Stefan Kowalski Opublikowano Sobota o 16:39 Udostępnij Opublikowano Sobota o 16:39 Jak kupowałem Urala, z motocyklem dostałem silnik Dniepra. W końcu przyszedł na niego czas i powoli doprowadzam go do porządku. Zakupiłem do niego nowe tłoki i cylindry z Almotu. I tu jest problem bo są wyższe niż te co były wcześniej. Różnica to 2 mm. Powoduje to masę problemów, są za krótkie szpilki cylindrów, za krótkie osłony popychaczy i prawdopodobnie za niski stopień sprężania. Zastanawiam się czy kupiłem cylindry do innej wersji tego silnika czy może dostałem jakąś felerna źle wykonana część? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 18 godzin temu Udostępnij Opublikowano 18 godzin temu Stare cylindry zostały obniżone o 2 mm co jest częstą praktyką na wschodzie. Robi się to do podniesienia mocy silnika I przystosowania jak tam twierdzą do benzyny wysokookranowej. Almot robi standardowe cylindry, tak jak to dawno temu zaprojektowano w KMZ. Możesz albo podtoczyć nowe albo założyć je rąk jak jest. Myślę, że radykalnej różnicy w mocy przy standardowych cylindrach nie odczujesz a na oewno zabezpieczysz się przed kolizją tłoka i zaworu. A to wynika z kiepskiego wykonania bloków, gdzie bardzo często np. lewa strona przylgni cylindra jest inaczej ustawiona w stosunku do osi obrotu wału niż przylgnia z prawej strony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stefan Kowalski Opublikowano 18 godzin temu Autor Udostępnij Opublikowano 18 godzin temu A jednak podejrzewam te z tymi częściami z Almotu coś jest nie tak. Po prostu w czasie składania silnika zbyt wiele rzeczy nie pasowało. Za krótkie szpilki cylindra i głowicy, łapały na samym końcu, za krótkie osłony popychaczy, gumki uszczelniające przy bloku całkiem luźne i bardzo duży problem z ustawieniem zaworów, by to się udało trzeba by przekładać kontrę do wewnątrz śruby regulacyjnej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 17 godzin temu Udostępnij Opublikowano 17 godzin temu Może to z blokiem jest coś nie rąk a nie z cylindrami. Podejrzewam, że ktoś na wschodzie obniżył cylindry podtaczając zarówno flanszę styku z blokiem jak i obniżając tuleję. Może zastosował niestandardowe tłoki i to wymusiło takie kombinavje. Po tych zabiegach szpilki były za długie to je obciął, itd. itp. Miałem kiedyś silnik id HD WLA gdzie wsadzono tłoki od Łady i żeby wszystko grało obniżono cylindry, popychacze, głowicę. Po zamontowaniu oryginalnych tłoków musiałem pod cylindry dawać podkładki z blachy aluminiowej bo inaczej tłok walił w głowicy. Almot robi części od kat i na wymiary jakoś ludzie nie narzekają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stefan Kowalski Opublikowano 4 godziny temu Autor Udostępnij Opublikowano 4 godziny temu Dałem do przetoczenia te cylindry usuwając 2 mm górnej części tulei. Miałem trochę obaw jak tokarz łapał w tokarce cylinder za tuleje z zewnatrz, ale wszystko się udało bardzo dobrze. Dziś złożyłem jeden z cylindrów i wszystko pasuje znacznie lepiej. Mam wątpliwości tylko która strona zakładać gumki na osłony popychaczy? Bo jak się oprzeć to pasują w każdą stronę, ale trochę inaczej się układają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.