kieszek Opublikowano 28 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2023 Witam wszystkich. Mam na warsztacie Bartona 21 4t euro 4. Skuter na wtrysku na króćcu, układ wtryskowy Yeson. Pojemność: 50cc Przebieg: 4150km Problem polega na tym, że skuter przy dodawaniu gazu przylewa się i prycha po czym wchodzi na obroty, ale to wszystko tylko na stopce. Jak usiądziemy to nie ma siły ruszyć, dławi się. Czuć niedopalone paliwo. Co podmienione/sprawdzone: - moduł Yason (nowy) - przepustnica z 3 czujnikami Yason (nowa) - wtrysk nowy - sonda sprawdzona (działa prawidlowo) - Sprawdzone błędy (obd), nie ma żadnych - sprężanie prawidłowe (świeży zestaw cylindra) - układ napędowy dobry, sprawdzone na krótko bez paska(też pracuje tak samo) - Ładowanie 14,20-14,38 Moim zdaniem jest złe wysterowanie po dodaniu gazu, lub od samego początku za duża dawka paliwa i nie może przełknąć. Proszę o pomoc jeżeli ktoś miał do czynienia z taką sytuacją, bo już nie wiem co może być 😉 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 29 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2023 Ja bym aczal od sprawdzenia cisnienia sprezania, bo wyglada ze bakuje mu przede wszystkim momentu do ruszenia z miejsca. No i dobrze by wiedziec co to wogule jest 2 suw cz 4 suw? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kieszek Opublikowano 29 Grudnia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2023 Na samym początku jest napisane "4t euro 4". Ciśnienie sprężania możemy odrzucić, jest prawidłowe. Założony jest nowy cylinder z tłokiem i wszystkimi uszczelkami, pomimo wymiany nic się nie zmieniło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stefan Kowalski Opublikowano 29 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2023 W jaki sposób jest sprawdzona sonda lambda? Jak może działać prawidłowo jeśli czuć niedopalone paliwo? Raczej powinna wskazywać za bogata mieszankę, albo nie powinna wcale oscylowac przy takich problemach z pracą silnika co między innymi może wskazywać na uszkodzona sondę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spalanie Opublikowano 3 Stycznia Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia Następnym razem sprawdź zużycie paliwa za pomocą kalkulator spalania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kieszek Opublikowano 8 Stycznia Autor Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia Stefan, w sondzie można sprawdzić grzałkę jaka ma oporność, ale to stuprocentowej pewności nie daje przy nagrzaniu, wiadomo. Wymieniłem na nową, cewkę też założyłem druga i dalej to samo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 8 Stycznia Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia On 12/29/2023 at 5:23 AM, kieszek said: Na samym początku jest napisane "4t euro 4". Ciśnienie sprężania możemy odrzucić, jest prawidłowe. Założony jest nowy cylinder z tłokiem i wszystkimi uszczelkami, pomimo wymiany nic się nie zmieniło. Mhm, zbyt szybko czytalem i nie zwrocilem uwagi. Mimo zalozonego nowego cylindra sprawdzilbym sprezanie tym bardziej ze masz warsztat i pewnie masz cisnieniomierz, a zaraz potem sprawdzilbym ustawienie rozrzadu. Kazdy robi jakies pomylki, a nawet tak maly silnik powinien miec troche momentu zeby chociaz ruszyc z miejsca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stefan Kowalski Opublikowano 8 Stycznia Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia W sondzie lambda można sprawdzić znacznie więcej. Czy dochodzi napięcie do grzałki, jaki prąd płynie przez grzałkę, można sprawdzić czy przewody sygnałowe są dobrze podłączone, sprawdzić czy jest poprawna masa sygnałowa i jakie napięcie sygnału pojawia się na sondzie w czasie pracy silnika. Do większości z tych rzeczy wystarczy zwykły multimetr, do pomiaru prądu łatwiej użyć amperomierza cęgowego. Napięcie sygnału sondy można zmierzyć zarówno woltomierzem, oscyloskopem lub podejrzeć na wartościach rzeczywistych na komputerze. Sondę lambda można również diagnozować całkowicie poza silnikiem. Wystarczy zasilić grzałkę 12V i mierzyć napięcie wyjściowe sygnału zbliżając i oddalając płomień zapalniczki od sondy. w płomieniu zapalniczki napięcie powinno wynosić 0,6-0,9V a po odsunięciu płomienia powinno spadać do 0V. Powyższa metoda będzie właściwą dla sond wąskopasmowych napięciowych. Jeśli sonda lambda jest sondą prądową to najłatwiej ją diagnozować za pomocą diagnozy komputerowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.