Skocz do zawartości

transalp xl600v żłopie olej


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Transalp 600, '92.
Od razu po zakupie zauważyłem, że strasznie żłopie olej.
Strasznie - 1l na 100km... !

Zero wycieków, z zewnątrz silnik czyściutki.
Czuć palonym olejem na każdych światłach.

Wczoraj wziąłem go na warsztat - wyjąłem silnik, rozkręciłem... i wygląda ogólnie bardzo dobrze, jak po niedawnym remoncie.
Pierścienie czyściutkie, uszczelniacze zaworowe jak nowe, luzów na zaworach nie zauważyłem.
Komora spalania tylnego cylindra uwalona nagarem baaardzo, wiec skądś olej tam brał.
Ale kanały zaworów dolotowych wyglądają czysto.
Wydechowy trochę uwalony, tutaj ewentualnie bym podejrzewał, ale jakby uszczelniacz lał, to większość oleju by lądowała w wydechu (?), dlaczego w komorze nagar ?
Porysowana powierzchnia głowicy, no ale płyn czysty, nie znikał, więc nie sadze, że to przez uszczelkę.

Jakieś pomysły co wymeinić ? ...pro-forma wszystko ?
Pomierzę pierścienie, ale na oko wyglądają rozmiarowo ok.

 

20240222_204838.jpg

20240222_204844.jpg

20240222_220702.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierścionki (uszczelniające i olejowy)- czy jescze mają trapez w przekroju i jak siedzą w gnieździe(luz góra dół ). Luz na zamku oraz pasowanie tłoka z cylindrem to sa rzeczy które porównasz z manualem co da ci odp. na pytanie gdzie przelatuje olej. Też mam takiego olejożłopka , latam nim okazyjnie więc nawet nie chce mi się wgryzac w temat.

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trapezy nie zauważyłem - przekrój prostokątny, ostre, rozciąłem sobie łapę.
Bardzo mi się nie podoba olejowy - z 3 częsci złożony, minimalnie poza obrys tłoka wychodzi. Pozostałe dużo bardziej, ale szczelina duża, 0.6mm
Kupiłem nowy zestaw, tylko tam też jest taki wujowy z 3 części....
Da się normalny olejowy skombinować, pełny ze sprężynką, jak w samochodach ?
75mm

Zjajowacenie cylindrow 0.03mm, (74.98 - 75.01), chyba git.
Honu brak, jak lustrobył cylinder, ale to już naprawiłem.
Gniazda zaworowe w dobrym stanie, zawory nie miały luzów, prowadnice ok.
Niestety same zawory już mocno niektóre powyżerane, muszę kupić nowe - i tutaj zonk, nie widzę zamienników, tylko do trampka ori za 250-350 sztuka (!)
Szukałem w katalogu vesrah i figa, nie mają. Tzn jest dolotowy, ale nie ma w sklepach.
Tylko ori jest do dostania to trampków/afry k ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lecialo przez ten lustrzany cylinder, choc mocniej na tylnym cylindrze co widac ze zdjecia. Te pierscienie olejowe 3 czesciowe sa dobre jesli nie zuzyte, twoje najprawdopodobniej sa zuzyte. Trzeba przede wszystkim zrobic pomiary cylindrow i tlokow czy sie mieszcza w tolerancjach, bo jesli nie to sama wymiana pierscieni nic nieda.

  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

dla potomnych, raport po robocie
zrobiony hon, zawory + prowadnice, głowice, nowe pierścienie
przejechałem ze 2k, jak na razie wygląda, że nie wziął oleju grama
👍
 

  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...