Skocz do zawartości

Africa Twin czyli niech zyja V - idlaki


Rekomendowane odpowiedzi

Czyżby Afryka była taka wolna???????

Chyba nie do końca. Ja mam oryginalny napęd : 16-> 49 zębów, więc raczej krótkie przełożenie.

Ostatnio zrobiłem z kolegą jadącym EVO 5 (4.8s do 100) sprint do 150km/h, i ........dobiliśmy równo.

Zważywszy że musiałem umiejętnie zmieniać biegi (z powodu niemłodego sprzęgła) wynik chyba dobry :banghead: .

Inna próba, do setki paneuropean (100KM) też nie dał rady.

A V-max mojej Afryki wychodzi do 180km/h.

Jak na 650-kę i 50KM mocy chyba nieźle.?????

Ostatnie cyferki ,....to skromny apetyt na paliwo.

Normalnie jeżdżąc wychodzi ok 5 - 5.3l/100, na spokojnej trasie można wyjść ciut poniżej 5l.

 

Oczywiście XTZ Suprr Tenere ma więcej KM, ale Honda przewyższa ją pod paroma względami.

Z wielu testów Afryka wychodziła na 1 miejsce .......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyżby Afryka była taka wolna??????

Ostatnio z kolegą zrobiliśmy małą próbę, On leciał swoim EVO 5 ( 4.8 do 100) a ja swoją XRV 650 (50KM).

Próbę zakończyliśmy na ok 150km/h, wynik ......sprzęty szły równo.

Jeżdżę na seryjnym przełożeniu 16->49, raczej krótkie, ale dające dobrego kopa z miejsca.

V-max do 180km/h, chyba dobry wynik. Dodam że do tej prędkości dochodzi spokojnie bez ociagania sie, a ja siedzę wyprostowany.

Jeśli chodzi o paliwko to zadowala się przy normalnej jeździe ok 5-5.3 l , w spokojnej trasie może nawet ciut ponizej 5l. Zeby wyjść ponad 6l trzeba ją trochę pogonić.

Nowsze afryki (750/ 60KM) mają dłuższe przełożenie 16->46 no i 20kilka kg wiecej.

Praktyka pokazuje że one palą ok 1-1.5 l więcej niz 650-ka.

 

Oczywiście XTZ super tenera ma więcej KM, ale Honda jak narazie nie oddała pola w testach konkurentom.

Nawet z większymi silnikami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja pisałem o 750. Z twoich wyliczeń wychodzi że się wszystko zgadza' date=' bo jeśli twoja pali 5l przy sp[okojnej jeździe to jak się doda 1,5l to wychodzi mniej więcej tyle co ja podałem. Założyłem do Africy na tył 40 zębów i jest spoko, odejście ma a prędkość max się zwiększyła. A przelotowa jest przy niższych obrotach.

Jeśli chodzi o XTZ to przewyższa Africę jedynie mocą silnika i to jest według mnie jedyna jej przewaga, całą resztę Honda ma lepszą[/quote']

Hmm, z 46 na 40 zębów.......czy dużo straciła na odjeżdzie????? o ile spadły obroty przy 100km/h w stosunku do oryginału(46)??? i o ile podskoczyła V-max????

Też myślałem o mniejszej tylnej zembatce ale musiałbym ciut krótszy łańcuch założyć, może następnym razem pokombinuję, jeżdżąc przeważnie po twardym dłuższe przełożenie lepiej się sprawuje.

Zwłaszcza przy długich traskach.

Zawsze można sobie tylną dokupić i zakładać przed jakimś dalszym wyjazdem :)

 

Ps. niechcący wysłało mi dwa posty :? :oops: :banghead: :) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość BULLSON FOREVER

180 z palcem w d......

Honda XRV tyle leci? Nie wierze. I nie zgadzam sie z tym ze XTZ jest tylko pod wzgledem mocy lepsza od XRV.XTZ ma lepsze zawieszeniedo szybkiej jazdy. Ma nieporównywalnie wiekszego kopa i max pred. Kiedys jadąc z kumplem (razem jakies 180kg) objechałem goscia na XRV750 który jechał w pojedynke. Tylko na jedynce jechał obok mnie, potem baju baj... Poza tym wcale XRV nie pali mniej od XTZ. To zalezy od konkretnego egzemplarza. Moja jadac do 120 zawsze spala około 5,7l/100km. A przy 150-170 z maksymalnym obciażeniem (2 osoby + bagaz) wyszło 7,5l/100km. Niech żyje SUPER TENERE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość BULLSON FOREVER
Na mniejszej zębatce spoko w każdym razie tyle pokazywal prędkościomierz w moim motocyklu a jechałem obok

Predkosciomierze zawyzaja (i to znacznie), szczególnie duzy błąd jest przy duzych predkosciach, tak, ze przy licznikowych 180km/h mogło byc max 170!

 

 

Honda przy jeździe na opór pali 8l a w twoje zużycie paliwa z takim obciążeniem i z takimi prędkościami nie wierzę, chyba ze prędkośc oscylowała w okolicach 150 a kilka razy sięgnęła chwilowo 170

Predkość oscylowała wokół 160, czasem wiecej, czasem mniej, ale w 90% drogi było 160km/h.

Nie twierdze, że XRV to badziewie, ale niezgadzam sie ze pod kazdym wzgledem jeste lepsza od XTZ bo nie jest!!!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

180 z palcem w d......

Honda XRV tyle leci? Nie wierze. I nie zgadzam sie z tym ze XTZ jest tylko pod wzgledem mocy lepsza od XRV.XTZ ma lepsze zawieszeniedo szybkiej jazdy. Ma nieporównywalnie wiekszego kopa i max pred. Kiedys jadąc z kumplem (razem jakies 180kg) objechałem goscia na XRV750 który jechał w pojedynke. Tylko na jedynce jechał obok mnie, potem baju baj... Poza tym wcale XRV nie pali mniej od XTZ. To zalezy od konkretnego egzemplarza. Moja jadac do 120 zawsze spala około 5,7l/100km. A przy 150-170 z maksymalnym obciażeniem (2 osoby + bagaz) wyszło 7,5l/100km. Niech żyje SUPER TENERE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nie wiem jak jest z błędem wskazań ale spokojnie dochodzę do 180 licznikowego.

Jeśli chodzi o przyśpieszenie to polecieliśmy do 150km/h ja swoją XRV650 a kolega EVO 5 (4.8s do 100), wynik .......równo.

Zapewniam że kolega wie do czego służy gaz.

Aha, możliwe że Afryki 650 są ciut żwawsze niż 750.......

Co do jakości Afryk na + względem XTZ-ek.....jest to ocena ludzi testującuch setki motocykli a nie zwykłych zjadaczy kilometrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..... Kiedys jadąc z kumplem (razem jakies 180kg)  objechałem goscia na XRV750 który jechał w pojedynke. Tylko na jedynce jechał obok mnie, potem baju baj... Poza tym wcale XRV nie pali mniej od XTZ. To zalezy od konkretnego egzemplarza. Moja jadac do 120 zawsze spala około 5,7l/100km. A przy 150-170 z maksymalnym obciażeniem (2 osoby + bagaz) wyszło 7,5l/100km. Niech żyje SUPER TENERE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Do objezdzania czegokolwiek sluza inne sprzety - moze koles na Africe po prostu widzac was w pozycji "objezdzajacych" :) odpuscil, nie kazdy musi sie scigac.

Co do wyboru XRV vs. XTZ to sam mialem dylemat, czy bede zalowal wyboru Afryki? zobaczymy ...

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...
Witam, powiedzcie mi proszę czy w Africe Twin klank silnika jak by cały czas rozrusznik był zasprzęglony to normalne zjawisko? Dodam że po podkręceniu gazu cichnie. Pozdro wszym i do siego sezonu.

W moich Afrykach po odpaleniu reaktora slychac bylo tylko cichutki szum.. no i wydech.

Pozdrawiam, Jarek

Chwilowo ino K1200RS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...