Skocz do zawartości

Momenty dokręcania połączeń śrubowych


Tomekrudy
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, zamieszczam ten temat w tym dziale, jak wybrałem zły to proszę o przeniesienie :D

 

Może mi ktoś wytłumaczyć na czym polega ten moment dokręcania połączeń śrubowych ? Jest to w żółtej książce o Rometach na pierwszych stronach w danych regulacyjnych.

 

Na przykład :

 

Mocowanie kół , Moment w N x m / 32-3

Mocowanie silnika, Moment w N x m / 15-3

Mocowanie wahacza, Moment w N x m / 22-3

 

Z góry dzięki :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to sila z jaka trzeba dokrecic srobe. Sluzy do tego klucz dynamometryczny (klucz ze skala ktora pokazuje jak mocno dokrecasz srube). Momenty sa podane w ksiazce po to aby dokrecic srobe tak aby sie nie odkrecala samoczynnie i nie zerwac gwintu.

 

P.S

Jesli sie myle to mnie poprawcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

sputnik ma racje tylko że składanie dynamem ma 2 strony

z jednej masz pewność że sie nie odkręci, a z drugiej napewno urwiesz połowe śrub ;D

 

w CZ cross kiedyś zawziąłem się z dynamem na głowice a tam jest 17 Nm to zeby tyle dokrecić musiałbym silnik wbetonować w posadzke i mieć 2 metrową dźwignie (żart oczywiście) ale naprawde 17 na głowicy było ciężko wycisnąć

 

tak wiec proponuje wszysko do oporu i dociągnąć żeby poprawić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w CZ cross kiedyś zawziąłem się z dynamem na głowice a tam jest 17 Nm to zeby tyle dokrecić musiałbym silnik wbetonować w posadzke i mieć 2 metrową dźwignie (żart oczywiście) ale naprawde 17 na głowicy było ciężko wycisnąć  

 

A ja u siebie głowice muszę dokręcać 28-32 Nm :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sputnik ma racje tylko że składanie dynamem ma 2 strony

z jednej masz pewność że sie nie odkręci, a z drugiej napewno urwiesz połowe śrub ;D

Wczoraj bawiłem się takim kluczem i ukręciłem jedną śrubę trzymającą tylną zębatkę :D Możliwe, że już wcześniej była ukręcona. Fakt faktem, że jest pozamiatane i muszę skombinować nową. W manualu Haynes'a który mam do większości śrub podane są odpowiednie zakresy z momentami dokręceń, także można dokręcać wedle własnego uznania, nie za dużo i nie za mało jednocześnie.

Boniek

gg 644826

Yamaha TDM900

Bikepics // Nefre FCI // lotnictwo.net.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...