Skocz do zawartości

yamaha XT 125 1988r dławi się po dodaniu gazu, strzela


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od jakiegoś czasu nie mogę wyregulować gaźnika, motor się nie wkręca dobrze, ciężko odpala, gaśnie przy dodaniu gazu często. Przy trzymaniu ssania zazwyczaj odpala nawet po zagrzaniu. Luz zaworowy powinien być dobry, rozrząd też. Króciec od airboxa z wiekiem się trochę skurczył i nie sięga na gaźnik (nie da się nowego kupić) i ma trochę brudnego powietrza. Zestaw naprawczy gaźnika rozwiąże sprawę? Może coś innego. Dodam że góra gaźnika gdzie jest gwint jest trochę uszczerbana i oringi w gaźniku tez swoje lata mają za sobą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.01.2025 o 19:39, jannikiel napisał:

No niestety, potrzebne jest porządna szczelność między gaznikiem a głowicą, oraz gaźnikiem a airboxem, oprócz tego porządne wyczyszczenie gaznika i regulacja, przy zachowania szczelności połączen...

Udało mi się jakoś założyć obydwa króćce raczej szczelnie, doszczelnilem kolektor wydechowy, wyregulowalem zawory wedle książki i zaczęły trochę klekotać, niedawno wymieniłem też łańcuch rozrządu i napinacz kupiłem bo wcześniej ktoś dał duża śrubę zamiast niego, ślizgi dość zmęczone zostały i rozrząd jest bardzo głośny. Dalej nie potrafię dobrze go wyregulować, na postoju jeszcze w miarę chce się wkręcać ale w trakcie jazdy powyżej 1/3 manetki się dławi. Jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, jannikiel napisał:

Gaźnik do czyszczenia i regulacji ot co..

 

Tyle że był niedawno w myjce, rozbierałem go też samemu bo się dusza przytkała, kolejny raz mam go czyścić?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja po myjkach już poprawiałem gaźniki, czyszczę zestawem druciczków + carbucleaner + sprężone powietrze... Druciczki, są drobniejsze niż ten najmniejszy z zestawu larssona...

Trzeba zwtócić uwagę na dysze wolnych bo ewidentnie przejścia nie ma...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.02.2025 o 07:25, jannikiel napisał:

Ja po myjkach już poprawiałem gaźniki, czyszczę zestawem druciczków + carbucleaner + sprężone powietrze... Druciczki, są drobniejsze niż ten najmniejszy z zestawu larssona...

Trzeba zwtócić uwagę na dysze wolnych bo ewidentnie przejścia nie ma...

Wyjąłem, wyczyściłem, potłukłem się 60km raz lepiej wyregulowanym gaźnikiem raz gorzej, lubił po zgaszeniu nie odpalać, teraz na małej przejażdżce nagle przestał się wkręcać, trochę strzelał i oczywiście przed tym nie chciał odpalić. Świeca nagrzana źle podaje? Znowu gaźnik się zatkał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...