Skocz do zawartości

Skuter Barton 21 euro 4 - nieprawidłowa praca


kieszek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Mam na warsztacie Bartona 21 4t euro 4.
Skuter na wtrysku na króćcu, układ wtryskowy Yeson.
Pojemność: 50cc
Przebieg: 4150km

Problem polega na tym, że skuter przy dodawaniu gazu przylewa się i prycha po czym wchodzi na obroty, ale to wszystko tylko na stopce. Jak usiądziemy to nie ma siły ruszyć, dławi się. Czuć niedopalone paliwo.

Co podmienione/sprawdzone:
- moduł Yason (nowy)
- przepustnica z 3 czujnikami Yason (nowa)
- wtrysk nowy
- sonda sprawdzona (działa prawidlowo)
- Sprawdzone błędy (obd), nie ma żadnych
- sprężanie prawidłowe (świeży zestaw cylindra)
- układ napędowy dobry, sprawdzone na krótko bez paska(też pracuje tak samo)
- Ładowanie 14,20-14,38

Moim zdaniem jest złe wysterowanie po dodaniu gazu, lub od samego początku za duża dawka paliwa i nie może przełknąć.

Proszę o pomoc jeżeli ktoś miał do czynienia z taką sytuacją, bo już nie wiem co może być 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jaki sposób jest sprawdzona sonda lambda? Jak może działać prawidłowo jeśli czuć niedopalone paliwo? Raczej powinna wskazywać za bogata mieszankę, albo nie powinna wcale oscylowac przy takich problemach z pracą silnika co między innymi może wskazywać na uszkodzona sondę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 12/29/2023 at 5:23 AM, kieszek said:

Na samym początku jest napisane "4t euro 4". Ciśnienie sprężania możemy odrzucić, jest prawidłowe. Założony jest nowy cylinder z tłokiem i wszystkimi uszczelkami, pomimo wymiany nic się nie zmieniło.

Mhm, zbyt szybko czytalem i nie zwrocilem uwagi. Mimo zalozonego nowego cylindra sprawdzilbym sprezanie tym bardziej ze masz warsztat i pewnie masz cisnieniomierz, a zaraz potem sprawdzilbym ustawienie rozrzadu. Kazdy robi jakies pomylki, a nawet tak maly silnik powinien miec troche momentu zeby chociaz ruszyc z miejsca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sondzie lambda można sprawdzić znacznie więcej. Czy dochodzi napięcie do grzałki, jaki prąd płynie przez grzałkę, można sprawdzić czy przewody sygnałowe są dobrze podłączone, sprawdzić czy jest poprawna masa sygnałowa i jakie napięcie sygnału pojawia się na sondzie w czasie pracy silnika. Do większości z tych rzeczy wystarczy zwykły multimetr, do pomiaru prądu łatwiej użyć amperomierza cęgowego. Napięcie sygnału sondy można zmierzyć zarówno woltomierzem, oscyloskopem lub podejrzeć na wartościach rzeczywistych na komputerze. Sondę lambda można również diagnozować całkowicie poza silnikiem. Wystarczy zasilić  grzałkę 12V i mierzyć napięcie wyjściowe sygnału zbliżając i oddalając płomień zapalniczki od sondy. w płomieniu zapalniczki napięcie powinno wynosić 0,6-0,9V a po odsunięciu płomienia powinno spadać do 0V. Powyższa metoda będzie właściwą dla sond wąskopasmowych napięciowych.

Jeśli sonda lambda jest sondą prądową to najłatwiej ją diagnozować za pomocą diagnozy komputerowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...