Skocz do zawartości

SHL m17 gazela


miklass
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jednak są wystarczające różnice by nie powiedziec ze to są te same silniki, np. kolo zamachowe, inne lozysko igielkowe w korbowodzie, inna ilosc żebów na koszu sprzęgłowym, jak sie nie myle to inne króćce gaźnika.

P.S. Miklas gdybys potrzebowal cos z drobiazgow do Gazeli to daj znac, moze cos znajde, bo troche mi jeszcze zostalo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oj z kołem zamachowym sie zgadzam ale po częsci...

Kumepl ma oryginał gazelke ale rocznik 7 coś i ma silnik z wirnikiem...jedyne czym sie rózni to wgłebieniem w karterach i porzesuniętym w prawo cylinrem...

A pierwsze shl gazela oczywiscie miały magneto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem wszystkie SHL M17 mialy magneto, tyle ze magneta sie kreci wśród cewek a nie naokolo. Błedne jest twierdzenie ze to jest altrenator, bo jak wiemy alternator posiada szczotki, komutator itd. A w Gazeli jest zastosowana prądnica (podobna do stosowanej w Jawkach 50). Mówiąc o kole zamachowym mówiłem o tym co znajduje się pod zebatką na wale od strony sprzęgła. W WSK 175 znajduje sie zamiast tego pierścień dystansowy.

Ale jak napisalem na początku to jest moje zdanie, i ktos sie moze z nim nie zgodzic.

P.S. Jesli ktos mi moze wytlumaczyc dlaczego w instrukcjach, opisach Gazeli prądnica zazywana jest na przemian z alternatorem to chętnie wysłucham bo kazdy moze sie mylić.

Pozdrowiam

Pazdi/Nazi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem wszystkie SHL M17 mialy magneto, tyle ze magneta sie kreci wśród cewek a nie naokolo. Błedne jest twierdzenie ze to jest altrenator, bo jak wiemy alternator posiada szczotki, komutator itd. A w Gazeli jest zastosowana prądnica (podobna do stosowanej w Jawkach 50). Mówiąc o kole zamachowym mówiłem o tym co znajduje się pod zebatką na wale od strony sprzęgła. W WSK 175 znajduje sie zamiast tego pierścień dystansowy.

Ale jak napisalem na początku to jest moje zdanie, i ktos sie moze z nim nie zgodzic.

P.S. Jesli ktos mi moze wytlumaczyc dlaczego w instrukcjach, opisach Gazeli prądnica zazywana jest na przemian z alternatorem to chętnie wysłucham bo kazdy moze sie mylić.

Pozdrowiam

Pazdi/Nazi

 

Więc może ja conieco dodam od siebie, z elektrycznego punktu widzenia :)

To że w instrukcji raz jest pisane prądnica a raz altarnator to chyba wynika tylko z niewiedzy tego kolesia który jąpisał, bo prądnica to jest maszyna elektryczna prądu stałego a alternator prądy przemiennego, mają całkowicie odmienną konstrukcję i właściwości elektryczne. Gazeli się nie przyglądałem, ale miałem kiedyś wsk 175 i tak się magnes kręcił wewnątrz uzwojeń i w zasadzie jest to rodzaj altarnatora, tyle że o stałym wzbudzeniu bo ma magnes trwały, a nie jak "prawdziwy" altarnator gdzie wzbudzenie jest regulowane wartością prądu płynącego przez uzwojenie wzbudzenia znajdujące się na wirniu (prąd do niego właśnie doprowadzany jest poprzez szczotki i perścienie ślizgowe). W zasadzie konstrukcja tego urządzenia jest podobna do tago z 99% japoni, tam też się magnes kręci tyle że inaczej są uzwojenia połączone (w gwiazdę) no i już jest regulator którego działanie jednak jest inne niż tego z alternatorów z regulowanym wzbudzeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile zębów? Niepamiętam przy okazji jak bede w moim garażu to policze po mam obydwa kosze (z WSK i z SHL) ale iwem ze sie roznily. A z tym lozyskiem to przy najblizszej okazji napisze, musze tylko znalezc ten artykul. Pisalo tam cos, o twardosci igielek, i chyba koszczek w WSK juz jest - ale naprawde teraz to co napisalem to mi tylko zaswitalo, a pewne informacje napisze jak tylko znajde ten artykul.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nizin a powiedz mi czy da sie do wsk 175 wsadzić jkikolwiek alternator?

 

Hmm, szczerze mówiąc to wątpię czy jakiś się tam zmieści. Alternator jest dość "długi" i może zabraknąc miejsca pod deklem, poza tym musiałbyś jakos dopasować gniazdo w wirniku do czopu na wale i zgrać to dokładnie żeby zapłon był w odpowiednim miejscu :D, a wiadomo jak czuły jest silnik na kąt wyprzedzenia zapłonu no i jakoś stojan jeszcze trzeba przykręcić do karteru. Do tego dochodzi konieczność przerobienia instalacji: montaż regulatora i prostownika trójfazowego (6 diód + 3 do kontrolki ładowania) no i odpowiednie okablowanie. Wiem ze w wsk ładowanie to prawie nie istnieje, ale nie wiem czy przeróbka się opłaci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mozna by pokombinowac ale dekliel musiał bys rozwiozac podobnie jak w cz takie wygiencie na altek !!

to by było cos najlepiej zastosowac alter od mz z zapłonem bezstykowym!!

co do krzywki zawsze mozna ją zmienic :D zapłon od jawki da sie włozyc do 125 to czemu nie maiło by sie dac włozyc altka od mz do 175

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...