xor Opublikowano 23 Lutego Udostępnij Opublikowano 23 Lutego Transalp 600, '92. Od razu po zakupie zauważyłem, że strasznie żłopie olej. Strasznie - 1l na 100km... ! Zero wycieków, z zewnątrz silnik czyściutki. Czuć palonym olejem na każdych światłach. Wczoraj wziąłem go na warsztat - wyjąłem silnik, rozkręciłem... i wygląda ogólnie bardzo dobrze, jak po niedawnym remoncie. Pierścienie czyściutkie, uszczelniacze zaworowe jak nowe, luzów na zaworach nie zauważyłem. Komora spalania tylnego cylindra uwalona nagarem baaardzo, wiec skądś olej tam brał. Ale kanały zaworów dolotowych wyglądają czysto. Wydechowy trochę uwalony, tutaj ewentualnie bym podejrzewał, ale jakby uszczelniacz lał, to większość oleju by lądowała w wydechu (?), dlaczego w komorze nagar ? Porysowana powierzchnia głowicy, no ale płyn czysty, nie znikał, więc nie sadze, że to przez uszczelkę. Jakieś pomysły co wymeinić ? ...pro-forma wszystko ? Pomierzę pierścienie, ale na oko wyglądają rozmiarowo ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 23 Lutego Udostępnij Opublikowano 23 Lutego Pierścionki (uszczelniające i olejowy)- czy jescze mają trapez w przekroju i jak siedzą w gnieździe(luz góra dół ). Luz na zamku oraz pasowanie tłoka z cylindrem to sa rzeczy które porównasz z manualem co da ci odp. na pytanie gdzie przelatuje olej. Też mam takiego olejożłopka , latam nim okazyjnie więc nawet nie chce mi się wgryzac w temat. Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xor Opublikowano 26 Lutego Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lutego Trapezy nie zauważyłem - przekrój prostokątny, ostre, rozciąłem sobie łapę. Bardzo mi się nie podoba olejowy - z 3 częsci złożony, minimalnie poza obrys tłoka wychodzi. Pozostałe dużo bardziej, ale szczelina duża, 0.6mm Kupiłem nowy zestaw, tylko tam też jest taki wujowy z 3 części....Da się normalny olejowy skombinować, pełny ze sprężynką, jak w samochodach ? 75mm Zjajowacenie cylindrow 0.03mm, (74.98 - 75.01), chyba git. Honu brak, jak lustrobył cylinder, ale to już naprawiłem. Gniazda zaworowe w dobrym stanie, zawory nie miały luzów, prowadnice ok. Niestety same zawory już mocno niektóre powyżerane, muszę kupić nowe - i tutaj zonk, nie widzę zamienników, tylko do trampka ori za 250-350 sztuka (!) Szukałem w katalogu vesrah i figa, nie mają. Tzn jest dolotowy, ale nie ma w sklepach.Tylko ori jest do dostania to trampków/afry k ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 28 Lutego Udostępnij Opublikowano 28 Lutego Lecialo przez ten lustrzany cylinder, choc mocniej na tylnym cylindrze co widac ze zdjecia. Te pierscienie olejowe 3 czesciowe sa dobre jesli nie zuzyte, twoje najprawdopodobniej sa zuzyte. Trzeba przede wszystkim zrobic pomiary cylindrow i tlokow czy sie mieszcza w tolerancjach, bo jesli nie to sama wymiana pierscieni nic nieda. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xor Opublikowano 26 Lipca Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lipca dla potomnych, raport po robocie zrobiony hon, zawory + prowadnice, głowice, nowe pierścienie przejechałem ze 2k, jak na razie wygląda, że nie wziął oleju grama👍 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.