Skocz do zawartości

Wszystko o Yamaha DT 50, 80 i 125


Rekomendowane odpowiedzi

jak odpowietrzyć chłodnicę w dt 125r??

 

mam jeszcze jeden problem mam nowy tłoczek i cylek po szlifie, i mam problem ponieważ jak odpalam silnik sie nagrzeje wrzucę 1-szy bieg i silnik mi gaśnie. Czym może to być spowodowane?? Czy może to być skutkiem nieodpowiedniego oleju w skrzyni biegów?? Mam zalany teraz olej belray 80w

 

możliwe ze skleja ci sprzęgło....tyle razy było mówione czemu lejecie jakieś gęste jak smalec wynalazki skoro ma być 10W30 :] ludzie kochani to nie CZeta....

 

 

________________________________________________________

 

 

Mam pytanie do wszystkich posiadających LC wersję... LC2 też :)

 

Jak jest zamontowany u was staor z cewkami i gdzie jest czujnik indukcyjny? Czy na górze w najwyższym punkcie czy z boku po prawej stronie obwodu statora?

 

To ważna sprawa ponieważ rozważam możliwość instalacji kompletnego zapłonu z LC do mojej MX....a to z powodu zmiennego kąta wyprzedzenia zapłonu jakim to steruje moduł i dzięki temu (między innymi) motorki LC i LC2 generują większa moc niż MX :P i teraz sprawa rozbija się jak sa umieszczone otwory mocujące stator na bloku silnika. Czy są tak samo mniej więcej ustawione jak w MX (pod lekkim kątem od pionu w prawo górna śruba) czy też zupełnie inaczej poziomo.... z tym się wiąże położenie czujnika i cewek....

 

Do wymiany poszedł by stojan z cewkami (przy okazji zrobiła by mi się instalacja z 6V na 12V :icon_razz:) magneto, oczywiście doszedł by moduł oraz cewka zapłonowa z LC. echh zapowiadało by się na sporą kombinację no ale jak działać to działać :D

 

 

 

no to po 10 minutach już znam odpowiedz na wyżej zadane pytanie :icon_mrgreen: :) echh odpowiedz brzmi tak są pod kątem co jest logiczne bo CDI musi wiedzieć wcześniej gdzie jest wał i tłok aby po odpowiednim opóźnieniu impulsu odpalić iskrę :icon_razz: hih

Edytowane przez Jackuzy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisaj rozwiązałem problem z gaśnięciem przy wrzucaniu biegu.

Podczas rozkładania moto, przypadkiem rozczepiłem 2 kabelki, okazało się że są one tylko i wyłącznie od niezamontowanego czujnika od stópki;] dwa dni szukania,

 

A i mam kolejne pytanie, co może być powodem wydobywania się dymku z chłodnicy, jak mam zakręconą to są w niej takie przeciążenia i podciśnienie że az korek strzela, sam w sobie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napewno można ale po co ci, bardzo trudno to zrobić, i tylko zwiększysz wage motorka, bo musisz tą pompe zamontować, przypasować modół, do tego by wtrysk paliwa był w odpowiednim momencie, teraz to mysle ze jest to wręcz niewykonywalne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

A i mam kolejne pytanie, co może być powodem wydobywania się dymku z chłodnicy, jak mam zakręconą to są w niej takie przeciążenia i podciśnienie że az korek strzela, sam w sobie.

 

Gdzieś masz nieszczelność, prawdopodobnie pod głowicą uszczelke musisz zmienić. Też tak miałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zeby gaznik dostawal paliwko w kazdej pozycji tak jak w fmx:D

 

 

achaaa w ten sposób... no to jasne ze sobie możesz to zmontować tylko nie wiem czy byś chciał klasycznie z kranika wyciągać paliwo (co myślę ze jest najłatwiejszym i najbardziej oczywistym rozwiązaniem) czy jednak chciałbyś mieć jakieś podjeście w baku gdzie już trzeba by spawać i wiercić wewnątrz. ale jak masz ocohotę to możesz wszystko sobie zrobić... potrzebna pąpeczka elektryczna paliwa podpinasz sobie pod plusa i minusa podłączasz gdzie trzeba i jazda...a umieścić ją możesz sobie gdzieś pod boczkami albo pod siedzeniem :icon_mrgreen:

 

jak mówiłem wszystko da się zrobić ale to jest kolejny element który moze się popsuc niemniej jak chcesz to czemu nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może podasz jakie opony byś wolał (marki opon) Bo tak to wachlarz opon jest dość duży. Ja osobiśice śmigam na typowej kostce pirelli i na trasie sie normalnie jak każde inne opony zachowywały, trzeba tylko na nich uważać jak sie mocno składasz i podczas hamowania na mokrej nawierzchni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, kolejne pytanko mam ;-P. Tym razem odnośnie oleju do dozownika, czyli do mieszanki z paliwem :D.

Ostatnio olej jaki był lalny (jeszcze przez poprzedniego właściciela) to był mobil pół-syntetyk, teraz zakupiłem olej ELFa o to ma na przedniej etykiecie:

 

MOTO 2 dx ratio (selected minerals bases), 2T, 1L, ELF

 

A to ma na tylniej etykecie:

 

PL: Olej do dwusuwowych silników spalinowych na bazie wyselekcjonowanych olejów mineralnych.

 

[sAE 30, ISO-L-EGB, JASO FB, API TC,

Reduced smoke, Anti-deposit-Technology]

 

[033ELF022

FB]

 

====

 

Czy jest to dobry olej do DT125 z 97r? :notworthy:))

Czy moge go dolać do aktualnego mobila, czy powinnem go spucić?

 

Prosze o odp, pozdrawiam :-)).

minerał hehe;p lepiej spuśc stary i zalej tego elfa bo niektorzy "oszczedni" ludzie jezdzili dtkami na mixolach i nic zbytnio sie nie działo:) ale ja polecam Mobil Extra 2T albo Castrol R2 :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...