Skocz do zawartości

Wysokość cylindrów Dniepr


Rekomendowane odpowiedzi

807573355_IMG_20250920_174555767_HDR_AE(1)-min.thumb.jpg.0741e93f8d878d6febe3f8749f7b0dfc.jpgJak kupowałem Urala, z motocyklem dostałem silnik Dniepra. W końcu przyszedł na niego czas i powoli doprowadzam go do porządku. Zakupiłem do niego nowe tłoki i cylindry z Almotu. I tu jest problem bo są wyższe niż te co były wcześniej. Różnica to 2 mm. Powoduje to masę problemów, są za krótkie szpilki cylindrów, za krótkie osłony popychaczy i prawdopodobnie za niski stopień sprężania. Zastanawiam się czy kupiłem cylindry do innej wersji tego silnika czy może dostałem jakąś felerna źle wykonana część?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stare cylindry zostały obniżone o 2 mm co jest częstą praktyką na wschodzie. Robi się to do podniesienia mocy silnika I przystosowania jak tam twierdzą do benzyny wysokookranowej. Almot robi standardowe cylindry, tak jak to dawno temu zaprojektowano w KMZ. Możesz albo podtoczyć nowe albo założyć je rąk jak jest. Myślę, że radykalnej różnicy w mocy przy standardowych cylindrach nie odczujesz a na oewno zabezpieczysz się przed kolizją tłoka i zaworu. A to wynika z kiepskiego wykonania bloków, gdzie bardzo często np. lewa strona przylgni cylindra jest inaczej ustawiona w stosunku do osi obrotu wału niż przylgnia z prawej strony. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jednak podejrzewam te z tymi częściami z Almotu coś jest nie tak. Po prostu w czasie składania silnika zbyt wiele rzeczy nie pasowało. Za krótkie szpilki cylindra i głowicy, łapały na samym końcu, za krótkie osłony popychaczy, gumki uszczelniające przy bloku całkiem luźne i bardzo duży problem z ustawieniem zaworów, by to się udało trzeba by przekładać kontrę do wewnątrz śruby regulacyjnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to z blokiem jest coś nie rąk a nie z cylindrami. Podejrzewam, że ktoś na wschodzie obniżył cylindry podtaczając zarówno flanszę styku z blokiem jak i obniżając tuleję. Może zastosował niestandardowe tłoki i to wymusiło takie kombinavje. Po tych zabiegach szpilki były za długie to je obciął, itd. itp. Miałem kiedyś silnik id HD WLA gdzie wsadzono tłoki od Łady i żeby wszystko grało obniżono cylindry, popychacze, głowicę. Po zamontowaniu oryginalnych tłoków musiałem pod cylindry dawać podkładki z blachy aluminiowej bo inaczej tłok walił w głowicy. Almot robi części od kat i na wymiary jakoś ludzie nie narzekają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...