Skocz do zawartości

Yamaha XTZ 750 Super Tenere


Rekomendowane odpowiedzi

Gość BULLSON FOREVER
He he he he' date=' no to wszystko jasne

 

Teraz seria kolejnych pytań związanych z XTZ:D

 

Jeszcze nie mam tego motocykla, ale juz się zastanawiam np. jakie opony mu załozyć. Takie,żeby były trwałe i legitymowały się stosunkowo dobrą przyczepnoscią i ceną :DWiem trudny kompromis,ale może jest osiągalny??

 

Na jakiejś niemieckiej stronie miłośnika Tenery wyczytałem,że Michelin T66, to najlepsze opony do tego motcykla:DSame ochy i achy.

Ja jestem raczej szosowcem i nie przewiduję zapuszczania się nawet na drogi szutrowe. Tylko i wyłacznie asfalt, raz lepszy, raz gorszy jednak zawsze asfalt:D

Jakie oponki proponuja wyjadacze??

 

Ahia, jak w tym sprzęcie z suchą misą olejową sprawdza się poziom oleum w silniku?? Robi się to na ciepłym silniku??

[/quote']

Jezdze na T66 i bardzo je chwale-potwierdzam te ochy i achy. Chyba nie ma drugich tak trwałych opon. Na suchym trzymaja sie bardzo dobrze-mozna je pozamykac. Namokrym jezdze ostroznie-wolniej niz na suchym, tak ze nie wiem jak zachowuja sie wprzy elstremalnej jezdzie w deszczu.

Jezeli zamierzasz jezdzic tylko po asfalcie to Super Tenera nie jest dla ciebie. Bardziej zadowolony bedziesz z TDMa - mocniejszy, szybszy (wieksza pojemnosc),lepsze hamulce, nie poszerza sie tak bardzo jak XTZ po zamocowaniu kufrów (TDM ma nisko tłumiki).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm chcę posmakować w dużych enduro i napaliłem się na Tenerę:D

Może jak już ją zakupię i pobrykam co nieco, to odkryję zalety jazd dużym enduro i na jakieś szuterki może się zapuszczę:D

Do wszystkiego trzeba dochodzić stopniowo:D

 

Co do TDM, to nawet ten sprzęt mi się podoba, jednak czasami mam mieszane odczucia co do walorów wizualnych:D. W większości zbiera bardzo dobre opinie. Takie przynajmniej znalazłem na preclach.

Drażni mnie trochę mały zbiornik paliwa, ten wygląd, nie za bardzo wygląda na enduro:D

Sprawa do przemyślenia, jednak bardziej skłaniam się w stronę Tenery.

Duży motocykl dla takiego duzego chłopczyka jak ja;)

Najlepszym dowodem na istnienie obcej inteligencji w kosmosie jest to, że nas nie odwiedzają...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość BULLSON FOREVER

Drażni mnie trochę mały zbiornik paliwa, ten wygląd, nie za bardzo wygląda na enduro:D

TDM to nie enduro, tak jak Varadero, V sztorm itp. To sa motocykle na gorsze drogi, ale na drogi. Prawdziwe podróżne enduro (po zaprzestaniu produkcji XRV) juz chyba nie jest produkowane przez nikogo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość BULLSON FOREVER

A.... i zwróć uwagę znawco, że w Dakarze startowała XTZ ....... tyle że 660 czyli singiel bazujący na XT600.

 

W Dakarze jechała XTZ z silnikiem o poj 850 i wygrywała go 6 krotnie. Kierowcą był Stephane Peterhansel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porównałem sobie dane techniczne XTZ i TDM.

 

Przyznam szczerze,że osiągi TDM sa nieznacznie lepsze. Przyspieszenie lepsze zaledwie o jedną sekundę, a prędkośc maksymalna większa o jakieś 12 km/h - dla mnie żadna różnica.

TDM ma mniejsze skoki zawieszenia, i wypada dosyć blado w konfrontacji z XTZ8)

 

Już wiem co wezmę:D

Najlepszym dowodem na istnienie obcej inteligencji w kosmosie jest to, że nas nie odwiedzają...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość BULLSON FOREVER
Porównałem sobie dane techniczne XTZ i TDM.

 

TDM sa nieznacznie lepsze. TDM ma mniejsze skoki zawieszenia, i wypada dosyć blado w konfrontacji z XTZ8)

 

Już wiem co wezmę:P

Turystyczne enduro to najfajniejsze motocykle, a szczególnie XTZ. Szybkie na szosie, nadajace sie w lekki teren, na szutry, a nawet po piachu da sie jechac. Jesli kupisz XTZ w dobrym stanie na pewno bedziesz zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz BULLSON, z tymi motocyklami, to ja mam zagwóźdźkę od dłuższego czasu:D

Odkąd sprzedałem GSXR, to się zastanawiałem na co się tutaj zasadzić??

 

Nakeda miałem, ściga miałem, przydał by się motocykl nieco bardziej uniwersalny, odporny na Nasze dziurawe drogi, nie za ciężki, nie za lekki,żeby po drodze mną nie miotało;)Stosunkowo szybki, ale niezbyt porywczy,żeby mnie nie kusiło, bo ja jak już wsiadam, to grzeję na maksa;)Duży zbiornik paliwa, możliwość zabrania większego bagażu i ewentualnie pasżera-ki:D Singiel za mało, cztery cylindry za dużo, wyszło,że dwa, pojemnośc nie mniejsza niż 750 i nie większa niż 1000:D Czasami po szutrach też się fajnie przejechać:P

Jakoś tak mi się z tych przemyślań wyłoniła XTZ:)

 

W ogóle już wczesniej miałem smaczki na coś endurowatego.

 

Smigałem kiedyś sporo Aprilią Pegaso 650 i bardzo milusio mi się jeździło, jednak brakowało trochę koników i jednego cylindra, więc wyłoniła się XTZ i przy tym pozostanę8)

 

Przeglądałem inne fora, czytałem wątki na preclach, przeglądałem prasę i zaprzyjaźniłem się z GOOGLE, żeby dowiedzieć się jak najwiecej:D

 

Pomyślałem jeszcze o XRV, ale za tą kasę za jaką chodzą roczniki 93-95, można mieć taką Tenerę,że głowa mała;)

 

Tak w ogóle, to własnie XTZ pasuje mi do wątku Ryżego na temat motocyklowego, złotego środka, he he he:P

Najlepszym dowodem na istnienie obcej inteligencji w kosmosie jest to, że nas nie odwiedzają...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

He he he, to by nie był zły pomysł:P

 

XRV vs. XTZ ;)

 

Coś się wymysłi:D

 

A teraz mi się wpsomniało i dopiszę :P

 

Z tym spotkaniem to dobra myśl, bo jak zakupię już upragnionego rumaka, to chcę jechać na jurę krakowsko-częstochowską. Jestem z Zabrza,moja panna jest z Częstochowy i jak cos, to tam można trochę "pohardcorzyć" :P

 

Ma nawet niedaleko kawałek działki i domek z palet, gdzie mozna przenocować ;) :P :P

Najlepszym dowodem na istnienie obcej inteligencji w kosmosie jest to, że nas nie odwiedzają...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość BULLSON FOREVER

 

Smigałem kiedyś sporo Aprilią Pegaso 650 i bardzo milusio mi się jeździło' date=' jednak brakowało trochę koników i jednego cylindra, więc wyłoniła się XTZ i przy tym pozostanę8)

 

[/quote']

 

Tez jezdzilem i musze przyznac, ze jezdzilo mi sie do d... Przy zwalnianiu do 5km/h musiałem redukwac o 3 biegi (w moim bez redukcji), ale najgorsze był potezne wibracje - wlusterkach obraz rozmazany, to samo z "zegarami" cały czas drżą, zreszta wszytsko drży-po prostu-tak jak napisałes-brak drugiego cylindra.

 

Ja podjąłem decyzje, ze jesli bede zmieniał motocykl (z MZ) to tylko na turystyczne enduro, po tym jak przejechałem sie jakies 25km na XRV w Bieszczadach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

od tygodnia jestem szcześliwym posiadaczem Tenery,nie podejmuje dyskusji gdzie sie łatwiej wymienia łańcuszek itp bo nigdy tego nie robiłem i nie wiem. Jak ktoś potrzebuje Serwisówke do tenery to pisać meile to wyśle <problem w tym ze po angielski>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...