bols2 Opublikowano 25 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2004 Ostatnio słyszałem cos o tuningowych modułach.Szczeże sie przyznam ze nie mam zielonego pojecia cio to takiego ...a wiec mam pytanie jak to wyglada do czego sie to instaluje i na jakiej zasadzie to dział jak to podnosi moc :?: Z góry dzieki za szybkie odpowiedzi :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
viperPL Opublikowano 25 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2004 http://home.elka.pw.edu.pl/~psielski/varan/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bols2 Opublikowano 25 Października 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Października 2004 Dzieki viper za szybka odp lecz kurde jak by ktos mógł bardziej to przetłumaczyc na polski miał ktoś może cos takiego :?: Tam jest opis do MZ ETZ a ja mam yamahe.Ponoć do mojego modelu można zakupić takie cuś już za 150 zł jak myślicie opłaca sie :?: NIe pisało tam nic o osiągach :| Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 26 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2004 kiedy był taki temat czy mozna dorobic moduł do motocykla. i tu macie link do strony gdzie jest pokazany zapłon z 3D mapą zapłonu zastosowanie wielu map zapłonu daje mozliwosc przyrostu mocy nawet do 20% !! niestety zeby wyliczyc 4 mapy trzebba poswieci troche czasu !! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 26 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2004 http://home.elka.pw.edu.pl/~psielski/varan/ he he Patryk i jego pomysly... znam goscia osobiscie, jezdzilem z tym urzadzonkiem no i... beka na maksa, ale w pozytywnym sensie. urzadzonko (kiedy ja testowalem - 2 lata temu) sprawowalo sie dobrze, mapa zaplonow jest specjalnie do motocykla MZ ETZ 251 (zdobyta z TURCJI :!: z fabryki Kanuni), niskie obroty mozna bylo ustawic na okolo 800 8O , z wydechu lecialy zimne spaliny :mrgreen: , przyspieszenia... ciezko wyczuc, ale wydawalo sie, ze moto lepiej sie rozpedza, czasami przy gwaltownym zdjeciu z gazu nastepowal strzal z tlumika jak w WRC :mrgreen: , spowodowany wowczas niedoskonaloscia jeszcze urzadzonka, ale ja uwazalem to za zalete :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bols2 Opublikowano 26 Października 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Października 2004 Ja mam mozliwosc dokupienia do swojego motocykla taki moduł za 150 zł (w agmocie)co o tym sadzicie :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
art Opublikowano 26 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2004 he he Patryk i jego pomysly... znam goscia osobiscie, jezdzilem z tym urzadzonkiem no i... beka na maksa, ale w pozytywnym sensie. urzadzonko (kiedy ja testowalem - 2 lata temu) sprawowalo sie dobrze, mapa zaplonow jest specjalnie do motocykla MZ ETZ 251 (zdobyta z TURCJI z fabryki Kanuni), niskie obroty mozna bylo ustawic na okolo 800 , z wydechu lecialy zimne spaliny , przyspieszenia... ciezko wyczuc, ale wydawalo sie, ze moto lepiej sie rozpedza, czasami przy gwaltownym zdjeciu z gazu nastepowal strzal z tlumika jak w WRC , spowodowany wowczas niedoskonaloscia jeszcze urzadzonka, ale ja uwazalem to za zalete _________________ no to ja pierdziele zajebista sprawa mozna to kupic ???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 26 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2004 nie wiem, czy mozna to kupic, kontakt z Patrykiem jest dosyc ciezki... ale jak sie zgadamy, nie omieszkam zapytac... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bols2 Opublikowano 27 Października 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Października 2004 no to ja pierdziele zajebista sprawa mozna to kupic ???? Nie wiem czy dokłądnie to samo ale mozna kupic moduł na www.agmot.prv.pl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomcio Opublikowano 28 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2004 Ja mam u siebie w domq taki modul do mz:)nie wiem czy sportowy ale jest...:)kupilem go z zamiarem montoewania ale odechcialo mi sie i lezy;] to jest jego opis: Elektroniczny moduł zapłonowy stykowy czyli do użycia w kazdym silniku 1- cylindrowym, a także 2 cylindrowym bez rozdzielacza np. fiat 126p. Ułatwia odpalanie, daje stałą mocna iskrę (do użycia już od 8-10V na akumulatorze).Instalowałem taki w MZ i kolega jest b. zadowolony.Sprzedaje bo do Jawy 2 cylindrowej nie da się wykorzystać bez przeróbki na płytce stykowej.Moduł jest nowy nie instalowany, tak jak przyjechał od producenta. http://img.allegro.pl/photos/400x300/30/30...303511/30351158http://img.allegro.pl/photos/400x300/30/30...3511/30351158_1jak ktos by chcial toi moge mu go sprzedac!wyzej sa zdjecia jego=] pozdrawiam!;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 28 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2004 to wreszcie chodzi o zapłony elektroniczny czy o zapłony sterowany bez stykowo elketronicznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Krzysztof Opublikowano 30 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2004 to wreszcie chodzi o zapłony elektroniczny czy o zapłony sterowany bez stykowo elketronicznie A czym się w/g Ciebie Wueska różni zapłon "elektroniczny" od "zapłonu sterowanego bezstykowo elektronicznie" ?? Masz o tym jakiekolwiek pojęcie czy po porostu bla-blasz bez sensu zeby sobie nabić bezsenesownych postów czy zabierać głos w każdej dyskusji jaka się toczy uważając że masz wiedze absolutną? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lacho Opublikowano 30 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2004 Witam !!! Mam pyatnko czy moge uzyskac jakies blizsze informacje na temat Varan-a,chodzi mi tu konkretnie o liste podzespołów itp czyli praktycznie wszystkie informacje na jego temat,czy mozna to kupic itp bo jestem zainteresowany czymś takim i chciałbym to spraktykować.Z góry dzieki Pozdro!!! ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 31 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2004 słuchajcie jest roznica zapłonmoze byc sterowany stykowo(przerywacz) i bez stykowo (wszelkiego rodzaju czujniki) np. digitech ma zapłony elektronicznie stykowo !! Bezstykowy zapłon to puznieszy wynalazek. W mz był stosowany np. zapłon sterowany czujnikiem halla czyli bez stykowy P.S. Nastepnym razem jak bedizecie chcieli zemnie zrobic durnia to najpierw przeczytajcie troche na ten temat !! P.S. Zapłon pokazany wyzej to zapłon mikroprocesorowy sterowany bezstykowo !! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Krzysztof Opublikowano 31 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2004 to wreszcie chodzi o zapłony elektroniczny czy o zapłony sterowany bez stykowo elketronicznie Witam.Wiesz Wueska nie ja jestem na tym dziele moderatorem - (choć nim bylem) i nie ja powinienem Tobie zwaracać uwagę - ale skoro zaczęłem to i skończe. Nie mam zamiaru walczyć z Tobą - bedę walczyl jezeli pozwolą mi administratorzy z Twoją indolencją i niewiedzą.Po pierwsze. żal d..... ściska jak się czyta Twoje kolego wypociny - nie widzisz ze język którym się posługujesz to namiastka tego czego pewnie polonistka w podstawówce zanim oszalała próbowała Ciebie nauczyć? Poczytaj to co piszesz zanim naciśniesz przy pomocy myszy pole z napisem "wyslij" Po drugie.Za racji swojego młodego wieku nie posiadasz choćbyś się zwinął jak naleśnik takiej wiedzy jak ludzie a jest ich na Fotum sporo którzy pierwszy motocykl rozkładali na czynniki pierwsze w momencie gdy Twoja Mama bawila się lalkami a Ty jeszcze nie byłeś nawet w najśmielszych planach................ Więc zachowaj odrobine dystansu, czyli żebyś zrozumiał - odrobinę pokory. Samo cytowanie jakiś tam ksiązek bez rozumienia sensu tam zawartych sentencji jest poprostu głupie. Po trzecie.Jak na razie to Ty drogi kolego piszesz pierdoły z wielką powagą traktując je jak swoje naukowe osiągnięcia. Dość prosty przykład na Twoje bla-blanie to pomysł docierania motocykla na podwórku po zalaniu go odpowiednią ilością paliwa. Po następne............Zapłon z zasady dzielimy na :1. Klasyczny - cewka, przerywacz+kondensator.Może tu być jeszcze podział na akumulatorowy i iskrownikowy. Jak by mie liczył to chodzi o przerywacz i cewkę w kórej powstaje napięcie o stosownym do wytworzenia iskry napieciu.2. Elektroniczny.czyli taki w którym element przerywacza mechanicznego czyli młoteczka i kowadełka został zastapiony przez czujnik. Możę to być jak słusznie napisałeś czujnik Halla (nie pisz tylko na miłość Boską jak działa) czujnik magnetyczny typu cewka + magnes lub cewka + przesłona lub czujnik fotoelektryczny (transoptor).W tym systemie musi być element kluczujący cewke czyli coś co przerywa wystarczająco szybko prąd w cewce. Czyli Tranzystor, niekiedy tyrystor i ich pochodne czyli diak czy triak. Zaletą tego systemu jest odporność mechaniczna. dalszą modyfikacją jest zastapienie zasilania cewki (napięciem 12V) napieciem z przetwornicy która pozwala na radykalne powiększenie energii wyładowania.To są zapłony elektroniczne. Istnieją oczwiście zapłony z tak zwaną "mapą zapłonów" czyli inaczej w dość duży sposób upraszczając: czas od rozwarcia styków czy też moment wystapienia iskry (w zależności od położenia tłoka ) jest uzależniony od chwilowej prędkości obrotowej, położenia przepustnicy temperatury i kupy innych czyników które mogą być brane pod uwagę. Od razu zapewniam Ciebie kolego Wueska że prędzej mityczny wielbłąd przejdzie przez Ucho Igielne niż Ty taki zaplon przy pomocy tatowej lutownicy i paru tanzystorów w piwnicy czy garażu zrobisz. Więc wracając do dyskusji nie pisz pierdoł że trzeba się znać żeby podejmować dyskusję z Tobą.Uważam żę jest odwrotnie - jeszcze kolego Wueska ogromnie duzo muszisz się uczyć a nade wszystko nauczyć się słuchać bo w ten sposób właśnie zdobywa się wiedze!!!!!!!!!!!!!!!Gdyby kogoś inetresowały szczegóły zapłonów czy problemy z motocyklami to zapraszam do sensownej dyskusji na łamach tutejszego Forum lub na priv. Również bywam dostępny na żywo i nie gryzę. Pozdrawiam.Krzysztof Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.