Skocz do zawartości

Drag Star XVS 650A Classic


rzemol
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

:ehz: Zakupiłem teraz późną jesienią Yamaszkę taką jak w tytule. Nie mam instrukcji obsługi no i żadnych doświadczeń jeśli chodzi o ten sprzęt. Aura dla początkującego motonity też nie sprzyjająca.TYLKO dużo chęci. Mimo tych komplikacji wyrwałem się jednak na mały rekonesans. I tu przechodzę do meritum sprawy. Podczas przejażdżki zauważyłem całym ciałem wibracje. Na różnych forach różni ludzie różnie piszą. Ktoś napisał, że owszem występują w zakresie 100-120 czy w trochę innym przedziale, ale potem ustępują, a najbardziej optymalna prędkość to 130km/h wówczas słychać tylko cicho szumiący silnik i inne tego typu dziwne stwierdzenia. W moim przypadku przy około 130 (chwilowa) mało nie rozleciał się sprzęt a ja razem z nim. Czy są to normalne objawy? Czy coś jest z geometrią? Sprzęt posiada dosyć duże sakwy, czy to może być powodem? Pomóżcie starszemu człowiekowi.

Pozdrawiam.

Rzemol

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiscie, sakwy na poczatek zdejmij. Tak jak przy kufrach przekraczanie 120-130 moze byc przy tych wiekszych zupelna odmiana charakterystyki prowadzenia sie motocykla. Jesli nie ustanie wspomniane zjawisko, a moze nawet wczesniej i na mniejszej niz 100 predkosci zawiez moto do dobrego warsztatu: niech sprawdza czy masz wszystko podokrecane, czy kola wywazone i napompowane do odpowiedniego cisnienia a rama, glowka i widelec trzymaja pion i poziom.

Jestes pewny, ze to co czujesz ze strony silnika to wibracje czy moze raczej stukowe spalanie? Poszukaj najblizszego sobie kompetentnego CYC'ka (www.motocyc.pl) - niech poczuje, poslucha, podpowie, bo tych maszyn jest troche w klubie. Odezwij sie w razie trudnosci na priva - bez krepacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc

Jestem bardzo zdziwiony tym co piszesz rzemol 8O

Troche jezdzilem na XVS-ach a jechalem kazdym, na pewno najlepiej prowadza sie Classic-i co do 650 (nie zaleznie cze zwykly czy classci) to na pewno powyzej 120 pojawiaja sie sie wibracje na podnozkach i kierownicy i jest to normalny objaw do 150 ciagle sie nasilaja i nic z tym nie zrobisz to poprostu silnik sygnalizuje ze zaraz sie skoncza mu obroty :lol: sakwy raczej do tego nic nie maja no chyba ze masz je zle przymocowane ale nie zaszkodzi je sciagnac. Zacznij raczej od sprawdzenia cisnienia w oponach jezeli dobrze pamietam to chyba 2atm przod i 2,5atm tyl, sprawdz luz na glowce ramy i lozyska kol no i jezeli to nie pomoze to do serwisu i sprawdzenie wywazenia przediego kola moze tez byc uszkodzone plutno w oponie.

Powodzenia w poszukiwaniach :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[serce maszyny do widlasta dwójka o mocy 40 KM. Nie jest to wiele, ale zdecydowanie wystarczająco, żeby przemykać w miejskim tłoku. Silnik całkiem nieźle zbiera się. Pracuje elastycznie na wszystkich biegach. Podczas wypadów za miasto optymalna prędkością jest 130 km na godzinę. Silnik mruczy wówczas mile, a opór powietrza jest do zniesienia. Znacznie gorzej jest gdy rozpędzimy maszynę do maksimum, czyli jakiś 160 km/h/. Siła wiatru jest nie do zniesienia, wygodna do tej pory pozycja kierowcy traci swoje zalety. Niezbyt miłe wibracje dają dać znać o sobie i lekko zaczyna szczypać w tyłek. ]

To jest informacja przeczytana na innym forum - co prawda dotyczy XVS650 - i stąd moje pytanie. A faktem jest, że będąc podniecony pierwszym wyjazdem nie sprawdziłem nawet poprawności zapięć sakw, o ciśnieniu w kołach nie wspomnę.

To się już nie zdaży.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze to mowa nie o 650 ale o 1100 byla bardziej przekonuje mnie ten przedzial predkosci, dla jakich mialyby byc odczuwalne "wibracje". Otoz z moich doswiadczen (dwie 650-ki i 2x1100) wynika, ze wibracje pochodzace z trudnosci w dialogu miedzy silnikiem i walem kardana, na V-tym biegu, dla mniejszego Drag Stara to 80-100 km/h, dla wiekszego 120-140.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ze wibracje pochodzace z trudnosci w dialogu miedzy silnikiem i walem kardana, na V-tym biegu, dla mniejszego Drag Stara to 80-100 km/h, dla wiekszego 120-140.

 

Fakt jest tak, choć generalnie w niczym to nie przeszkadza. Kwestia przyzwyczajenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie w XVS 650 są wibracje, w moim miedzy 90 a 100 km/h.

Natomiast pow. 120 tylko wiatr daje popalić. Sakwy raczej nie mają na to wpływu, sam mam duże, turystyczne.

Skoro to nowy nabytek najlepiej udać sie do zaufanego mechanika, niech go dokładnie sprawdzi ,żeby na wiosnę nie było niespodzianek

 

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

 

Jestem użytkownikiem tego motocykla od 5 lat - wibracje pojawiają się między 90 a 100 km/h - taki silnik (widlasty), taka moc i taka pojemność - z tego połączenia się to bierze. Powyżej tej prędkości wibracje znikają silnik po prostu wchodzi na "inne" obroty i inaczej współpracuje z wałem kardana. Wibracje, o których wspominam są niewielkie, tak często jest przy silnikach w układzie V - spore to są np. w HD z silnikami Evolution. Sakwy na pewno nie maja tutaj znaczenia, jeżdżę z sakwami , jeździłem również bez wibracje przy prędkościach , o których wspominałem są zawsze. Ale oczywiście jeżeli motocykl to nowy nabytek z "drugiej ręki" - to proponuję sprawdzic wszystko o czym wspominali moi poprzednicy.

 

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:lol: Wielkie dzięki Panowie za pomoc. Chyba znalazłem. Zdjąłem profilaktycznie sakwy, napompowałem opony :oops: (to było najważniejsze) i jazda. Wibracje w tamtym wydaniu zniknęły. Ale...

podczas jazdy z prędkościami 80-100 może mniej, może więcej, nie ważne, na biegu czy luzie przebijały się do mojego ucha odgłosy przypominające wysypane drobne w pralce - nieregularne, metaliczne chrobotanie. Nie wiem co to mogło być. Jeśli macie pomysły doradźcie proszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Oddałem sprzęta na przegląd i chłopcy w serwisie zwrócili uwagę na prawie wszędzie poodkręcane nakrętki i śruby, szczególnie w tylnej części. Ma to pewnie związek z opisywanymi przez wielu wibracjami. Dobrze, że nie zgubiłem gdzieś błotnika, a może czegoś więcej. Poprzedni właściciel widać nie miał czasu na serwis. Tak bywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jakie są koszty przeglądów okresowych dla tego modelu - interesują mnie autoryzowane serwisy. Na co zwracać uwagę swoją i serwisu po przebiegu 18000 km. Co należałoby wymienić,a na co się nie zgadzać?

Spoko. Pytanie teraz dotyczy sprzęta kolegi. Chciał żebym pytał to pytam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...