Skocz do zawartości

Potrzebna pomoc dot. jazdy na A2 jak ZDAĆ i jak poprawnie jezdzić w przyszlości - czyli efekt zerowego zaangażowania OSK. Błedy i sposoby na nie.


Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry, UWAGA DUŻO TEKSTU

na wstępie chciałbym zaznaczyć, że tworząc ten post chciałbym wyciągnąć z niego jak najwięcej informacji tak by mój styl jazdy / nawyki / strach jazdy został skorygowany / poprawiony - zgodnie z tym jak realnie powinno się jeździć. Dlategoż proszę o indywidualne podejście a nie spam i pisanie o byle czym i o swoich negatywnych przypadkach z OSK.

 

Jeśli chodzi o podstawę do zdania egzaminu to wiadomo;

  1. przywitajka - sprawdzenie swiatel, oleju, łancuch, przyg moto, "wyjazd z garazu"
  2. manewry wolne - ósemka, slalom wolny
  3. manewry szybkie - slalom szybki, ominięcie przeszkody, hamowanie w wyzn miejscu, hamowanie awaryjne (przy użyciu 2 cham.)
  4. formalność - czyli miasto

Odnosząc się do 1 -

1.0: Od 2024 wedle przepisów przed ćwiczeniem "wyjazd z koperty/garażu" ustawiamy lusterka, tak?

1.1: Jak poprawnie ustawić lusterka? Co ja muszę widzieć by podczas jazdy naprawdę poprawnie widzieć? Bo jak sie siedzi na moto to inaczej można widziec niż jak sie jedzie. I wiem ze instruktor musi z tylu widzieć moją twarz wiec moge tak oszukać go wiedząc ze kąt padania = kąt odpadania ale nie o to w tym chodzi. Serio nikt mi nie powiedział w jakiej pozycji i jak dokładnie ustawić lusterka. Dodatkowo w moim motocyklu, na którym ćwiczyłem regulacja chodziła topornie więc bałem się ze złamie je.

 

Ad 2 -

2.0: ósemka po obejrzeniu parunastu filmików na yt nie stanowi dla mnie problemu. Pochylam się w wewnętrzną część, a dupcia do zewnętrznej. Ofc patrze się tam gdzie chce za chwile być. Jakoś tak nawet nie zawsze muszę manewrować tyłkiem. -- Zgodnie z prawem musze wykonać PRZYNAJMNIEJ 5 ósemek czy musi być równo 5 i ani więcej? Wiem ze 1sza odp jest prawidłowa ale jak na to reagują egzaminatorzy?

2.1: Jeśli musiałbym się zatrzymać to manewrować sprzęgłem czy hamulcem nożnym?

2.2: Slalom wolny potrafię zrobić perfekcyjnie. Wystarczy, że będę się patrzał na zewnętrzną stronę następnej bramki (ofc dowiedzialem się tego z YT, a nie od instruktora 🤡)

 

Ad 3 -
3.0: Tutaj pojawia się mega problem ponieważ to, żeby patrzeć się daleko jest mi wiadome ale nikt mnie nie uczył ani nie pokazał na placu do ćwiczeń gdzie jest ten pkt w ktorym powinienm sie gapić w danym etapie jazdy. Ofc zjawisko "Patrzysz blisko - boisz się predkości, patrzysz daleko - nie boisz się tej predkosci bo jej nie odczuwasz" jest mi znane tylko zapomnialem tejże nazwy
Czy serio patrząc przed siebie i mając na samym dole wzroku pachołki bede w stanie je ominąć? Czy może to inaczej wygląda? To ciekawe i jako jedyne powodujące problem z manewrami szybkimi. JAK złapać bakcyla w tym?

3.1: Slalom szybki - Nie wiem czy mi wychodzi ponieważ instruktor nigdy nie mierzył mi czasu dlatego mam obawy. Wiem ze wedle matematyki ma mi wyjść przejazd w 3,27? em 3,3 sekund chyba ale nie o tym.
Jaka predkosc i kiedy? Instruktor radził by przejechać stałą predkoscią albo troche wolniej niz 30. Na yt widziałem jak ludzie nawet zaczynają z 24km/h. Wiem ze gaz dodam wyjeżdzając z 2 barierki ale co jak dodam za mało? Jakie macie na to sposoby? I jak z fiksacją wzroku jak i pochyleniem? Potrzebuje ogólnych porad.

3.2: Ominięcie przeszkody - Problemem tutaj okazuje się prędkość. Mam odcinek rozpędowy, wrzucam drugi bieg ale i tak niezawsze dobijam 50tki poniewaz się boje. Czy naprawdę po nabiciu już 2jki powinienem przestać się bać odkrecenia manetki na "full-pizde" albo coś tego typu? Sam manewr przeciwskretu wydaje się latwy, tylko nabicie tej predkosci...
A i jeszcze instruktor mi radził by po przekroczeniu bramki wjazdowej od razu odpuścic gaz - stad pytanie - czy to bezpieczne??? Jeśli odpuszcze gaz to czy motocykl może szarpnąć? Właśnie hamulac silnikiem i przeszkadzając mi w wykonaniu tego manewru? Czy nie? Bo wiadomo ze 50 to przy bramce wjazdowej musi byc ale podobno nie egzaminator nie może widzieć swiatla hamulca z tyłu poki nie omine przeszkody. Proszę o porady w kwestii nabicia predkosci i odpuszczenia gazu - a moze instruktor chciał bym stopniowo odpuszczał gaz? Jak to jest w koncu?

3.3: Hamowanie awaryjne i hamowanie do wyzn. miejsca - JAK HAMOWAĆ! JA NIE MAM HAMULCÓW! Kiedy zapisywałem się na kurs oglądałem już przeróżne filmiki ale nie edukacyjne tylko po prostu o moto, czy to tam jakieś rolki/tiktoki. Stad byłem PRZEKONANY ze hamulcem najczęściej używanym jest hamulec PRZEDNI. Na pierwszej lekcji kursu instruktor ZAKAZAŁ używać mi hamulca przedniego. Nie wytłumaczył ze do wolnych manewrów tylny lepszy etc. Nie powiedział jak mam siedzieć na moto ani jak trzymać motocykl.
Stąd mam problem. Wykonując hamowanie awaryjne (z ABS) używałem tylko full-pi*da hamulec tylny i redukcja biegu (bez miedzygazu). Doskonale jestem świadomy ze na egzaminie trzeba użyc 2 hamulców. A najskuteczniejszy i ulubiony przez prawdziwych motocyklistów jest ten PRZEDNI. Jak więc uzywac przedniego hamulca? Nogi wtedy silnie trzymają zbiornika czy jak? Serio nie wiem jak się wtedy ciało zachowuje i jak motocykl - wiem ze ciezar sie zmienia i cialo idzie do gory - pcha wtedy moje rece na kierownice powodujac ze kazdy ruch rekoma moze byc niestabilny - aby temu przeciwdzialac mam trzymać nogami mocno zbiornika by rece nie naciskaly na trajektorie kierownicy? No spoko teoria ale jak to w praktyce wyglada? Wiem ze nie mozna mocno uzyć od razu hamulca przedniego ale i tak no ja nigdy go nie uzywalem a egzamin za 2h jazd (w nowym sezonie). Na każdym filmie widze i placze - mlodzi i starsi hamują uzywajac przedniego hamulca i sobie z tym swietnie radzą. Jak wiec pokonac strach i nie zaliczyc gleby uzywajac tego hamulca? Pod wzgledem pracy nóg. Sama swiadomosc zmiany srodka ciezaru jest mi znana. Umiem w fizyke etc ale nie umiem tego przerzucić na motor bo mnie dupiato nauczyli jeżdzić zdać

 

Ad 4 - Moge pominac. Jezdze autem od paru lat wiec jazda w miescie nie stanowi dla mnie problemu. Nie ma co się rozpisywac na ten temat.

 

Motocykl jakim jezdziłbym podczas egzaminu to gladius 650 zblokowany do A2 - Co do mnie to jestem lekki, bardzo lekki. Mam niską wagę i mały wzrost co przy slabych miesniach powoduje trudnosci. Na kursie nic nie zostało mi wytlumaczone. Dosłownie mam playliste z filmików do nauki i to dzieki niej umiem jezdzic. Trafilem na wypozyczalnie motocykli a nie nauke jazdy ale nie zmienie jej bo nie mam innej w moim miescie i prosze nie skupiac sie o hejcie na OSK bo tak juz jest w Polsce (prosze nie upolityczniajcie tego, skipnijcie ten wątek 🙏)

Jeżeli nie chcesz odpowiedzieć na całosc tylko na poszczegolne fragmenty, na ktore masz wiedze to napisz informacje ze odpowiadasz na fragment. Możesz odpowiadająć dać adnotacje np ad 3,1 jesli odpowiadasz tylko na punkt 3.1. Starałem się napisać moje problemy jak najbardziej czytelnie i jak najbardziej je podzielić tak by TOBIE się je wygodnie czytało. Wiem ze dużo tekstu, przepraszam za tak obszerną wiadomosc, jeśli istniała by OSK ktora podczas 18h jazd odpowiedziala mi na te podstawowe pytania, które Ty czytasz powyżej to tego postu by nie było.

 

Dziekuje każdemu za pomoc i kazdą rade.
Proszę o w miare mozliwosci trzymanie się głownego problemu jakim jest MÓJ problem dot. jazdy a nie uogolnianie czy dyskusje o innych osobach, które tez sie chcą nauczyc - mogą stworzyć swój wlasny post.

(Wyrazy bez tej wiad: 1191)

 

 

  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uwaga - najprostsze rozwiązanie! i to jest odpowiedź na całość tego wywodu. zmień szkołę jazdy lub (jeżeli zakończył się Twój kurs) wykup gdzie indziej szkolenie uzupełniające.

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, konrad1f napisał:

uwaga - najprostsze rozwiązanie! i to jest odpowiedź na całość tego wywodu. zmień szkołę jazdy lub (jeżeli zakończył się Twój kurs) wykup gdzie indziej szkolenie uzupełniające.

Najprostsze jednak niedostępne rozwiązanie. Pisałem na końcu ze zmiana OSK nie wchodzi w grę ponieważ nie ma żadnych innych w okolicy. Zależy mi by przebrnąć przez to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skorzystaj z OSK poza "okolicą".

prawdę mówiąc nie wiem czego oczekujesz. chcesz aby przez forum ktoś nauczył Cię jeździć online?

Edytowane przez konrad1f

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porady i wskazówki otrzymasz od instruktora, który Cię zaobserwuje podczas jazdy, zdiagnozuje problemy i skoryguje Twoje działania. Twój opis nie musi być (i w dużej części nie jest) ani obiektywny, ani prawdziwy.

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...