grochu33 Opublikowano 27 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2004 siema!!! musze wymienić w swojej jawie łożyska na wale wzwiązku z czym musze rozebrać cały silnik, rozpołowić kartery. zdjełem zaplon, wirnik poodkręcałem wszystkie sruby jakie się dało wyjełem tarcze sprzęgla i chciałem odkręcić zębatke i koszyk sprzęgłowy ale nie moge:( na nakrętce było zabezpieczenie więc odbezpieczyłem ;) ale nie chce puścić bo się kręci:) help jak to odkręcić??? kartery zaczeły już od siebie odchodzić(ale troszeczke) ale coś je blokuje bo niechcą isć dalej. Jeśli mozna to prosil bym o pomoc. A i słyszałem że na wale sa 3 łożyska i dwa można wymienić samemu a jedno(podobno) trzeba w warsztacie co kosztuje ponad 100zł!!! Czy to prawda????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rozio Opublikowano 27 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2004 help jak to odkręcić??? Kluczem ;) Trzeba zablokować wałek skrzyni biegów / zabierak sprzęgła, wtedy nakrętka da sie odkręcić bez problemów. kartery zaczeły już od siebie odchodzić(ale troszeczke) ale coś je blokuje bo niechcą isć dalej Jak nietrudno się domyślić najpierw trzeba zdemontować sprzęgło. Potem zostaje się rozpołowić silnik specjalnym ściągaczem a w ostatecznośći trzema śrubokrętami :/ , podrwżając w miejscach gdzie zmajdowały się śruby mocujące silnik do ramy. na wale sa 3 łożyska i dwa można wymienić samemu a jedno(podobno) trzeba w warsztacie Ano żeby wymienić środkowe łożysko (jawa CZ) czy 2 łożyska (w przypadku jawy TS) trzeba rozebrać wał korbowy. Rozebrać to może samemu by się i dało dysponująć prasą ale złożyć i wycentrować to już wyższa skoła jazdy.IMO jak już trzeba wymienić to łożyska w środku to może lepiej od razu dać też nowe korbowody i ich łożyska. Koszt (w Krakowie) rzędu 200-250 pln (robota + części) a wał jest (prawie) jak nowy ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rozio Opublikowano 27 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2004 usunąć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
belzebub Opublikowano 27 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2004 tak sie zastanawiam po kiego grzyba zakladales dwa razy ten sam temat ?? ;) powiem tak jesli chcesz zrobic regeneracje walu w warunkach domowych to jestes szaleniec ;)moze chodzilo ci o lozyska na ktorych wal jest osadzony w karterach silnika ale tam jest ich chyba 2 o ile sie dobrze orientuje.silnik moze tez nie chcec sie rozpolawiac dlatego iz siedzi mocno wal w tych wlasnie lozyskach ale najpierw zdemontuj wszystko co nalezy a nastepnie zabierz sie za rozpolawianie silnika ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 28 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2004 ja nierobiłem samemu regeneracji tylko jej czesc wiec sam rozebrałem wał i złozyłem (normalnie nameczyłem sie przez 2godziny) a potem oddałem do wywarzenia !! i było oki w sumie zapłaciłem 70zł a wymieniłem wszystko normalan regenracja walu do wsk 175 kosztuje 125zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Browarny Opublikowano 28 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2004 Problemem nie jest odkręcenie nakrętki na wale od strony zębatki lecz zdjęcie samej zębatki. Ale o tym to już chyba kilka tematów było...Powodzenia przy regeneracji, ale samodzielnego składania wału nie polecam Cytuj SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.