Skocz do zawartości

Szarpanie na niskich obrotach i kilka błędów


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim!

Od dwóch lat jestem posiadaczem CBR600 F4i. W sumie od samego początku miałem z nią problemy… szukałem sprawdzałem, ale w sumie nic konkretnego nie znalazłem.

Jest „choinka” błędów: 1, 2, 8, 9, 12, 13, 14, 15.

myslalem, ze problem z masa, ale wyglada, ze masa jest taka sama na aku jak na silniku. Później mówię, może powietrze robi takie jaja… czujnik i wiązka do wygląda, że ma wszystkie napięcia ok. Porównywałem z jakimiś znalezionymi tutaj na forum.

Szczerze mówiąc, zaczynam rozkładać ręce bo brakuje mi pomysłów. 
 

Czy ktoś jest w stanie coś podpowiedzieć? Gdzie dalej szukać? 
 

Pozdrawiam FiFi ✌️

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdiagnozowałem je przez zworkę wtyczki.

1 - 

2 - MAP sensor

8 - 

9 - Czujnik powietrza

12, 13, 14, 15 - Błędy wtrysków 1 - 4

Powiem szczerze, że nie mogę znaleźć reszty błędów, a ich wyjaśnienie mam zapisane na kartce w domu 60km stąd. Niestety serwisówkę i wyjaśnienie błędów miałem na messengerze, ale został zhakowany i straciłem wszystko.. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MAPSENSOR, czujnik powietrza, to wszystko może być związane z problemem w dolocie, nieoryginalny filtrem, dziurawa puszka powietrza, pęknięta lub nieszczelnym króćcem. Brakiem stku na czujnikach czy brakiem zailania.W pierwszej kolejności do sprawdzenia. Jak nie pomogą, to po kolei, podmiana mapsensora, czujnika powietrza. Dobrze by było podpiąć to Moto pod komputer i wtedy pewnie wiele problemów było by łatwiej zdiagnozować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na kostce map sensor i tps nie, jedynie czujnik powietrza i na kostce od czujnika powietrza bo tylko od niego znalazłem tutaj na forum co powinno pokazywać, jakie napięcia.

Silnik ma takie "kulanie" jak jest na ssaniu, nie cały czas ale raz na hmm załóżmy 10 sekund. Po zejściu ze ssania trzyma okolice 1100 później spada, na np 900 i potrafi zgasnąć. Nie za każdym razem gaśnie i nie za każdym razem to "kulanie" wygląda tak samo.

Dziękuję za foto kodów błedów! 🙂

Edytowane przez KarpiowyFiFi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wypadałoby zmierzyć te napięcia. Zarówno map sensor jak i tps powinny mieć napięcie zasilania zazwyczaj 5V i sygnał zmieniający się w zależności od otwarcia przepustnicy. Sygnał będzie się zmieniał w nieco węższym zakresie niż napięcie zasilania. Tps można zmierzyć na włączonym zapłonie powoli otwierając przepustnice. Map sensor należy zmierzyć na pracującym silniku krótko otwierając przepustnice do oporu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dziękuję za podpowiedzi 🙂 jutro będę szukał i mierzył dalej. Rozumiem, że napięcia mają być na kostkach, a czy orientujesz się jak i czy w ogóle da się zmierzyć te czujniki?

Powietrza zmierzyłem i ma około 4 Ohma z tego co dobrze teraz pamiętam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da się zmierzyć te czujniki, to właśnie o to chodzi by je zmierzyc

 Tps to czujnik położenia przepustnicy. On daje informację do sterownika ECU o tym jak mocno jest otwarta przepustnica. Fizycznie jest to potencjometr. Można go mierzyć omomierzem, ale bardziej właściwe byłoby zmierzyć jak zmienia się na nim napięcie przy otwieraniu przepustnicy, czy dochodzi do niego masa i napięcie zasilające. Do tego wystarczy użyć omomierza i woltomierza.

Czujnik map to czujnik elektroniczny mierzący wartość podciśnienia w kolektorze ssacym. Jest to informacja o obciążeniu silnika. Na wolnych obrotach jest tam silne podciśnienie, a wraz z otwieraniem przepustnicy wartość podciśnienia maleje i zbliża się do ciśnienia atmosferycznego. Proporcjonalnie do podciśnienia zmienia się napięcie na wyjściu czujnika. Zazwyczaj dla napięcia zasilającego 5V zmiana napięcia dla skrajnych podciśnień wyniesie pomiędzy 2 a 4V. Czujnik Map można również przetestować zadając mu podciśnienie z zewnętrznego źródła,  np wytwarzając podciśnienie pompką rowerowa (nie kazda się nadaje), albo kompresorem z lodówki.

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TPS dokładnie określa jakie jest napięcie przy otwarciu przepustnicy do dziesiątych po przecinku. Np w jednym Moto może to być 3,7 a w innym 3,4V. Znajdź w serwisowe u dopiero sprawdzaj a nie na oko i około bo to nic nie da a jeszcze mocniej popsujesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc tak, na kostce od map sensor jest 4v, a czujnik tps, wygląda jakby pracował prawidłowo.

Co zauważyłem i może być ważne, teraz wieczorem odpaliłem moto, przejechałem się kawałek i było wszytsko ok. Tak jakby temperatura miała na to wpływ. Już w zeszłym roku zwróciłem na to uwagę, ale wyleciało mi z głowy. 
 

Wrzucam link z filmem jak pracuje moto

https://youtu.be/V6sNHbxEydQ?si=hom9wcFfRuVjYuIk

 takie większe skoki obrotów to oczywiście ja po przekręceniu manetki.

Edytowane przez KarpiowyFiFi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...