Skocz do zawartości

Problem z silnikiem jawa 50


Opu
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam silnik jawa 223 (od jawki 50) i problem jest nastepujacy nie moge rozwinac max predkosci bo przy dodaniu wiecej gazu gasnie (chyba zalewa swiece) wymienilem kondensator i swiece, platynki sa raczej dobre dobrze sie dopasowuja i sa ustawiane na 0,40 mm zapłon nie za bardzo jest ustawiony ale i tak nie powinien sie dusic po dodaniu gazu! jedna zecz dolalem za duzo mixolu do bezeny ale przekładalem bak do motorynki innej z silnikiem dezemat i tylko troche sie dusi ale nie gasnie! co to moze byc mecze sie juz dosyccc długo. jedna zecz jaka zmienilem to przewud wychodzacy z cewki zapłonawej powinnien byc podłonczony do ramy ja go podłonczylem do silnika zeby zmniejszyc rezystancje w obwodzie zapłonu raczej nie powino to przeszkadzac? jesli go podłoncze do ramy to mam słapsza iskre.iglice gaznika mam naj nizej jak to mozliwe bo jak dam wyzej to mi sie blokuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze jedna opcja-zapchany kranik. A druga to poziom paliwa w komorze pływakowej. Tak czy inaczej problem jest z ilością paliwa. Gdyby to była za duża ilość oleju w mieszance to by tylko na chwile nie mógł wkrecić sie na obroty jak to sie mówi "pyrczał" by przez chwile. Potem po odkreceniu na max manetki powinien przyspieszyć. Zdejmij wężyk z gaźnika i zobacz jak leci benzyna (powinna leciec "ciurkiem").

 

Ja w Komarze mialem taki objaw jak opisujesz kiedy główna dysza paliwowa byla zapchana. Polecam ja przedmuchac i zalożyc na węzyk paliwowy filtr (jakies 5 zł)

 

Ważna jest też ciepłota swiecy, chociaz tutaj nie sądze zeby to była wina tego. Ale dowiedz sie jaka swieca powinna byc w tym silnku i jakie miec oznaczenie

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie no ja zaras sie zabije bylem dzisiaj u kolegi i przekładalismy z jego moto ruzne czescie zeby wygluczyc podejzenia i okazało sie:

-ze moja cewka z przewodem wysokiego napiecia i fajka jest dobra a nawet leprza od kolegi

-gaznik taz nie jest zapchany bo jakiego bym nie wlozyl to taki sam efekt jest

-kondensator i platynki dobre swieca nuwka dobrana do tego typu silnika iskra F75S

-kupiłem dla fazy filtr paliwa ale to i tak nic nie zmienilo

-dolalem 1,5l bezyny i juz nie kopci tak ale kolega muwil mi ze on miksol leje szkalnkami (fakt kopci okrutnie ale nie dusi sie mu!)

 

Wrzystko zaczelo szwankowac jak przełozylem silnik z ogara do ramy motorynki i mozliwe ze zle podłonczylem ta cewke zapłonowa z przewodem z faja. Nie pamientam jak to powinno normalnie wygladac ale pamientam ze jede przewud wchodzi do cewki'(od zapłonu) i jeden wychodzi i ten własnie powinnien byc podlonczony do ramy ja go podlonczylem do silnika ale i tak roznica jest taka ze mam troche leprza iskre jak przewud jest bez posredno do silnika ale i tak sie dusi!(oczywiscie zostaje jeszcze trzeci przewud wysokiego napiecia ktury idzie do swiecy on jest wporzadku)

 

Ps. jesli ktos by miał jakis schemat ideowy lub montazowy całej elektryki do jawki 50 to byl bym wdzieczny jak by mi podal link bo przypuszczam ze to jest przyczyna mojego koszmaru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ustawienie zapłonu dało cos bo moge jezdzic na wrzystkich biegach ale nie wchodzi mi na wysze obroty przypuszczam ze ten silnik przy kułkach od motoryni mysi miec wiekrza zebatke niz orginalna w motorynce zmienie na komarowa i zobacze czy cos dało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JA mialem podobnie we wuesce ino problemem byl ze za duzo powietrza szlo i sie mulil trza troche bylo pokombinowac przy gazniku

w polonezie tez tak mialem ze sie mulil tesz za duzo powietrza siorbal ;];]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Nie ja juz nie wytrzymam chyba spale ten silnik albo cały moto tego nieda sie zrobic!! nie wiem co jest moze chodzi o gaznik moze o zapłon nie mam pojecia niech ktos mi pomoze wyglada to tak:

kiedy moto jest rozgrzany (zaczyna jezdzić) odpala bez problemu z jednego buta. Na nużkach i w czasie jazdy dam max gazu to wchodzi na obroty a po chwili zaczyna gasnac (zalewa albo dusi sie powietrzem nie mam pojecia) o co chodzi? gaznik nie posciada sruby do regulacji mieszanki jedyny bajer jaki posiada to sruba do regulaci poziomu paliwa w komoze pływakowej .

 

Tak jak wczesniej juz pisalem przekladalem gaznik z innego moto i to samo podnosilem iglice bo aktualnie mam na naj nizszym poziom paliwa (spinka na pierwszym rowku od góry na iglicy )

 

musze jeszcze pobawic sie zapłonem ale wiem napewno ze na wydechu działa lepiej w chodzi na obroty tez sie dusi ale przy wiekrzym dodaniu gazu ale silnik ostro sie grzeje! nie ciągknie na wrzystkich biegach

 

jak ustawie zapłon silnik dobrze odpala po uprzednim rozgrzaniu. ciagnie na wrzystkich biegach ale na minimalnym gazie bo jak dam wiecej to dusi sie i gasnie.

 

czytalem gdzies ze jesli dostanie sie powietrze gdzies pomiedzy krućcem a gaznikiem moze zaburzyc mieszanke ale nie wiem jakie moga byc tego objawy niech ktos mi pomoze czyscilem dysze i nic nie dalo to .Czy bez filtru powietrza mozna jezdzic? ja mam filtr powietrza brudny ale mam wczesniej jezdzilem na nim ale silnik byl w innej ramie kiedy przelozylem go do innej ramy zaczely sie problemy!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...