Skocz do zawartości

! Zapłon elektroniczny - budowa schematy zasada dzialania !


Gość Hausi
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Chcial bym sobie zalozyc do swojej jawy zaplon elektroniczny i mam prosbe jesli mogli byscie mi podzucic jakies schematy wykonania zaplonu elektronicznego jego zasady dzialania itp i itd... poniewaz sam chcial bym sobie go wykonac juz gotowy kosztuje ok 250zl a to nie male pieniadze i przypuszczam ze idzie zrobic taniej, szukalem juz w archiwum ale nic nie zanalazlem w internecie takze nie dalo sie znalesc sa tylko powierzchowne schematy a ja chcialbym dokladny schemat budowy :) :) :D :( :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Tez planuje sobie zlozyc samemu elektroniczny zaplon, wiec podepne sie pod posta.

 

Jak na razie sa 3 opcje:

1.Jak juz napisal moj poprzednik:

www.republika.pl/izi

Przejrzyj najpierw ta stronke, tylko sie nie przerazaj, ze to zbyt skomplikowane, ja rozwazam na razie zbudowanie samego modulu, bez sterowania wyprzedzeniem zaplonu.

 

2.Zastosowanie 1 sekcji modułu z ukladu zaplonowego do wartburga.

http://www.wartburg.neostrada.pl/ezap.htm

Tutaj pozostaje przerywacz, wiec na razie niezbyt mi sie podoba to rozwiazanie i generalnie uklad ma wiecej elementow niz poprzedni.

 

3.Zastosowanie ukladu z www.elektroda.pl

W tym przypadku jest problem z dostaniem najwazniejszego scalaka.

 

Schematy do kazdego z ukladow leza na FTPie -> ftp://mz:[email protected]/tech_stuff/z...n_elektroniczny

 

Moze ktos ma w swoim moto dzialajacy uklad zrobiony na podstawie ktoregos schematu i moglby sie podzielic doswiadczeniem?

 

 

pozdr.

Luk

 

 

PS. I jeszcze cos do poczytania (z archiwum grupy pl.rec.motocykle):

http://tinyurl.com/6bb6s

http://tinyurl.com/3okon

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli checie sam moduł to nie opłaca go się robić

Na jakiej podstawie to stwierdziles?

zajrzyjcie na digitech (niepamietam adresu strony )

www.republika.pl/digitech

 

Czy ktos moglby sie wypowiedziec o tych modulach? Ewentualnie wrzucic schemat ktoregos, bo na stronie nie ma zadnych konkretnych informacji.

 

 

pozdr.

Luk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam ten za 230 zl od typa z Poznania i szczerze powiem ze szkoda by mi bylo czasu i pieniedzy na cos niepewnego. Zrobilem ponad 3000 km na tym module i jest za*eb!sty. Zadnych problemow z odpalaniem' date=' startem spod swiatel. ZERO obslugi. A!! I spalanie spadło...[/quote']

 

230 zeta??? 8O

To chyba wole wydac 30 zl i sie troche pobawic.

Podasz jakies szczegoly dot. tego modułu?

 

 

pozdr.

Luk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie nie byloby zabawne testowanie niesprawdzonego modulu na wlasnym silniku. Pomysl co bedzie jak Ci lozyska poojda przez iskre w niewlasciwym momencie... sama przyjemnosc + kasa.. O module nie da sie nic wiecej napiasc niz:

- jest na fotodiodach

- sam modul jest zalany jakims badziewem i nie da sie go ogladnac

- jest spoko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie nie byloby zabawne testowanie niesprawdzonego modulu na wlasnym silniku.

A mnie akurat bawi testowanie na wlasnym' date=' bo niby na czyim mam testowac jak nie na swoim. :P

Pomysl co bedzie jak Ci lozyska poojda przez iskre w niewlasciwym momencie... sama przyjemnosc + kasa..

Bez przesady, przeciez punkt wyprzedzenia zaplonu ustawia sie na niepracujacym silniku, a pozatym jak bede mial uklad na transoporze to mam 100 razy wieksza pewnosc ze wyprzedzenie zaplonu ustawie dokladniej niz na przerywaczu. Ale zostawny temat testowania na pozniej.

O module nie da sie nic wiecej napiasc niz:

- jest na fotodiodach

Masz mozliwosc wykonania zdjec? Chodzi mi glownie o czujnik na wale, czy tez jest w jakiejs obudowie i nic nie widac?

 

 

pozdr.

Luk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez przesady' date=' przeciez punkt wyprzedzenia zaplonu ustawia sie na niepracujacym silniku, a pozatym jak bede mial uklad na transoporze to mam 100 razy wieksza pewnosc ze wyprzedzenie zaplonu ustawie dokladniej niz na przerywaczu. [/quote']

 

Wlasnie!!! I tu doszlismy do sedna sprawy, zaplon jaki mam ma wgrana zmienna charakterystyke wyprzedzenia zaplonu w zaleznosc od obrotow silnika.

 

Nie mialem ochoty tez testowac patentow w srodku sezonu... gdyby lozyska padly to bym mial zamiast smigania remoncik.

 

Jak sie wybiore do garazu to cos pstrykne. Ale nie obiecuje ze to bedzie zbyt szybko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Wlasnie!!! I tu doszlismy do sedna sprawy' date=' zaplon jaki mam ma wgrana zmienna charakterystyke wyprzedzenia zaplonu w zaleznosc od obrotow silnika. [/quote']

A, no to trzeba bylo tak od razu :P Uklad jest programowalny czy ma z gory wpisana mape zaplonu?

Jak sie wybiore do garazu to cos pstrykne. Ale nie obiecuje ze to bedzie zbyt szybko.

Spox, jakby co to wrzuc na FTP (link w podpisie)

 

 

pozdr.

Luk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Charakterystyka jest z gory zaprogramowana' date=' jest model z dwoma zmienianymi przelacznikiem opcjami:

-sport (normalna jazda solo, lub z lekkim pasazerem)

-turystyka z koszem (duze obciazenia)[/quote']

A w jakim moto masz ten uklad?

Bo do kazdego motocykla to musi byc programowane indywidualnie.

Masz moze jakis kontakt do goscia ktory to sprzedaje, adres strony or sth.?

 

 

pozdr.

Luk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...