KarpiowyFiFi Opublikowano 14 Marca Udostępnij Opublikowano 14 Marca Cześć wszystkim! Od dwóch lat jestem posiadaczem CBR600 F4i. W sumie od samego początku miałem z nią problemy… szukałem sprawdzałem, ale w sumie nic konkretnego nie znalazłem. Jest „choinka” błędów: 1, 2, 8, 9, 12, 13, 14, 15. myslalem, ze problem z masa, ale wyglada, ze masa jest taka sama na aku jak na silniku. Później mówię, może powietrze robi takie jaja… czujnik i wiązka do wygląda, że ma wszystkie napięcia ok. Porównywałem z jakimiś znalezionymi tutaj na forum. Szczerze mówiąc, zaczynam rozkładać ręce bo brakuje mi pomysłów. Czy ktoś jest w stanie coś podpowiedzieć? Gdzie dalej szukać? Pozdrawiam FiFi ✌️ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jonaszko Opublikowano 14 Marca Udostępnij Opublikowano 14 Marca Zacznij od wyjaśnienia znaczenia poszczególnych błędów a następnie powiedz jak je zdiagnozowałes? Zworka i mi gniecia czy w inny sposób? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KarpiowyFiFi Opublikowano 14 Marca Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca Zdiagnozowałem je przez zworkę wtyczki. 1 - 2 - MAP sensor 8 - 9 - Czujnik powietrza 12, 13, 14, 15 - Błędy wtrysków 1 - 4 Powiem szczerze, że nie mogę znaleźć reszty błędów, a ich wyjaśnienie mam zapisane na kartce w domu 60km stąd. Niestety serwisówkę i wyjaśnienie błędów miałem na messengerze, ale został zhakowany i straciłem wszystko.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jonaszko Opublikowano 14 Marca Udostępnij Opublikowano 14 Marca MAPSENSOR, czujnik powietrza, to wszystko może być związane z problemem w dolocie, nieoryginalny filtrem, dziurawa puszka powietrza, pęknięta lub nieszczelnym króćcem. Brakiem stku na czujnikach czy brakiem zailania.W pierwszej kolejności do sprawdzenia. Jak nie pomogą, to po kolei, podmiana mapsensora, czujnika powietrza. Dobrze by było podpiąć to Moto pod komputer i wtedy pewnie wiele problemów było by łatwiej zdiagnozować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stefan Kowalski Opublikowano 14 Marca Udostępnij Opublikowano 14 Marca A silnik pracuje normalnie? Jakie są problemy poza występowaniem błędów? Próbowałeś mierzyć napięcia na kostce map sensora albo tps? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KarpiowyFiFi Opublikowano 14 Marca Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca (edytowane) Na kostce map sensor i tps nie, jedynie czujnik powietrza i na kostce od czujnika powietrza bo tylko od niego znalazłem tutaj na forum co powinno pokazywać, jakie napięcia. Silnik ma takie "kulanie" jak jest na ssaniu, nie cały czas ale raz na hmm załóżmy 10 sekund. Po zejściu ze ssania trzyma okolice 1100 później spada, na np 900 i potrafi zgasnąć. Nie za każdym razem gaśnie i nie za każdym razem to "kulanie" wygląda tak samo. Dziękuję za foto kodów błedów! 🙂 Edytowane 14 Marca przez KarpiowyFiFi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stefan Kowalski Opublikowano 14 Marca Udostępnij Opublikowano 14 Marca To wypadałoby zmierzyć te napięcia. Zarówno map sensor jak i tps powinny mieć napięcie zasilania zazwyczaj 5V i sygnał zmieniający się w zależności od otwarcia przepustnicy. Sygnał będzie się zmieniał w nieco węższym zakresie niż napięcie zasilania. Tps można zmierzyć na włączonym zapłonie powoli otwierając przepustnice. Map sensor należy zmierzyć na pracującym silniku krótko otwierając przepustnice do oporu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KarpiowyFiFi Opublikowano 14 Marca Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca Ok, dziękuję za podpowiedzi 🙂 jutro będę szukał i mierzył dalej. Rozumiem, że napięcia mają być na kostkach, a czy orientujesz się jak i czy w ogóle da się zmierzyć te czujniki? Powietrza zmierzyłem i ma około 4 Ohma z tego co dobrze teraz pamiętam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stefan Kowalski Opublikowano 14 Marca Udostępnij Opublikowano 14 Marca Da się zmierzyć te czujniki, to właśnie o to chodzi by je zmierzyc Tps to czujnik położenia przepustnicy. On daje informację do sterownika ECU o tym jak mocno jest otwarta przepustnica. Fizycznie jest to potencjometr. Można go mierzyć omomierzem, ale bardziej właściwe byłoby zmierzyć jak zmienia się na nim napięcie przy otwieraniu przepustnicy, czy dochodzi do niego masa i napięcie zasilające. Do tego wystarczy użyć omomierza i woltomierza. Czujnik map to czujnik elektroniczny mierzący wartość podciśnienia w kolektorze ssacym. Jest to informacja o obciążeniu silnika. Na wolnych obrotach jest tam silne podciśnienie, a wraz z otwieraniem przepustnicy wartość podciśnienia maleje i zbliża się do ciśnienia atmosferycznego. Proporcjonalnie do podciśnienia zmienia się napięcie na wyjściu czujnika. Zazwyczaj dla napięcia zasilającego 5V zmiana napięcia dla skrajnych podciśnień wyniesie pomiędzy 2 a 4V. Czujnik Map można również przetestować zadając mu podciśnienie z zewnętrznego źródła, np wytwarzając podciśnienie pompką rowerowa (nie kazda się nadaje), albo kompresorem z lodówki. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KarpiowyFiFi Opublikowano 15 Marca Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca Dobrze, dziękuję! Dzisiaj będę działał dalej i dam znać czy i co udało się uzyskać 😊 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jonaszko Opublikowano 15 Marca Udostępnij Opublikowano 15 Marca TPS dokładnie określa jakie jest napięcie przy otwarciu przepustnicy do dziesiątych po przecinku. Np w jednym Moto może to być 3,7 a w innym 3,4V. Znajdź w serwisowe u dopiero sprawdzaj a nie na oko i około bo to nic nie da a jeszcze mocniej popsujesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KarpiowyFiFi Opublikowano 15 Marca Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca (edytowane) A więc tak, na kostce od map sensor jest 4v, a czujnik tps, wygląda jakby pracował prawidłowo. Co zauważyłem i może być ważne, teraz wieczorem odpaliłem moto, przejechałem się kawałek i było wszytsko ok. Tak jakby temperatura miała na to wpływ. Już w zeszłym roku zwróciłem na to uwagę, ale wyleciało mi z głowy. Wrzucam link z filmem jak pracuje moto https://youtu.be/V6sNHbxEydQ?si=hom9wcFfRuVjYuIk takie większe skoki obrotów to oczywiście ja po przekręceniu manetki. Edytowane 15 Marca przez KarpiowyFiFi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.