miklass Opublikowano 28 Listopada 2004 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2004 ma tu ktoś coś takiego?? Kupiłem wczoraj i szukam użytkowników. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NAZI Opublikowano 28 Listopada 2004 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2004 Ja byłem użytkownikiem tego motocykla wczesniej, ale w razie czego sluze pomocą.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 29 Listopada 2004 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2004 silnik w tej shl jest juz bardzo podobny do tego z wsk 175 wiec wiekszosc uzytkownikow wsk 175 bedzie ci mogła pomuc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paho Opublikowano 29 Listopada 2004 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2004 silnik jest identyczny...z paroma róznicami:P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NAZI Opublikowano 1 Grudnia 2004 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2004 Jednak są wystarczające różnice by nie powiedziec ze to są te same silniki, np. kolo zamachowe, inne lozysko igielkowe w korbowodzie, inna ilosc żebów na koszu sprzęgłowym, jak sie nie myle to inne króćce gaźnika.P.S. Miklas gdybys potrzebowal cos z drobiazgow do Gazeli to daj znac, moze cos znajde, bo troche mi jeszcze zostalo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paho Opublikowano 2 Grudnia 2004 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2004 oj z kołem zamachowym sie zgadzam ale po częsci...Kumepl ma oryginał gazelke ale rocznik 7 coś i ma silnik z wirnikiem...jedyne czym sie rózni to wgłebieniem w karterach i porzesuniętym w prawo cylinrem...A pierwsze shl gazela oczywiscie miały magneto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NAZI Opublikowano 2 Grudnia 2004 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2004 Moim zdaniem wszystkie SHL M17 mialy magneto, tyle ze magneta sie kreci wśród cewek a nie naokolo. Błedne jest twierdzenie ze to jest altrenator, bo jak wiemy alternator posiada szczotki, komutator itd. A w Gazeli jest zastosowana prądnica (podobna do stosowanej w Jawkach 50). Mówiąc o kole zamachowym mówiłem o tym co znajduje się pod zebatką na wale od strony sprzęgła. W WSK 175 znajduje sie zamiast tego pierścień dystansowy.Ale jak napisalem na początku to jest moje zdanie, i ktos sie moze z nim nie zgodzic.P.S. Jesli ktos mi moze wytlumaczyc dlaczego w instrukcjach, opisach Gazeli prądnica zazywana jest na przemian z alternatorem to chętnie wysłucham bo kazdy moze sie mylić.PozdrowiamPazdi/Nazi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nizin Opublikowano 3 Grudnia 2004 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2004 Moim zdaniem wszystkie SHL M17 mialy magneto, tyle ze magneta sie kreci wśród cewek a nie naokolo. Błedne jest twierdzenie ze to jest altrenator, bo jak wiemy alternator posiada szczotki, komutator itd. A w Gazeli jest zastosowana prądnica (podobna do stosowanej w Jawkach 50). Mówiąc o kole zamachowym mówiłem o tym co znajduje się pod zebatką na wale od strony sprzęgła. W WSK 175 znajduje sie zamiast tego pierścień dystansowy.Ale jak napisalem na początku to jest moje zdanie, i ktos sie moze z nim nie zgodzic.P.S. Jesli ktos mi moze wytlumaczyc dlaczego w instrukcjach, opisach Gazeli prądnica zazywana jest na przemian z alternatorem to chętnie wysłucham bo kazdy moze sie mylić.PozdrowiamPazdi/Nazi Więc może ja conieco dodam od siebie, z elektrycznego punktu widzenia :) To że w instrukcji raz jest pisane prądnica a raz altarnator to chyba wynika tylko z niewiedzy tego kolesia który jąpisał, bo prądnica to jest maszyna elektryczna prądu stałego a alternator prądy przemiennego, mają całkowicie odmienną konstrukcję i właściwości elektryczne. Gazeli się nie przyglądałem, ale miałem kiedyś wsk 175 i tak się magnes kręcił wewnątrz uzwojeń i w zasadzie jest to rodzaj altarnatora, tyle że o stałym wzbudzeniu bo ma magnes trwały, a nie jak "prawdziwy" altarnator gdzie wzbudzenie jest regulowane wartością prądu płynącego przez uzwojenie wzbudzenia znajdujące się na wirniu (prąd do niego właśnie doprowadzany jest poprzez szczotki i perścienie ślizgowe). W zasadzie konstrukcja tego urządzenia jest podobna do tago z 99% japoni, tam też się magnes kręci tyle że inaczej są uzwojenia połączone (w gwiazdę) no i już jest regulator którego działanie jednak jest inne niż tego z alternatorów z regulowanym wzbudzeniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NAZI Opublikowano 3 Grudnia 2004 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2004 Czyli jednak mialem racje ze nie jest to taki normalny alternator :) I dzieki za wyjasnienia. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 4 Grudnia 2004 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2004 sorry chłopaki ale mozecie mi dokladniej powiedziec ile sie ruzni to łozysko w korbowodzie ?? I ile jest wiecej/mniej zebow na koszu ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NAZI Opublikowano 5 Grudnia 2004 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2004 O ile zębów? Niepamiętam przy okazji jak bede w moim garażu to policze po mam obydwa kosze (z WSK i z SHL) ale iwem ze sie roznily. A z tym lozyskiem to przy najblizszej okazji napisze, musze tylko znalezc ten artykul. Pisalo tam cos, o twardosci igielek, i chyba koszczek w WSK juz jest - ale naprawde teraz to co napisalem to mi tylko zaswitalo, a pewne informacje napisze jak tylko znajde ten artykul. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paho Opublikowano 5 Grudnia 2004 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2004 nizin a powiedz mi czy da sie do wsk 175 wsadzić jkikolwiek alternator? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nizin Opublikowano 5 Grudnia 2004 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2004 nizin a powiedz mi czy da sie do wsk 175 wsadzić jkikolwiek alternator? Hmm, szczerze mówiąc to wątpię czy jakiś się tam zmieści. Alternator jest dość "długi" i może zabraknąc miejsca pod deklem, poza tym musiałbyś jakos dopasować gniazdo w wirniku do czopu na wale i zgrać to dokładnie żeby zapłon był w odpowiednim miejscu :D, a wiadomo jak czuły jest silnik na kąt wyprzedzenia zapłonu no i jakoś stojan jeszcze trzeba przykręcić do karteru. Do tego dochodzi konieczność przerobienia instalacji: montaż regulatora i prostownika trójfazowego (6 diód + 3 do kontrolki ładowania) no i odpowiednie okablowanie. Wiem ze w wsk ładowanie to prawie nie istnieje, ale nie wiem czy przeróbka się opłaci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 6 Grudnia 2004 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2004 mozna by pokombinowac ale dekliel musiał bys rozwiozac podobnie jak w cz takie wygiencie na altek !! to by było cos najlepiej zastosowac alter od mz z zapłonem bezstykowym!! co do krzywki zawsze mozna ją zmienic :D zapłon od jawki da sie włozyc do 125 to czemu nie maiło by sie dac włozyc altka od mz do 175 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paho Opublikowano 6 Grudnia 2004 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2004 nizin no ale w mojej istnieje i to sakramentalnie dobre:D:D..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.