Skocz do zawartości

Motocykl z zagranicy / z Włoch. Instrukcja i podatek VAT


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie. 
 

Informacji nie mogłem się dokopać w pełni jasnych, zatem skłaniam się do Was bardziej doświadczonych.. 

 

jesli chce kupić motocykl który ma 4 tys przebiegu we Włoszech to czy jeśli nabije mu na trasie te dwa tysiace i już w Polsce będzie mieć te 6tys km to omija mnie wtedy VAT? 
 

… czy może stan licznika jest sprawdzany jeszcze we Włoszech i tam jest wpisywany w dokumenty? 
 

Coś się doszukałem, że na miejscu po zakupie trzeba po jakiś urzędach jeździć i wyrabiać dokumenty na eksport ale jestem jeszcze zielony w temacie. A też ieśli nie uda mi się „ominąć” progu 6tys km to generalnie wtedy zakup nie będzie się kalkulować ale tak czy inaczej, może na przyszłość innym ta wiedza się tu przyda 🙂

Z góry dzięki za odpowiedzi! Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwie przesłanki: pierwsza to przebieg - poniżej 6 tys km, druga to wiek - poniżej 6m-cy od daty I rejestracji w kraju z którego pojazd sprowadzasz. Przebiegu nie przeskoczysz ale może wiek ?

To jest jedna z sytuacji w których zostaniesz obarczony podwójnym podatkiem VAT bo tak stanowią przepisy dot. WNP ale...

- kupując pojazd we Włoszech zaznaczasz że idzie on na export do kraju UE. Sprzedający wówczas winien wystawić ci dokument sprzedaży opiewający na kwotę NETTO za pojazd ale jeżeli "nie jesteś firmą" no to raczej tego nie zrobi.

- w Polsce płacisz VAT i jeżeli we Włoszech też go zapłaciłeś (bo albo nie powiedziałeś sprzedającemu albo ten nie wiedział jak to zrobić) a następnie z dokumentem potwierdzającym zapłacenie drugi raz VAT w PL występujesz do sprzedającego o zwrot "włoskiego" VAT`u.

- nie wiem jak to się ma w przyp. nabycia pojazdu od osoby prywatnej która przecież ci faktury VAT nie wystawi...

Najlepiej dopytaj w swoim US co i jak masz zrobić "zawczasu" żebyś potem nie walczył pół roku z dokumentami

Odnośnik do komentarza