupki w streetach.

Osobiście nie radze kroić ramy chyba że wiesz co robisz ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko się da skrucić szlifierką kątową  

 

A tak na poważnie widziałem kiedyś moto które było podwyższone ale z amorkiem nic robione nie było.  

Kolo przecioł rame w miejscu d*py kierowcy w otwory wsunoł dwa dopasowanę pręty stalowe wygięte pod odpowiednim kątem.  

Na te wygięte pręty nasunoł tylną część ramy i wszystko pospawał.  

Tak chyba podnoszą zadupki w streetach.  

Osobiście nie radze kroić ramy chyba że wiesz co robisz  

Hehe ale takim patentem nie zwieksze skoku a z tylu by sie to przydalo ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...