Skocz do zawartości

Yamaha XJ750F 85rok i problem ze ssaniem


ladzior
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Szukam od dluzszego czasu rozwiazania mojego

problemu. Mam Yamahe XJ750F (model 41Y - silnik 750

ccm ale obudowana jak 900F). Japonczycy niestety wsadzili

do niej gazniki firmy Hitachi... Od zakupu mam problem ze

ssaniem i mimo wielu prob nie udalo mi sie dojsc dlaczego nie

dziala.

 

Ssanie w tych gaznikach jest rozwiazane na zasadzie dostarczenia

za przepustnice dodatkowej porcji mieszanki. Rozwiazane jest

to na zasadzie malej "komory" tuz przed kruccem silnikowym.

W momencie wlaczenia ssania podnoszone sa zaworki iglicowe

i w rzeczonej "komorze" powstaje podcisnienie ktore powinno

specjalnym kanalem zassac mieszanke z komory plywakowej.

W komorze plywakowej jest osobna "przestrzen" do ktorej

powinno sie dostawac paliwo (przez malutka dysze) oraz

jak przypuszczam powietrze druga dziurka nad poziomem paliwa

w komorze plywakowej.

 

Problem polega na tym, ze do wspomnianych "komor" ssania

przy kruccach dochodza jeszcze wezyki wyprowadzone na zewnatrz

gaznika. Z tego co mi sie udalo dowiedziec, to jest to

odpowietrzenie komory plywakowej majace odprowadzic nadmiar

oparow benzyny...

 

Cala maszyneria nie chce dzialac jak powinna - po wlaczeniu ssania

silnik radosnie zasysa powietrze przez w/w wezyki zamiast mieszanki

z dolu gaznika. Zatkac tego na stale tez nie moge, bo po dluzszej

jezdzie nie odpale silnika przez te opary.

 

Czy ktos ma jakikolwiek pomysl jak to bylo/powinno byc rozwiazane

fabrycznie ? Jakis elektrozawor zatykajacy te wezyki podczas pracy

silnika ?? Od razu dodam, ze gazniki wyczyscilem, przedmuchalem itp.

Wszystkie kanaly wewnatrz gaznika sa na 100% czyste i drozne.

 

pzdr i z gory dzieki za pomoc

ladzior, krakow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwną sprawę opisujesz opisujesz.

 

1. Czy masz system YISC w swoim motocyklu.

2. Gdzie dokłądnie wchodzą te węzyki? Czy do gniazda zaworka iglicowego ssania czy w krućce ssące?

 

Właśnie mam przed sobą gaźniki Hitachi z Yamahy XJ 650 (ozn. 5N9-00; 1X16), przypuszczam, że korpusy gaźników są identyczne i że różną się one jedynie dyszami.

 

W dolnej części korpusu gaźnika masz dwie dysze, jedna ta większa, to dysza główna, wkręcona jest ona w rozpylacz, ta mniejsza dysza obok jest od wolnych obrotów( a nie od ssania!!).

 

Kanał paliwowy do przepustniczki ssania jest w przewodzie rozpylacza. Uzyskasz dostęp do niego po wykręceniu dyszy głównej i wypchnięciu rozpylacza do góry (w kierunku przepustnicy podiśnieniowej, którą uprzednio musisz zdemontować) mniejwięcej w połowie przewodu jest otworek, prowadzi ona do przepustniczki ssania.

 

Od forntu gaźnika ( tam gdzie zakładasz filtr) masz dwie dysze powietrza , Ich przewody prowadzą do komory pływakowej, więc niewidze sensu w tym aby te weżyki odpowietrzały komory pływakowe.

 

Przypuszczam, że te węzyki są ponasadzane na adapotry (do synchronizacji) na krućcach ssący... Jeśli masz system YICS, to te adaptory powinny być zaślepione, jeśli nie, to możliwe że krućce ssące były międzysobą połączone tymi wężykami. Nie spotkałem się jeszcze z tym aby węzyki były popodłanczane do gniazd przepustnicy ssania... prawie jestem pewien, ze chodziło ci o krócce ssące. Jeśli węzyki zasysają lewe powietrze, to wpływa to barardzo negatywnie na pracę silnika i źrudło lewego powietrza musi zostać wyeliminowane.

 

Musisz totalnie rozebrać gaźniki i wszystkie dysze oraz kanały paliwowe przeczyścić preparatem carbuclean, do nabycia w larssonie, lub co peszych sklepach motoryzacyjnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Dzieki za odp!

 

Wiec co do pytan:

1) YICS mam, a jakze :D

2) Wezyki wchodza wlasnie do tych gniazd gdzie miesci sie zaworek

iglicowy ssania.

 

Niestety, nie jest tak jak myslisz ;-)

Wezyki trafiaja do kanalu ssania, tuz przed ta "komora" w ktorej

siedzi zaworek iglicowy. Moge podeslac zdjecie tego cuda :D

 

Mala dysza o ktorej pisalem to tez nie jest dysza od wolnych

obrotow. W tych moich gaznikach system ssania nia pobiera

bezposrednio paliwa z komory plywakowej tylko przez taka

malutka dyszke (srednicy moze z 3 mm) mieszczaca sie

niejako w sciance komory plywakowej.

 

Czyzbym posiadal jedyne w swoim rodzaju gazniki ? ;-)

 

pzdr

ladzior

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Młody twój mechanik, troche pochopnie się wyraził, w tych gaźnikach wybijają się osie przepustnic obrotowych, ale da się to naprawic.

 

Ladzior oglądałem twoje fotki, tak jak sądziłem korpusy gaźników mamy identyczne. Oprócz tych krućców na sławne węzyki wszystko wygląda na takie same. Napawde dziwna sprawa. Gdzie prowadzą te wszystkie wężyki... czym są zakończone...?

 

Ta teoria z odpowietrzeniem komory pływakowej wydaje mi się mylna. Gdyż i tak po zamknięciu przepustnic ssania komora plywakowa niebyła by połączona z atmosferą. A coś takiego wplywało by bardzo niekozystnie na jej odpowietrzanie. Zresztą nie ma się co zastanawiac, gdyż tak jak już ci pisałem komora jest połączona z atmosferą przez te dysze opwietrza na froncie gaźniora!

 

Słuchaj, a co by sie stało gdybyś te wązyki polączył z tymi adaporami do synchronizacji gaźników? W zasadzie powiepaliwo było by przeznie zasysane do krućców ssących... to taki mały szalony pomysł:D

 

Ps. Zrób dokłądne zdjęcia dysz gaźnika i kanałów paliwowych, pozaznaczam ci wszystko i jak chesz, to prześle ci manuala do xj 650 z opisem gaźniorów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bry wieczor.

Co do gaznikow ogolnie, to poza problemami z odpaleniem na zimno

(musze niestety grzac manetka) to sprawuja sie doskonale.

Nie ma absolutnie zadnych problemow z trzymaniem obrotow na

biegu jalowym ani jazda na otwartej przepustnicy ;-)

 

Teraz do Idaho o zagadkowych wezykach ;-)

Jak kupilem moto to one sobie w najlepsze dyndaly pod bakiem

nie podlaczone do niczego. Moje wnikliwe sledztwo przy pomocy

googla dalo mi tylko tyle, ze to jest odpowietrzenie komory

i prawdopodobnie powinno byc zatkane podczas pracy silnika.

 

Co do mylnej teorii: kiedy zaworki sa zamkniete to jak najbardziej

jest polaczenie z atmosfera ;-)

Te wezyki wychodza (z tego co udalo mi sie zaobserwowac dmuchajac

w nie) w kanal ssania tuz przed komora, w ktorej siedza zaworki iglicowe

ssania. Tak wiec, jak widzisz, nawet gdy ssanie jest wylaczone to przelot

z komory do atmosfery ma miejsce.

 

Na szalony pomysl prawde mowiac juz raz wpadlem ;-)

Mialem nawet bardziej szalony - podpiac to zywcem do paliwa z baku ;-)

A serio to nie wydaje mi sie, gdyz podcisnienie w systemie ssania powinno

sie IMHO pojawiac w momencie jego wlaczenia - a nie byc caly czas.

Mozliwe ze podessalo by paliwo z komory plywakowej, lecz mysle, ze

stala jego obecnosc przy zaworkach iglicowych ssania moglaby sie zle

skonczyc.

 

Co do serwisowki: jesli moglbym prosic na priv o rozdzial dot. gaznikow

to bylbym bardzo wdzieczny. Mam ksiazke do XJ900F (moje poprzednie

moto - niestety skradzione...) ale tam sa gazniki Mikuni.

 

pzdr

ladzior z wyjatkowymi gaznikami ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Młody twój mechanik, troche pochopnie się wyraził, w tych gaźnikach wybijają się osie przepustnic obrotowych, ale da się to naprawic.

 

ja nie mam pojecia, co tam sie dzieje, ale mowil mi to mechanik, ktory takowy motor posiadal (obecnie pracuje on w jednym trojmiejskich serwisow motocyklowych - nazwy nie przytocze - bez reklam :D ) oraz mowil mi to mechanik pracujacy w serwisie yamahy w gdansku. temat obadalem tylko dlatego, ze dwoch qmpli posiada XJ900, ale na szczescie maja mikuni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...