Skocz do zawartości

Africa Twin


gossy
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość BULLSON FOREVER

Moj kumplel w XTZ zrobił taka przeróbke - do lampy tylko od długich wsadził zarówke H4, z tym ze zrobił sobie opcje - dodatkowy przełącznik, którym włącza drugą lampe od krótkich. Stawierdził jednak, ze kiepsko to swieci (relfektor nie jest zaprojektowany pod zarówke H4).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odbłyśnik jest ten sam, inne jest tylko szkło reflektora które rozprasza światło.

U mnie wraz z przekaźnikami działa to wszystko jak najlepiej.

Wsadziłem jeszcze żarówki Philips premium i jest naprawdę jasno.

Tyle że naprawdę dużo dają te przekaźniki.

Proponuje pomierzyć te spadki napięć.

Wziąć miernik, włączyć światła i nastawić zakres pomiarowy na woltach i przytknąć jedną końcówkę do bieguna dodatniego akumulatora a druga do konektora żarówki.

Da to prawdziwy obraz jakie straty sa w instalacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to znaczy ze jak swieci jedno to szwajcarska wersja? chyba nie bardzo, bo wiele bylo by szwajcarskich

na poczatku było wymienione stukajace sprzegło, ten temat jest szerzej opisany na www.africatwin.prv.pl => patrz forum, temat rzeka, aczkiolwiek trzeba z nim żyć :banghead:

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to znaczy ze jak swieci jedno to szwajcarska wersja? chyba nie bardzo, bo wiele bylo by szwajcarskich

na poczatku było wymienione stukajace sprzegło, ten temat jest szerzej opisany na www.africatwin.prv.pl  => patrz forum, temat rzeka, aczkiolwiek trzeba z nim żyć   :banghead:  

pozdro

Tyle że wersje które świeciły dwoma reflektorami miały zamontowane słabsze żarówki po 35 W każda.

Chyba włoskie i szwajcarskie wersje tak miały, ale dokładnie nie pamiętam.

Na 100% nie było takiej wersji aby świeciła oba reflektorami i miała żarówki H4 po 55W każda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Moja VFR (wersja japońska) posiada lampę, która jaest dzielona na pół. Oba szkła są takie same a różnią się tylko symetrią. Już na wstępie chcę powiedzieć, że przy włączonych światłach mijania świeca się dwa reflektory.

Żarówki w reflektorach (bardzooooo nietypowe) H4 12V 45/45 W. Dostępne tylko za granicą (Japonia, Kanda, USA). Różnią się nie tylko mocą ale i bazą żarówki (okrągły pierścień) Pierścień ma pod innym kątem rozstawione nóżki dolne.

 

Kupiłem dwie żarówki H4 60/55W typowe. Po rozlutowaniu pierścienia z oryginalnej żarówki i założenia go na nową wszystko jest ok. Nie wiem tylko czy różnica pomiędzy oryginalnymi, a nowymi H4 w tym wypadku 20 W na dwóch żarówkach będzie bardzo odczuwana przez mój alternator.

 

Z moich ustaleń wynika, że żarówki 45/45W były montowane do Hondy VFR 750 (1990-2001) i Honda Paneuropean. W stanach żarówka jest droga bo kosztuje jakieś 26 $. W Boldorze krzykneli mi 150 PLN za sztukę.

 

 

Późńiej podam stronkę internetową gdzie wyjaśnione jest jak można przerobić żarówkę H4 45/45 na H4 60/55 aby wszystko grało.Dużo ludzi w USA i Kanady narzeka na to rozwiązanie bo nietypowe żarówki można kupić tylko u dealerów motocyklowych. Sami amerykanie przerabiają żarówki... ;) Na mój pomysł wymiany bazy żarówki wpadłem sam i przy pomocy palnika ;) i lutownicy wszystko jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Tyle że naprawdę dużo dają te przekaźniki.

 

A moze mnie ktos oswiecic, coz to takiego ten przekaznik i jak go zamontowac? Bo jak na razie polaczylem oba reflektory w szereg.

Prawy byl H1, ale podmienilem na H4. Wydaje mi sie, ze tez prawy - moze z wersji wloskiej?

 

 

 

XTZ750

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A moze mnie ktos oswiecic, coz to takiego ten przekaznik i jak go zamontowac?

sterowany napieciowo zestyk :mrgreen: mowiac prosciej malym pradem plynacym przez cewke przekaznika jestes w stanie zalaczyc duzy prad, czyli nie ma spadku napiecia na wylaczniku, bo wylacznik zalacza obwod wzbudzenia cewki przekaznika, a ta zwiera porzadny styk przez ktory mozesz (w zaleznosci od przekaznika samochodowego) puszczac od 10-70A. koszt na zlomie to 2zeta, w sklepie od 5-20 w zaleznosci od typu. standardowe oznaczenia koncowek przekaznika to: 30,85,87. jezeli pomiedzy 30 i 85 przylozysz napiecie (np. wylacznik swiatel) to zostanie zwarty styk 30 i 87, wiec niejako dublujesz wylacznik i go odciazasz pradowo. nie ma spadku napiecia na wylaczniku, swiatla swieca mocniej, bo dostaja wieksz napiecie na zarowki.

 

Bo jak na razie polaczylem oba reflektory w szereg.

 

nie chce kwestionowac i sie klocic - Twoj motor, ale prawdopodobnie polaczyles je rownolegle :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...