Skocz do zawartości

Junak i zaplon elektronizcny


Gość kiwigips
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam,

czy moze ktos z was ma doswiadczenia z wsadzaniem zaplonu elektronicznego do Junaka? wiem ze mozna kupic takie zestawy wraz z alternatorem do klasykow angielskich, firma dyna jest jedna ktora to produkuje. kiedys wyslalem emaila do nich pytajac sie o junaka i nie mieli ale powiedzieli ze mozna dopasowac. maddog, cos wspominales na ten temat, moze podpowiesz? taki zaplon to by wyeliminowal czesci mechaniczne i condensator, czyli dodal by do sprawnosci i niezawodnosci pieknej maszynki. wydaje mi sie ze taka 'przerobka' jest wskazana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc!

 

 

Napisz pod ten adres: [email protected]

Gosciu mi taka przerobke proponowal, koszt, to ok 200zl, ale teraz juz nie pamietam dokladnie.

Dostarczasz tam obudowe iskrownika i chyba obudowe duzego kola zebatego iskrownika, a oni tam juz zrobia co potrzeba, ale wiem to tylko z opisu, zadnych prob nie przeprowadzalm.

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki Wulkan, wyslalem i emaila i wciagu kilka godzin dostalem odpowiedz. wydaje mi sie ze cos takiego warto zrobic, koszt nie wieli. sami zobaczcie oto co mi facet wyslal:

 

 

Poniższy tekst zawiera opis parametrów układu, warunki zakupu oraz kilka uwag. Jest to tekst standardowo dołączany jako odpowiedź na podstawowe pytania. W razie chęci uzyskania dodatkowych informacji proszę o dalszy kontakt i konkretne pytania.

 

Opis układu

 

Układ elektronicznego zapłonu jest układem zapłonu tranzystorowego z elektroniczną korektą wyprzedzenia zapłonu w funkcji obrotów silnika, z możliwością ustawienia obrotów odcięcia zapłonu w przedziale do 16.000 zapłonów/min. Układ sterowany jest bezzestykowo za pomocą transoptora szczelinowego (tzw. fotokomórka). Elektronika oparta jest na układach TTL. Układ współpracuje z typową cewką zapłonową.

Całość zabudowana jest w oryginalnej obudowie urządzenia zapłonowego, po ustawieniu wszystkich parametrów zalana zostaje żywicą chemoutwardzalną. Gwarantuje to pełną odporność na wilgoć. Elementem sterującym jest tarcza z przecięciem o szerokości odpowiadającej zakresowi wyprzedzenia odpowiedniej dla danego silnika. Punkt zapłonu ustawia się jednorazowo i polega na odpowiednim ustawieniu tarczy względem transoptora. Pomocna w tym jest dioda świecąca LED wbudowana w urządzenie, która sygnalizuje zmiany stanu bramek układu elektronicznego.

Urządzenie pracuje stabilnie i pozbawione jest typowych wad układów mechaniczno-elektrycznych; m.in.: zapewnia stabilną iskrę w całym użytecznym zakresie obrotów, napięcie rzędu 30 kV (zapłon klasyczny – do 14 kV) brak zużywania się zestyków oraz brak zmian nastaw w funkcji czasu, możliwość ustawienia odcięcia zapłonu przy dowolnych obrotach (możliwe ustawienie wg życzenia klienta), odporność na wilgoć i zanieczyszczenia i wiele innych.

 

Dane techniczne

 

Typ elektroniczny w układzie bateryjnym

Napięcie zasilania 12V (6V)

Wyprzedzenie zapłonu statyczne – ustawiane jednorazowo

dynamiczne – regulowane elektronicznie

Odczyt położenia wału elektroniczny – fotoelektryczny

Maksymalna częstotliwość pracy

>16.000 zapłonów/minutę

Inne możliwość ustawienia odcięcia zapłonu w całym zakresie pracy

 

Warunki zakupu

 

JUNAK

Warunkiem zakupu jest dostarczenie przez klienta obudowy iskrownika wraz z obudową koła zębatego i kołem zębatym osadzonym na osi iskrownika. Termin wykonania – około 2 tygodni. Cena zapłonu 169,00 zł. W cenę jest wliczone wykonanie nowej piasty z łożyskami i wałkiem. Gwarancja 1 rok.

 

URAL, DNIEPR

Warunkiem zakupu jest dostarczenie przez klienta obudowy oryginalnego aparatu zapłonowego. Termin wykonania – około 2 tygodni. Cena zapłonu 149,00 zł. Gwarancja 1 rok.

 

INNE MOTOCYKLE

Po uzgodnieniu indywidualnie. Na dzień dzisiejszy trwają próby w motocyklach dwusuwowych (Jawa 350 oraz MZ).

 

Instalacja 12V i 6V

 

Elektronika może pracować w układzie 12V oraz 6V bez żadnych przeróbek. Jednocześnie jednak trzeba pamiętać, że tylko instalacja 12V zapewnia dobre warunki dla stabilnej pracy układu. Wynika to z faktu zasilania elektroniki TTL napięciem 5V. W przypadku instalacji 6V nadwyżka napięcia jest znikoma i nie gwarantuje stabilnej pracy w przypadku awarii prądnicy i spadku napięcia w instalacji poniżej znamionowego. Tak więc naprawdę warto (w przypadku instalacji 6V) pomyśleć o przeróbce na instalację 12V.

 

Kontakt:

 

Jerzy Prałat

ul. Torfowa 6

60-106 Poznań

 

[email protected]

 

tel./fax (061) 8 106-006

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc!

 

No widze, ze tak jak obiecali, tak spuscili z ceny ( 2 m-ce temu chcieli ok 220zl ...)

Ale sami mowili, ze moze uda sie te koszty zmniejszyc do ok 170zl, w przpadku wiekszej ilosci zamowien, a podobny uklad pracuje tez podobno w ruskach i bedzie pracowal ( pracuje ? ) w Jawie i MZ.

Ta cenz, to juz jest przystepna IMO.

 

Ale ja Ci nic o tym nie powiem, bowiem jezdze ( jeszcze ? ) na oryginalnym iskrowniku.

Kiedys juz mialem go wyrzucic, ale w pore sie opamietalem i wymienilem co trzeba ,i... tak dziala do dzisiaj...

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Gość kiwigips

no wlasnie chcialem sie dowiedziec od Dzikow co o tym mysla, ale cos im chyba serwer kichnol bo nie dostaje poczty. i jak to w orginalnym silniku pyka? dobrzse pali, i jak osiagi, tez przy wyszych obrotach, czy przyspieszenie dziala dobrze? no i oczywiscie czy wytrzymale, nie chcem po kilku tysiacach 500km od domu dowiedziec sie ze mi to siadlo.

Dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Ja przymierzam sie do tego patentu już od jakiegoś czasu ale jak na razie brakuje mi kasy (jak po każdym zlocie :? ). Jednak moja dociekliwość sprawiła, że gość który to produkuje dokładnie opisał mi skąd wytrzasnął charakterystykę zapłonu i jak to wszystko montuje żeby było OK. Moim zdaniem jest to całkiem niezawodny układ, bo zalany jest w żywicy uniemożliwiającej przedostanie się wilgoci do środka, pozatym wałek jest lekki i łożyska praktycznie nie mają szans się zużyć. Niedługo będe miał to u siebie to napiszę moje spostrzeżenia, na razie póki co mógłby zrobić to ktoś kto taki układ ma u siebie.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam tylko doswiadczenia z Dniepra Adriana - dzisiaj znowu ogladalem i mialem okazje sie przejechac jako pasazer. Najwieksza roznica to b.rowne wolne trzymane na poziomie na ktorym poprzednio bezapelacyjnie gasl i brak `wypadania zaplonow ` podczas przyspieszania i na wysokich obrotach. Ogolnie moto idzie jak burza po przejechaniu moze 50 km od remontu, na co moze miec wplyw rowniez inny sposob docierania silnika zastosowany przez nas. W poniedzialek zdjecie glowic i wizja lokalna co i jak.

Wrazenia kolegow z listy Dzikowej podobne, z tym ze to co czytalem dotyczy 460 tki robionej na VW - bardzo dobre wolne ( ale w wypadku Junaka musi byc to zaplon bioracy impulsy z walu a nie iskrownika) i brak wypadania zaplonow na wyzszych obrotach co skutkuje wyraznym wzrostem mocy.

Junak Adriana na razie w stadium rozbiurkowym - pojdzie do zrobienia i wywazenia walu, dobrania tloka i pierscieni z prawdziwego zdarzenia - troche to potrwa. Oczywiscie uklad zaplonowy juz lezy i czeka. Mozliwe ze zalozenie go bedzie bardziej skomplikowane bo chcialbym polaczyc alternator montowany na wale wlasnie z czujnikiem zbierania impulsow - to wszystko bez modyfikacji pokrywy bocznej. Czy tak wyjdzie - czas pokaze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Też pracuję nad zmieszczeniem alternatora na wale w komorze sprzęgła ale na razie przerwałem prace z powodu braku czasu, teraz znowu się za to wezme. Miałem kilka alternatorów np. z KZ750 wiem jak bym go zamotnował ale pokrywę niestety trzeba by przerobić. Potrzebny jest alternator o stojanie zewnętrznym i wirującym kole magnesowym wewnątrz, wtedy istnieje realna szansa na takie mocowanie żeby w oryginale był niewidoczny. Jeszcze pytanie do Adama>>> Jaki tłok chcecie odlewać i gdzie??

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alternatory samowzbudne z wirujacym rotorem na magnesy stale sa po prostu fizycznie za duze by zastosowac je w Junaku bez przerobki pokrywy. Trzeba znalezc altek obcowzbudny - ostatnio dostalismy post ze prace trwaja, wszystko sie miesci ale jeszcze jakies przeszkody sa. Tak ze zobaczymy.

Jesl chodzi o tloki to prawdopodobnie dobierzemy jakis robiony przez WISECO dla jednocylindrowych anglikow - Adrian wystapil ostatnio z pomyslem zwiekszenia pojemnosci do 650 ccm, co zmusilo by nas rowniez do dorobienia cylindra.

Ja dalej mam nadzieje ze tak daleko nie trzeba sie bedzie posuwac.:D))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc!

 

 

Jak juz Adam wspomnial, moze lepiej zastanowic sie nad wersja elektronicznego zaplonu umieszczonego bezposrednio na wale, od strony rozrzadu,. Takie rozwiazanie jest najpewniejsze, odpadaja wtedy kola zebate, a co za tym idfzie i zbedne luzy ( ktore predzej czy puzniej i tak sie pojawia), ale najwazniejszym ,,za" perzemawiajacym za tym rozwiazaniem, jest to, ze nie trzeba nieodwracalnie niszczyc obudow iskrownikow...

Taki modul kosztuje cos ok 200PLN...

 

Co do altka, to u mnie trwaja wlasnie prace nad wbudowaniem pod kape sprzegla altka od WSK 175... Ale wiadomo jest zza duzy, wiec mysle o odsunieciu kapy przez jakis dystans...

 

Z ostatniej chwili:

Na liscie junakowej nieznany mnie z godnosci dzik ( jego email :[email protected]) wyryl gdzies na gieldzie alternator mieszczacy sie w studni oryginalnej pradnicy ( podobno jest nawet troszeczke mniejszy !)

Podobno do Mitshubisi Colt'a

Ale wiecej szczegolow nie ma na trazie...

Wiadomo ze trzeba bedzie dorobic jakas redukcje - altek ma wirnik dokladnie w osi obudowy...

 

 

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kiwigips

Witam!

Ten zaplon na wale mnie zaciekawil, bo myslalem ze tamtem bedzie ale sie okazalo ze trzeba jeszcze napedzac iskrownik. Lepsze prawda, mniej trybow, ciszej silnik chodzi i nie trzeba sie martwic. A skad bym mogl zdobyc taki zestaw na wale? i czy rowniesz niezawodne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc!

 

Napisz do Tomasza P, jest na liscie, sam nie znam wiecej szczegolow, poza tym ze silnik zdecydowanie lepiej pracuje, co, biorac pod uwage wyeksploatowanie oryginalnych aparatow zaplonowych naszych Qnakow, nie jest niczym dziwnym...

 

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...